Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

    Halo ik ben nieuw mijn naam is colin.
    ik heb een vraag zou de canon 50d een goede vervanger voor de 1000d zijn.
    alvast bedankt voor de reacties.
    M.V.G. Colin Beijers

  • #2
    Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

    welcome;

    heb zelf geen ervaring met een 1000d maar wel met de 50d van een vriendin. 50d werk best goed.

    50d is wel sneller (fps), beter scherm, iets groter dynamic range, meer MP, iets beter in iso, kan snellere sluitertijden aan. Het toestel zou dus wel een upgrade moeten zijn. of je er beter foto's gaat mee nemen hangt echter van jou af.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

      Welke objectieven gebruik je ?

      Waarom wens je de 1000D te vervangen ?

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

        Oorspronkelijk geplaatst door colin beijers Bekijk bericht
        ik heb een vraag zou de canon 50d een goede vervanger voor de 1000d zijn.
        De 50D was mijn favoriete body voor de FF, snel, accuraat, meer bedieningsmogelijkheden dan de xxxD familie (en dus zeker meer dan de xxxxD familie).
        Het bovenste wiel, het achterste wiel, de joystick, de uitgebreide knoppen. Niet voor niets een semi-pro genoemd, stevig in de hand, goed gebouwd, LCD bovenop, kortom, een pak voordelen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

          ik gebruik momenteel de kitlens en de 55-250 telelens. dit zijn echt de instaplenzen. maar ik zou graag als ik de 50d heb de17-40, 24-70 en de 70-200 allemaal van canon. dit is echter nog een plan van een paar jaar aangezien ik niet zo heel veel verdien bij de ah.
          bedankt trouwens voor de reacties.
          @superdaantje
          omdat ik naar mijn mening wel toe ben aan wat meer serieus werk.
          en de 40d als back-up of de 1000d gewoon als back-up. het geld is niet echt het probleem alleen het duurt gewoon wat langer voor dat ik het bij elkaar heb.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

            Mijn bescheiden mening start met upgraden van de objectieven.
            Voor crop body zou ik de 17-40 en 24-70 laten varen en kijken naar de combo 17-55 en 70-200 ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

              @ superdaantje wat raad je aan dan want de canon 1000d is echt een instapmodel he. dus beter objectieven heb ik later misschien iets aan maar op deze camera heeft het bijna geen nut (denk ik )
              en die 70-200 2.8 of 4?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

                Goede lenzen hebben altijd hun nut en voordeel tov een iets of betere body.
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

                  ik zou zelf graag eerst de body willen upgraden en daarna voor bijna alleen maar L glas gaan. zo dit mooi werken; 17-40, 24-70, 70-200, 300 f4 en 1.4 extender voor de 300mm. ben eventueel van plan als back-up 40d te pakken of toch door blijven gaan met 1000d en dan 50d alleen aanschaffen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

                    Ik zou de 1000D houden als backup ipv een 40D.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

                      TS,
                      In plaats van de 17-40 mm zou ik de 17-55 mm nemen, eventueel aangevuld met een potje rode verf en kwastje om zelf een biesje te trekken.

                      De 17-40 heeft alleen dan zin als je zeker weet dat je over gaat stappen naar FF. En dan zal je wellicht snel de 17-40 inruilen voor een 16-35 mm.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

                        bedankt voor de reacties ik zal eens gaan kijken naar die 17-55. en is de 40d dus geen betere back-up als de 1000d. want ik zou graag bijvoorbeeld met de 40d met de 24-70 rondlopen en de 50d met de 70-200.
                        M.V.G. Colin

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

                          begin idd met het glas te upgraden

                          ik ben overgestapt van een 300d naar een 40d, had op dat moment al een betere lens dan de kitlens ook.

                          nadien nog glas upgegrade van een sigma 18-50 2.8-4.5 naar een tamron 28-75 2.8 & ook nu meer en meer mijn 50 mm 1.8 aant gebruiken. en kortelings volgt de tamron 17-50 2.8 VC.

                          qua bediening / handligging wil ik niet meer terugkeren naar een xxxD-reeks in ieder geval

                          doch maakt glas en de persoon die de body bedient, de grootste verschillen.
                          dus als je niet aanloopt tegen de beperkingen, investeer eerst in glas
                          zeker aangezien ik lees dat je reeds een 40d bezit, er is geen verschil praktisch tss de 40 & 50 buiten het aantal megapixels. daarvoor moet je het zeker niet doen zenne.
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

                            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                            TS,
                            In plaats van de 17-40 mm zou ik de 17-55 mm nemen, eventueel aangevuld met een potje rode verf en kwastje om zelf een biesje te trekken.

                            De 17-40 heeft alleen dan zin als je zeker weet dat je over gaat stappen naar FF. En dan zal je wellicht snel de 17-40 inruilen voor een 16-35 mm.
                            De EF-S 17-55 is nog altijd de beste in deze klasse, maar niet echt goedkoop en m.i. een beetje groot uitgevallen (maar het oogt wel stoer).
                            Zeer scherp ook vol open, en snelle en juiste focus (zoals een lens moet zijn).
                            Maar het is best mogelijk met (veel) goedkopere alternatieven even goede fotos te maken, eet er zeker geen boterham voor minder.

                            Een (tweedehands) EF 70-200L f:4 (zonder IS) is nog altijd een fantastische lens voor z'n geld, beter contrast, snellere focus en 1 stop lichtsterker dan de 55-250 kitlens.

                            Een mooie combo op een crop.

                            50D heeft tov 40D buiten de ong 25% betere resolutie ook een LCD scherm waarop je de foto echt kan bekijken, en AF microadjust waarmee je lenzen kan afstellen op de body, wat begint te spelen bij meer mps en handig is voor tweedehands (3th party) lenzen.
                            Tenzij je voor weinig geld kan omruilen kijk je beter de kat uit de boom tot de 7D wordt vervangen, daar zijn er veel meer van verkocht.
                            Last edited by palombian; 27 april 2012, 08:02. Reden: 50D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 50d als vervanger voor canon 1000d

                              @userke ik heb geen canon 40d alleen de canon 1000d. bedankt voor de reacties dan maar gaan sparen voor beter glas. en daarna als ik weer wat gevordeerd ben een nieuwe body.
                              17-40 en 24-70 niet beter dan 17-55? ik heb vooral problemen met de grote van de body of eerder dat die te klein is voor mijn handen. en heb de 50d van een vriend vast gehad en dat is eht een stuk comfortabeler als die 1000d.

                              Comment

                              Working...
                              X