Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Vandaag op photokina de 5D mark II vastgehad, en ik kan enkel maar zeggen dat hij WAANZINNIG is, net als heel de canon stand..

    grtz
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
      Vandaag op photokina de 5D mark II vastgehad, en ik kan enkel maar zeggen dat hij WAANZINNIG is, net als heel de canon stand..

      grtz
      Het gaat hier over een kiekdoos?

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
        Vandaag op photokina de 5D mark II vastgehad, en ik kan enkel maar zeggen dat hij WAANZINNIG is, net als heel de canon stand..

        grtz
        idd
        pixelpusher

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Ik vond wel jammer dat je geen CF-card mocht in het toestel steken om wat shots thuis te kunnen checken. Van de 1D mark 3 maakten ze geen probeem.
          Om af te reageren dan maar een H3DII gaan testen, ze waren toch wat vriendelijker daar, maar jammer genoeg buiten budget
          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            De grip kost trouwens niet zo veel meer als de grip van de oude 5D ... voor 249 heb je hem in belgie

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Ook even iets zeggen na mijn bezoek gisteren op Photokina:

              Oh ja voor diegene die twijfelen aan het goedkope toegangsticket van Duitse fotocommunity aan 9 euro, het werkt alleen als je je wagen gaat parkeren wel rekenen op 7 euro ...

              Wat betreft de camera's: heb de 5D II getest, pracht van een camera, heb me laten "wijsmaken" dat het model op photokina nog niet het productiemodel is. Heb foto's genomen met hoge isowaarden en dat viel zeer goed mee.
              Omdat ik bij mijn 20D de snelheid van 5fps gewend ben heb ik dit ook eens getest met de 3,9 fps bij de 5DII. Is me nog niet helemaal duidelijk wat echte verschil is. Daarom beetje naar links geschoven op de Canon stand en de 1Ds Mark III even vastgehouden, man man Uiteraard is 8000 euro tov 2500 wel een wereld van verschil.

              Mijn geheugenkaarten zullen wel een update moeten krijgen. Voor het filmen bijvoorbeeld (al is het niet echt de bedoeling) liet ik me vertellen dat een kwartier filmen ong. 4 Gb zou zijn ...

              Ik heb nog even tot kerstmis dan wil ik toch mijn keuze gemaakt hebben en tegen dan zullen de eerste besprekingen her en der meer duidelijkheid geven.

              Greetz, RonnyE

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                voor de liefhebbers :

                Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Omdat púre ijdelheid me gebiedt me ook eens te mengen in een draadje dat ondertussen al 14000 views heeft gekaapt, enkele - niet-technische - bedenkingen:

                  De lancering van de 5D MkII heeft niets dan voordelen. Voor álle Canon users. Ik verduidelijk:

                  - De FF-shooters die willen 'upgraden' naar hun langverwachte MkII kúnnen dat nu.
                  --> en ze zetten hun oude 5D te koop

                  - De APS-C shooters (gewoonlijk met iets lager budget) die al een tijdje wensen over te stappen naar FF hebben nu geen reden meer om het niet te doen en kopen de 2e hands 5D's van de voorgaande categorie (of hebben een extra reden om FF te gaan met de MkII)
                  --> máár zij moeten hun EF-S lenzen dan weer dumpen.

                  - De APS-C shooters die niet overwegen over te stappen naar FF, krijgen een mooi aanbod van EF-S lenzen op de tweedehandsmarkt van de voorgaande categorie.

                  ==> Conclusie: iedereen wint. Zelfs Canon zélf



                  Tweede bedenking: hoe gaat BD omgaan met die 5D-MkII shooters die een filmpje willen posten in Showcase?

                  equipment: camera's, lenses & some imagination

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                    Als het dan toch over prijzen gaat:

                    In Duitsland vanaf 2165,- EUR

                    http://www.preissuchmaschine.de/in-D...D-Mark-II.html
                    Niet in Duitsland.




                    Merk op dat de prijs hier nooit lang laag blijft.
                    Na enkele dagen wordt de prijs hoger dan die van de andere online shops.

                    Jan.

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Niet in Duitsland.




                      Merk op dat de prijs hier nooit lang laag blijft.
                      Na enkele dagen wordt de prijs hoger dan die van de andere online shops.

                      Jan.
                      tiens ...

                      Resolutie 22.10 Mpixel
                      Maximale resolutie 5616x3744


                      22.10 ? de laagste prijs en hoogst aantal megapixels ... wat een deal

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                        tiens ...

                        Resolutie 22.10 Mpixel
                        Maximale resolutie 5616x3744


                        22.10 ? de laagste prijs en hoogst aantal megapixels ... wat een deal
                        Ik weet heel zeker dat je die extra 0,1 MP niet kan zien op de fotos.

                        De sensor heeft 22,0 MP.

                        Morgen wordt de MP verlaagd en de prijs verhoogd.



                        Photokina video van imaging resource:



                        Alle andere photokina videos:



                        Jan.

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Ik ben hem ook eens gaan bekijken op Photokina. Ik had hoge verwachtingen van de video mogelijkheden, maar ben na hem eens kort te hebben getest zwaar teleurgesteld. De beeldkwaliteit is zeer goed, maar volgende zeer teleurstellende tekortkomingen:

                          - na 4GB video stopt hij... hij begint niet automatisch een nieuw bestand... maw ja kan hem niet placeren onbemand om een voorstelling van 20 minuten op te nemen. Je moet erbij blijven en je zit onvermijdelijk met korte onderbrekingen.

                          - groot gebrek is dat je niet het diafragma kunt instellen. Camera kiest sluitertijd en diafragma volledig automatisch, zonder dat je dat kunt beinvloeden... geen creatief gespeel met de dof.

                          - hij kan geen focus tracken op een bewegend onderwerp dat je volgt. Maw iemand die naar je toestapt kan niet scherp gehouden worden.

                          - de facedetectie en scherpstelling erop in videomode werkte zeeeeer slecht.

                          't Was een prepoductiemodel, en sommige zaken kunnen later misschien aangepast worden via firmware upgrade, maar ik was toch teleurgesteld.
                          _______________________________________
                          Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                            . . .

                            - De FF-shooters die willen 'upgraden' naar hun langverwachte MkII kúnnen dat nu.
                            --> en ze zetten hun oude 5D te koop

                            - De APS-C shooters (gewoonlijk met iets lager budget) die al een tijdje wensen over te stappen naar FF hebben nu geen reden meer om het niet te doen en kopen de 2e hands 5D's van de voorgaande categorie (of hebben een extra reden om FF te gaan met de MkII)
                            --> máár zij moeten hun EF-S lenzen dan weer dumpen.

                            - De APS-C shooters die niet overwegen over te stappen naar FF, krijgen een mooi aanbod van EF-S lenzen op de tweedehandsmarkt van de voorgaande categorie.

                            ==> Conclusie: iedereen wint. Zelfs Canon zélf

                            . . .
                            Nog een 4de categorie:

                            --> De FF shooters die nog een 2de FF wensen . Die kopen dan ook 2e hands 5D's van de voorgaande categorie .
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              5D II fotos van video

                              Shop our selection of Camera Remote Controllers & Microphones from Shop Canon Business U.S.A., Inc. to find the right product for you.


                              Vergelijking sensor grootte voor video: HD is net niet 2K.

                              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                                Ik ben hem ook eens gaan bekijken op Photokina. Ik had hoge verwachtingen van de video mogelijkheden, maar ben na hem eens kort te hebben getest zwaar teleurgesteld. De beeldkwaliteit is zeer goed, maar volgende zeer teleurstellende tekortkomingen:

                                - na 4GB video stopt hij... hij begint niet automatisch een nieuw bestand... maw ja kan hem niet placeren onbemand om een voorstelling van 20 minuten op te nemen. Je moet erbij blijven en je zit onvermijdelijk met korte onderbrekingen.

                                - groot gebrek is dat je niet het diafragma kunt instellen. Camera kiest sluitertijd en diafragma volledig automatisch, zonder dat je dat kunt beinvloeden... geen creatief gespeel met de dof.

                                - hij kan geen focus tracken op een bewegend onderwerp dat je volgt. Maw iemand die naar je toestapt kan niet scherp gehouden worden.

                                - de facedetectie en scherpstelling erop in videomode werkte zeeeeer slecht.

                                't Was een prepoductiemodel, en sommige zaken kunnen later misschien aangepast worden via firmware upgrade, maar ik was toch teleurgesteld.
                                Voorlaatste nadeel vind ik ook, maar voor de rest kan ik je geen gelijk geven.
                                Deze camera is niet gemaakt om hoofdzakelijk mee te filmen, als je een heel optreden wilt filmen, koop dan een filmcamera.
                                Het is de bedoeling dat je nog steeds in eerste instantie foto's maakt met dit toestel, maar ook af en toe leuke filmpjes kunt maken, of langs de journalisten hun kant gezien een kleine reportage van het gebeuren (ik heb nog nooit een nieuwsuitzending gezien die meer dan 20 min aan een stuk hetzelfde beeld is..)

                                Mvg
                                Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                                Comment

                                Working...
                                X