Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D of Sony A35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 550D of Sony A35

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Bij deze af en toe terugkerende opmerking slechts twee puntjes :

    - Meer is geen synoniem van beter.
    - En welke lenzen heb je dan die je niet bij Sony vindt ?

    Ik heb zelf ook wel een paar lenzen die ik niet zou willen ruilen voor een Canon of Nikon-alternatief hoor (als er al een alternatief is), en da's niet omdat op de mijne een ander naamplaatje hangt .
    Meer objectieven = meer keuze voor de consument = pluspunt. Ken het Sony objectieven aanbod niet vanbuiten, maar ik heb bvb een EF 70-200mm F/4L IS USM. Zelfs Nikon heeft hier geen antwoord op (en kom niet af met de F/2.8 variant want die is veel duurder en zwaarder).
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #32
      Re: Canon 550D of Sony A35

      Laat ik het dan duidelijker zeggen: meer in aantal betekent niet dat dat wat beschikbaar is kwalitatief beter is. Het merendeel van het Sony-aanbod zijn heel recente lensontwerpen. Da's niet overal zo.

      Ik ken het Canon-aanbod ook niet van buiten, maar ik weet wel dat bv. mijn lichtgewicht 500/8 AF bij Canon niet bestaat, en dat mijn 24-70, 24/2, 135/1.8 of 70-400 het beste is dat in die klasse te vinden is.
      (Een Minolta 70-210/4 is trouwens ook elke dag op marktplaats of zo te vinden.)
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #33
        Re: Canon 550D of Sony A35

        Je hebt ook nog de keuze uit Sigma/Tamron/Tokina/SLR Magic. Genoeg aanbod als je het mij vraagt.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #34
          Re: Canon 550D of Sony A35

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Zo is dat. Welke lenzen denk je zelf nog te willen bijkopen?
          Voorlopig beperk ik me tot de 2 kitlenzen, later wil ik uitbreiden naar een goede tele-lens (maar ik vrees dat ik dan even mag doorsparen )

          Comment


          • #35
            Re: Canon 550D of Sony A35

            Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
            Voorlopig beperk ik me tot de 2 kitlenzen, later wil ik uitbreiden naar een goede tele-lens (maar ik vrees dat ik dan even mag doorsparen )
            Sony heeft een leuke 500/F4 voor maar 12000€
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #36
              Re: Canon 550D of Sony A35

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Laat ik het dan duidelijker zeggen: meer in aantal betekent niet dat dat wat beschikbaar is kwalitatief beter is. Het merendeel van het Sony-aanbod zijn heel recente lensontwerpen. Da's niet overal zo.

              Ik ken het Canon-aanbod ook niet van buiten, maar ik weet wel dat bv. mijn lichtgewicht 500/8 AF bij Canon niet bestaat, en dat mijn 24-70, 24/2, 135/1.8 of 70-400 het beste is dat in die klasse te vinden is.
              (Een Minolta 70-210/4 is trouwens ook elke dag op marktplaats of zo te vinden.)
              Canon heeft onlangs 3 nieuwe lenzen geïntroduceerd en er zouden er dit jaar nog meer op komst zijn volgens canonrumors.

              Ik had het trouwens over in-house lenzen. Dus enkel en alleen gemaakt door Sony/Canon zelf. Geen third-party. Ik zie mezelf niet snel een third-party lens kopen. Ik weet niet hoe het bij Sony zit, maar bij Canon moet je bij third-party lenzen veel meer hopen op een goede sample (bvb front focus/back focus problemen) dan bij Canon lenzen het geval is. Verder focussen third-party lenzen meestal trager dan de Canon varianten.

              Een third-party merk dat ik wel al overwogen heb is Carl Zeiss. Prachtige bouwkwaliteit, maar jammergenoeg ook heel duur. Op zich nog niet het einde van de wereld, maar optisch zijn deze, volgens de reviews, niet beter dan de goedkopere Canon varianten (regelmatig een tikkeltje slechter zelfs).

              Verder heb ik de indruk dat Sony zich meer focust op hun NEX reeks dan op hun DSLR/SLT camera's. Iets wat niet meteen vertrouwen opwekt bij mij.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #37
                Re: Canon 550D of Sony A35

                Onlangs uitgebracht van Sony :
                16-50/2.8
                500/F4

                Lenzen die eraan zitten te komen :
                18-135
                70-200/2.8 en 70-400 krijgen een update

                Sony heeft het alleenrecht op Carl Zeiss lenzen met autofocus. Bij Nikon/Canon moet je manueel scherpstellen.

                De meest voorkomende lenzen heeft Sony wel in het aanbod. Je moet al heel moeilijk beginnen doen om geen gepaste lens te vinden.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 550D of Sony A35

                  Enige wat ik mij wel eens af vraag waarom we Sony erg weinig tot niet tegen komen langs de sportvelden (bijvoorbeeld voetbal) Kom hier negen van de tien keer Canon of Nikon tegen. Sony heeft de fps en als ik het mag geloven ook de juiste objectieven, maar toch moet zijn meerdere herkenen in Canon en Nikon.
                  Sony is absoluut een goed merk, maar op een of andere manier kunnen ze nog niet op boxen tegen Canon en Nikon.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 550D of Sony A35

                    Goh, nu vind ik het nog moeilijker om te kiezen tussen Canon/Sony/Nikon

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 550D of Sony A35

                      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Canon heeft onlangs 3 nieuwe lenzen geïntroduceerd en er zouden er dit jaar nog meer op komst zijn volgens canonrumors.

                      Ik had het trouwens over in-house lenzen. Dus enkel en alleen gemaakt door Sony/Canon zelf. Geen third-party. Ik zie mezelf niet snel een third-party lens kopen. Ik weet niet hoe het bij Sony zit, maar bij Canon moet je bij third-party lenzen veel meer hopen op een goede sample (bvb front focus/back focus problemen) dan bij Canon lenzen het geval is. Verder focussen third-party lenzen meestal trager dan de Canon varianten.

                      Een third-party merk dat ik wel al overwogen heb is Carl Zeiss. Prachtige bouwkwaliteit, maar jammergenoeg ook heel duur. Op zich nog niet het einde van de wereld, maar optisch zijn deze, volgens de reviews, niet beter dan de goedkopere Canon varianten (regelmatig een tikkeltje slechter zelfs).

                      Verder heb ik de indruk dat Sony zich meer focust op hun NEX reeks dan op hun DSLR/SLT camera's. Iets wat niet meteen vertrouwen opwekt bij mij.
                      sorry maar daar zijn een aantal third-party lenzen die beter zijn dan lenskes vd camerafabrikanten in zelfde segment, zekers de recente objectieven die ze op de markt brengen zijn zeer goed, en watch out voor de op komst zijnde tamron 28-70mm

                      carl zeiss zijn anders dan canon lenzen, moet contrast en kleurweergave maar eens vergelijken, of beter gezegd een opname gemaakt met een zeiss lens vergelijken met een opname gemaakt met zelfde toestel met canon lens.

                      toont hoe het paradepaardje van canon (85mm f1,2) letterlijk verbleekt toz vd zeiss

                      Toen sony de a57 lanceerde is hier een draadje gestart dat sony te veel toestellen op de markt brengt , nu kom jij beweren dat ze te weinig aandacht schenken aan SLT's

                      De ontwerpers vd NEX en SLT zijn 2 verschillende vrij autonome groepen

                      alle toestellen die sony recent op de markt gebracht heeft worden zowel kwalitatief als wat gebruik betreft algemeen hoger ingeschat dan deze van Canon of Nikon .
                      Last edited by puerte; 27 maart 2012, 09:20.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 550D of Sony A35

                        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                        Enige wat ik mij wel eens af vraag waarom we Sony erg weinig tot niet tegen komen langs de sportvelden (bijvoorbeeld voetbal) Kom hier negen van de tien keer Canon of Nikon tegen. Sony heeft de fps en als ik het mag geloven ook de juiste objectieven, maar toch moet zijn meerdere herkenen in Canon en Nikon.
                        Sony is absoluut een goed merk, maar op een of andere manier kunnen ze nog niet op boxen tegen Canon en Nikon.
                        wat je ziet langs de sportvelden zijn meestal de nikon dx reeks en de canon 1dx reeks, dit zijn toestellen specifiek ontworpen voor journalistiek, sony maakt geen toestellen in dat segment, segment is al verdeeld en te klein om in te investeren als nieuwkomer.

                        Wat nu wel het geval is dat met SLT techniek de gewone SLT toestellen even snel of zelfs sneller zijn dan de specifiek ontworpen toestellen voor sportjournalistiek, dus als men in dat segment wil inbreken hoeft men maar kleine aanpassingen te doen, aan de opkomst zijnde FF SLT, of misschien zelfs niet.

                        Dus in de toekomst gaan de toestellen gericht op hoge beeldkwaliteit en typische toestellen voor sport praktisch in elkaar vloeien.
                        Kan zelfs zijn, dat men een sensor gaat gebruiken welke men kan instellen op het toestel voor bvb sport en dan zal die bvb 18mp leveren aan zeer hoge fps verwerking, en een instelling voor meer eisende fotografie en dan zal die bvb 36mp als output geven. Let wel dat zijn geen gecropte beelden, maar men gaat op de sensor via een techniek pixel-binning genaamd van 36 naar 18mp gaan.

                        heel die wereld van digitale toestellen is totaal aan het veranderen, de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt aan het worden, dit dankzij firma's als panasonic/olympus, samsung en sony. As die firma's er niet waren zaten we binnen 50 jaar nog in een bananen boom te bengelen. Niks mis mee maar ik lust liever abrikozen.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 550D of Sony A35

                          Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
                          Goh, nu vind ik het nog moeilijker om te kiezen tussen Canon/Sony/Nikon
                          is allemaal niet moeilijk, wil je een naam kopen ga dan voor canon of nikon, wil jeveel fotoplezier beleven samen met mooie opnames ga dan voor de sony a57

                          wat heeft sony meer:

                          behoudt van snelle autofocus en lichtmeting tijdens video, noodzakelijk als je opnames van kinderen en dergelijke wenst te maken.

                          mogelijkheid tijdens video accuraat manueel te focussen, is praktisch onmogelijk te focussen op klein scherm, daar kun je niet op zien of je beeld al dan niet scherp is. Sony heeft een systeem dat peaking noemt en je helpt vrij vlug manueel scherp te stellen, ook voor foto's.

                          behoudt tijdens live-view (achterste schermpje gebruiken ipv zoeker, wat in veel gevallen handiger is)van snelle autofocus en behoudt van primaire lichtmeting, bij DSLR val je terug op trage af. (Canon 550d kun je ook snelle AF inschakelen )

                          toont een 100% uitsnede van je beeld zoals het finaal wordt, dit is niet zo bij de andere toestellen.

                          biedt toch min of meer de mogelijkheid je beeldkwaliteit in te schatten voor de opname

                          kunt scherpte diepte werkelijk controleren

                          snel responsive toestel

                          je hebt mogelijkheid tot een zeer hoge frame rate

                          biedt snelle en nauwkeurige autofocus

                          ingebouwde HDR functie om uitgebrande lucht of dichtgelopen donker vlakken te vermijden

                          panorama functie, kunt ter plekke panorama opnames maken, toestel plakt zelf beelden aan elkaar

                          etc..
                          Last edited by puerte; 27 maart 2012, 10:30.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 550D of Sony A35

                            Ik zou starten met een Canon 600D en een Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM, op 2de hands zaken kan je regelmatig een 55-250IS van Canon vinden.
                            mvg Guido
                            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 550D of Sony A35

                              Zoals puerte zegt is het inderdaad niet moeilijk, Canon en Nikon zijn nu éénmaal de grote spelers. Sony is relatief een nieuwkomer in de dslr wereld, heeft Minolta overgenomen ergens in 2005 geloof ik.

                              Sony heeft geen 6000€ body in zijn assortiment, waardoor de pro's meestal afhaken. En er is iets minder keus uit lichtsterke telelenzen.

                              Met de SLT's hoopt men wel de dlsr markt een beetje door elkaar te schudden. Hier kan men zich onderscheiden vd grote twee, wat anders niet gemakkelijk is.

                              Aan beginners raad ik liever geen Sony aan, omdat de eerste foto's die ze nemen toch op niks trekken en dan zeggen ze al snel, had ik maar Canon of Nikon ...
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 550D of Sony A35

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                is allemaal niet moeilijk, wil je een naam kopen ga dan voor canon of nikon, wil jeveel fotoplezier beleven samen met mooie opnames ga dan voor de sony a57

                                wat heeft sony meer:

                                behoudt van snelle autofocus en lichtmeting tijdens video, noodzakelijk als je opnames van kinderen en dergelijke wenst te maken.

                                mogelijkheid tijdens video accuraat manueel te focussen, is praktisch onmogelijk te focussen op klein scherm, daar kun je niet op zien of je beeld al dan niet scherp is. Sony heeft een systeem dat peaking noemt en je helpt vrij vlug manueel scherp te stellen, ook voor foto's.

                                behoudt tijdens live-view (achterste schermpje gebruiken ipv zoeker, wat in veel gevallen handiger is)van snelle autofocus en behoudt van primaire lichtmeting, bij DSLR val je terug op trage af. (Canon 550d kun je ook snelle AF inschakelen )

                                toont een 100% uitsnede van je beeld zoals het finaal wordt, dit is niet zo bij de andere toestellen.

                                biedt toch min of meer de mogelijkheid je beeldkwaliteit in te schatten voor de opname

                                kunt scherpte diepte werkelijk controleren

                                snel responsive toestel

                                je hebt mogelijkheid tot een zeer hoge frame rate

                                biedt snelle en nauwkeurige autofocus

                                ingebouwde HDR functie om uitgebrande lucht of dichtgelopen donker vlakken te vermijden

                                panorama functie, kunt ter plekke panorama opnames maken, toestel plakt zelf beelden aan elkaar

                                etc..
                                Het merk maakt me echt niet uit, het gaat om de beeldkwaliteit, assortiment aan lenzen, snelle AF,...

                                Comment

                                Working...
                                X