Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D fotos - ISO 6400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50D fotos - ISO 6400

    http://philippeluyckx.zenfolio.com/p736765772

  • #2
    Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

    Dat ziet er zeker niet slecht uit

    Ik had wel een paar andere modellen genomen voor een portret zenne.

    Mag ik nog eens weten welke lens je daarvoor gebruikte ?

    Mvg,
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

      Interessant,maar ik verkies toch je reeks met Nikon 300.
      Je modellen lijken me geschikt voor een nieuwe reeks"De Collegas",wanneer komt de eerste aflevering op TV?
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

        Wel spijtig dat de witbalans er zo ver naast zit .

        Mocht je deze juist zetten , zou er mischien (niet zeker) meer ruis optreden

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

          Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
          Wel spijtig dat de witbalans er zo ver naast zit .

          Mocht je deze juist zetten , zou er mischien (niet zeker) meer ruis optreden
          Kan niet volgen.. ff uitleg??

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Dat ziet er zeker niet slecht uit

            Ik had wel een paar andere modellen genomen voor een portret zenne.

            Mag ik nog eens weten welke lens je daarvoor gebruikte ?

            Mvg,
            Ben het met je eens!
            Heb één foto gedownload en kon in de EXIF waarden terugvinden dat de foto genomen was met de 50mm f/1,4.

            (wat niet wil zeggen dat alle andere foto's met deze lens genomen zijn)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

              Op deze foto vind ik de strepen op de rechterkant van de man zijn gezicht nog al hinderlijk. Maar ik heb op meer in de reeks gezien.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

                Het toeval wil dat ik net die foto heb gedownload. Het zijn natuurlijk jpg-bestanden, maar toen ik, naar aanleiding van een vorige opmerking ivm foute witbalans, de foto opende in ACR en op "Auto" drukte, werd de witbalans een stuk beter, maar... duidelijk meer ruis in het beeld.
                (ik weet wel niet wat dat precies bewijst )
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Kan niet volgen.. ff uitleg??
                  Tubbs, bedoeld waarschijnlijk dit:
                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Het toeval wil dat ik net die foto heb gedownload. Het zijn natuurlijk jpg-bestanden, maar toen ik, naar aanleiding van een vorige opmerking ivm foute witbalans, de foto opende in ACR en op "Auto" drukte, werd de witbalans een stuk beter, maar... duidelijk meer ruis in het beeld.
                  (ik weet wel niet wat dat precies bewijst )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

                    Oorspronkelijk geplaatst door j@n Bekijk bericht
                    Tubbs, bedoeld waarschijnlijk dit:
                    Ja, maar ik snap niet hoe het komt dat als je een pixel een andere kleur geeft, deze meer (of minder) gaat oplichten..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

                      Ik vind 6400 ISO net acceptabel voor een fotojournalist, om een niet te missen nieuwsfoto te maken, die anders niet gemaakt had kunnen worden, maar daar kan zelfs een GSM nog goed voor zijn. Bij een gecorrigeerde witbalans is er flink wat lelijke ruis te zien en dan zijn het ook nog foto's zonder schaduw partijen, want dan zou het nog veel erger zijn. Waarschijnlijk is de ruis tot en met 800 ISO (1600 voor b&w), onder optimale omstandigheden, voor mij althans, net aanvaardbaar.
                      Jammer dat de witbalans niet op gloeilamplicht stond en dat het geen RAW foto's zijn?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Ja, maar ik snap niet hoe het komt dat als je een pixel een andere kleur geeft, deze meer (of minder) gaat oplichten..
                        Ik probeer je te volgen Lennert.

                        De gelige kleur van de verkeerde witbalans, ligt als een sluier over de opname & maskeert de ruis. Corrigeer je de witbalans, in zoverre dat bij dit soort opnamen nog mogelijk is, dan wordt het ruis-beeld nog slechter en zie je de kleur ruis nog beter. De correctie doet bij deze jpg foto's, met maximaal 256 helderheidsniveaus, waarschijnlijk meer kwaad dan goed.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

                          Ik heb de foto met de ACR op de "goede" witbalans(kastje op de achtergrond) gezet en de ruis nam niet toe. Toen in de lab mode de ruis onderdrukt en daar viel op de de 'rottigheid ', de strepen, in het b kanaal zaten, na het blurren van beide kanalen was de ruis weg, maar waren er helderheids strepen ipv gekleurde strepen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

                            Als ik dit zie dan vind ik dit niet goed. Alleen maar in nood te gebruiken want groot printen zou ik er niet mee doen.

                            Maar voor web enz goed genoeg natuurlijk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 50D fotos - ISO 6400

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Ja, maar ik snap niet hoe het komt dat als je een pixel een andere kleur geeft, deze meer (of minder) gaat oplichten..
                              Daar je die pixel een lichtere kleur gaat geven gaat ook de ruis meer zichtbaar worden, omdat ik er hier van uit ga dat de foto sowieso gaat oplichten met de correctie van de WB.

                              Veel hangt natuurlijk af van de kleur zoals je zelf zegt lennert , daarom ook mijn Misschien waarschuwing tussen haakjes
                              Trouwens mag ik er je met deze op attent maken dat ik na het bekijken van uw portfolio door sommige pics aangenaam verast ben , er zitten enkele pareltjes tussen , maar dat hier nu terzijde .

                              Trouwens j@n gaf hier ook al het verduidelijkt antwoord .
                              Last edited by Tubbs; 19 oktober 2008, 11:11.

                              Comment

                              Working...
                              X