Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
    Voorlaatste nadeel vind ik ook, maar voor de rest kan ik je geen gelijk geven.
    Deze camera is niet gemaakt om hoofdzakelijk mee te filmen, als je een heel optreden wilt filmen, koop dan een filmcamera.
    Het is de bedoeling dat je nog steeds in eerste instantie foto's maakt met dit toestel, maar ook af en toe leuke filmpjes kunt maken, of langs de journalisten hun kant gezien een kleine reportage van het gebeuren (ik heb nog nooit een nieuwsuitzending gezien die meer dan 20 min aan een stuk hetzelfde beeld is..)

    Mvg
    Dat je het diafragma niet kan instellen vind ik toch ook wel een nadeel
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Klopt dit? Ik kan dit wel veranderen tijdens livevieuw als ik terwijl mijn scherptediepteknop ingedrukt houd, mss niet zo praktisch tijdens filmen, maar op statief moet dat nog wel lukken
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
        Klopt dit? Ik kan dit wel veranderen tijdens livevieuw als ik terwijl mijn scherptediepteknop ingedrukt houd, mss niet zo praktisch tijdens filmen, maar op statief moet dat nog wel lukken
        Ik heb het expliciet gevraagd. Antwoord was dat het niet kon. In video mode kiest het volledige alles zelf. Het enige wat je kan doen is de expose aanpassen, maar de camera kiest hoe hij dat doet (met sluitertijd of diafragma).
        Op de vraag of dat in een nieuwe firmware mogelijk kon zijn was het antwoord: Maybe...
        _______________________________________
        Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
          Ik heb het expliciet gevraagd. Antwoord was dat het niet kon. In video mode kiest het volledige alles zelf. Het enige wat je kan doen is de expose aanpassen, maar de camera kiest hoe hij dat doet (met sluitertijd of diafragma).
          Op de vraag of dat in een nieuwe firmware mogelijk kon zijn was het antwoord: Maybe...
          Ik had er niet op gelet, omdat de video bij mij niet het belangrijkste is waarom ik de camera zou kopen..
          Wat ik me wel nog meen te herinneren (het zal dan toeval geweest zijn) is dat hij de diafragma en sluitertijd van in de foto stand heeft meegenomen..

          Grtz
          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Met het risico hier iets heel dom te zeggen... heb je bij filmen een sluitertijd. Lijkt mij toch dat uw sluiter constant open blijft.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Met het risico hier iets heel dom te zeggen... heb je bij filmen een sluitertijd. Lijkt mij toch dat uw sluiter constant open blijft.
              In video neemt hij 30 frames per seconde. Voor elke frame zorgt een juiste sluitertijd en diafragma net als bij een gewone foto voor de juiste belichting voor dat frame. De sluitertijd is vanzelfsprekend beperkt tot 1/30 van een seconde, want dan moet hij aan het volgende frame beginnen. Het verschil met het nemen van een foto (bij een dslr) is dat daar een sluiter fysisch open en dicht gaat. Een "sluiter" kan ook echter electronisch geregeld worden, wat in videomode en sowieso bij compact cameras het geval is.
              _______________________________________
              Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Jaaaa
                Twijfelde eerst tussen een 50D en een 5DII..
                De 50D is gewoon goed, geen discussie.
                Maar die 5D pfff sponsors?!

                Alleen die filmfunctie: De belichting was aan te passen via de thumbwheel, zei mister Canon.
                Heb het geprobeerd, maar zag niet direct iets veranderen.
                Het klikken (draaien) hoorde je wel in de film
                Is er een misschien een externe mic op aan te sluiten?

                In ieder geval, ik wil (haal, moet, eis, ..) ze

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                  In video neemt hij 30 frames per seconde. Voor elke frame zorgt een juiste sluitertijd en diafragma net als bij een gewone foto voor de juiste belichting voor dat frame. De sluitertijd is vanzelfsprekend beperkt tot 1/30 van een seconde, want dan moet hij aan het volgende frame beginnen. Het verschil met het nemen van een foto (bij een dslr) is dat daar een sluiter fysisch open en dicht gaat. Een "sluiter" kan ook echter electronisch geregeld worden, wat in videomode en sowieso bij compact cameras het geval is.
                  Mercikes, weer iets bijgeleerd.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Alleen die filmfunctie: De belichting was aan te passen via de thumbwheel, zei mister Canon.
                    Heb het geprobeerd, maar zag niet direct iets veranderen.
                    Het klikken (draaien) hoorde je wel in de film
                    Is er een misschien een externe mic op aan te sluiten?
                    Ja.

                    Microphone input socket
                    Back in August 2005 Canon 'defined a new DSLR category' (their words) with the EOS 5D. Unlike any previous 'full frame' sensor camera, the 5D was the first with a compact body (i.e. not having an integral vertical grip) and has since then proved to be very popular, perhaps because if you wanted a full frame DSLR to use with your Canon lenses and you didn't want the chunky EOS-1D style body then the EOS 5D has been your only choice. Three years on and two competitors have turned up in the shape of the Nikon D700 and Sony DSLR-A900, and Canon clearly believes it's time for a refresh.

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Hier zullen wellicht een reeks mac-freaks tussenzitten, maar... I hate quicktime ;-(
                      (vervlende player maar vooral moeilijker te editen hebben we al ondervonden)

                      Movie recording * • Available optionally during Live view mode
                      • 1920 x 1080 (16:9) up to 12 mins (Quicktime 1080p H.264; 38.6 Mbits/sec)
                      • 640 x 480 (4:3) up to 24 mins (Quicktime 480p H.264; 17.3 Mbits/sec)
                      • Max file size 4 GB
                      • Quicktime MOV format (H.264 video, PCM sound)
                      • 30 fps


                      Ik heb het toch goed voor dat het enkel quicktime output is?
                      Verdikke toch, waarom steken ze daar vb geen keuzemenu in, vb gewone compressed mpeg ofzo.

                      Resolutie is natuurlijk wel knap.
                      Ik had persoonlijk liever 1280x1024 mpeg video gehad ipv 1920x1080 quicktime, maar de toekomst zal wel uitwijzen of de anderen er ook zo over denken.
                      Voor onze reis 2 weken terug had ik speciaal een sony handycammeke gekocht omdat die de eenvoudige MPEG format gebruikt. Easy, buildin 30gig HDD.

                      Let op, ik verwacht niet dat zein de 5D een HDD hadden geïntegreerd (alhoewel?) want met de recentere memorycards komen we ongeveer aan dezelfde size voor geen geld.
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht

                        Ik heb het toch goed voor dat het enkel quicktime output is?
                        Ach, je hebt helemaal geen Quicktime nodig om dat af te spelen. Dat is H.264 (ofte MPEG4/AVC) in een QuickTime container. Ik speel dat af met Windows Media Player.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Iemand die er aan denkt om een body in de States aan te kopen? Of is dat achteraf teveel sukkelen met garantie en dergelijke?
                          Grtz

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
                            Iemand die er aan denkt om een body in de States aan te kopen? Of is dat achteraf teveel sukkelen met garantie en dergelijke?
                            Grtz
                            Geen probleem mee, heb een lens gekocht in Thailand. Bij ETB binnen gedaan en garantie was geen probleem.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Geen probleem mee, heb een lens gekocht in Thailand. Bij ETB binnen gedaan en garantie was geen probleem.
                              Lens = wereldwijde garantie, body geen garantie voor grijze import. Zo is het bij Nikon toch, bij Canon zal het niet anders zijn.

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Tja dat dacht ik al. Pff dan wordt het vergelijken tussen prijs of garantie. Dan zal het waarschijnlijk toch de garantie worden.
                                Ik heb niet echt zin om het risico te lopen
                                Grtz

                                Comment

                                Working...
                                X