Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50d 15mp

    photokina nadert en de geruchten molens beginnen op gang te komen op DPREVIEW

    canon 50d
    15.1mp
    VGA LCD
    6.5fps
    Weather Sealed
    Improved LV
    Improved Sensor Clean
    9 Point AF
    DIGIC III

    zie hier
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

  • #2
    Re: Canon 50d 15mp

    *zucht*, veel meer heb ik daarover niet te zeggen.
    Als je elk gerucht van dpreview hier gaat posten, ga je even bezig zijn. Alleen al over de mogelijke opvolger van de 5d wordt dit een fulltime job. En ik vermoed dat dit voor de Nikon d90 en .... wel hetzelfde gaat zijn.
    En ja juist, alle info komt natuurlijk van een betrouwbare bron
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50d 15mp

      So what?
      Als ik een 40D had zou ik mij vies genaaid voelen, binnen 1 jaar al weer hopeloos achterlopen.....

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50d 15mp

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        So what?
        Als ik een 40D had zou ik mij vies genaaid voelen, binnen 1 jaar al weer hopeloos achterlopen.....
        Inderdaad binnen het jaar(welliswaar 1 dag vroeger).
        Ze stappen dan blijkbaar af van hun 18 maanden.
        Ze hebben er van 2-2003 tot 8-2007 over gedaan om van 6mp(10d) naar 10mp(40d) te gaan en nu gaan ze binnen het jaar van 10mp naar 15mp.
        Wonderen der techniek.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50d 15mp

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          So what?
          Als ik een 40D had zou ik mij vies genaaid voelen, binnen 1 jaar al weer hopeloos achterlopen.....
          Yep, hier ga ik héél slecht van slapen.

          Had ik maar gewacht op de 50D...oh nee, wacht...dan zou ik me waarschijnlijk volgend jaar genaaid voelen, wanneer de opvolger van de 50D bekend gemaakt wordt
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50d 15mp

            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Had ik maar gewacht op de 50D...oh nee, wacht...dan zou ik me waarschijnlijk volgend jaar genaaid voelen, wanneer de opvolger van de 50D bekend gemaakt wordt
            Je beseft toch dat de beeldkwaliteit van een camera 50% daalt wanneer er een opvolger komt?
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50d 15mp

              Is ook een beetje kort door de bocht Hub. De 450 heeft al 12mp en was 4 maanden na de 40D aangekondigd. Is meer marketinggewijs vrees ik. men had toenniet echt het vuur aan de schenen en er zouden al een boel mensen veranderd zijn voor 1MP...
              Wil nu niet zeggen dat die effectief gaat uitkomen maar is natuurlijk mogelijk. Denk dat Canon de hete adem begint te voelen en mss weten ze wel iets van de D90?
              Van de 5D is er toch a wat meer zekerheid http://search.barnesandnoble.com/Can...409503/?itm=8s (met dank aan FM)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50d 15mp

                Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
                Is ook een beetje kort door de bocht Hub. De 450 heeft al 12mp en was 4 maanden na de 40D aangekondigd. Is meer marketinggewijs vrees ik. men had toenniet echt het vuur aan de schenen en er zouden al een boel mensen veranderd zijn voor 1MP...
                Wil nu niet zeggen dat die effectief gaat uitkomen maar is natuurlijk mogelijk. Denk dat Canon de hete adem begint te voelen en mss weten ze wel iets van de D90?
                Van de 5D is er toch a wat meer zekerheid http://search.barnesandnoble.com/Can...409503/?itm=8s (met dank aan FM)
                Weet niet.
                Hoelang denk je dat ze bij Canon reeds bezig waren met(zijn) de 50d?
                Trouwens de xxxd reeks is een totaal andere reeks dan de xxd reeks voor een ander (of veranderd) publiek. Uiteraard is er wel technologie overvloeing tussen verschillende reeksen. Voor mij blijft de stap op minder dan 1jaar van 10 naar 15mp te groot. De pixels kwaliteit zou op die tijd ook met 50 moeten verbeteren om dezelfde kwaliteit te behouden maar zoals meestal het geval is is hetzelfde = achteruitgaan.

                Die 5d field guide hebben we een half jaar geleden al gezien denk ik. Veel concreter is hij blijkbaar nog niet geworden.(dec 2008)
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50d 15mp

                  Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Je beseft toch dat de beeldkwaliteit van een camera 50% daalt wanneer er een opvolger komt?
                  Goh, en zeggen dat ik cameras gebruik die 3 en 4 jaar geleden gelanceerd werden (5D/20D).
                  Dat moet ondertussen toch echt ouwe bucht zijn waar je niks deftigs meer uit krijgt .
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50d 15mp

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Weet niet.
                    Hoelang denk je dat ze bij Canon reeds bezig waren met(zijn) de 50d?
                    Ik schat dat de 60D al in veldtest is en de 70D in het lab draait. De 80D ligt al op de tekentafel.

                    Vergeet al die verhalen maar dat de fabrikanten naar elkaar zitten te kijken. Het heeft hoogstens wat effect op het moment van introduceren qua maanden (lees: slechter verkopen door introductie concurrent), maar zeker niet op de specs. Die staan al jaren van te voren vast.

                    Het zijn vooral de kopers die de " race" zien, niet de fabrikanten
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50d 15mp

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      photokina nadert en de geruchten molens beginnen op gang te komen op DPREVIEW

                      canon 50d
                      15.1mp
                      VGA LCD
                      6.5fps
                      Weather Sealed
                      Improved LV
                      Improved Sensor Clean
                      9 Point AF
                      DIGIC III

                      zie hier
                      http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=28995414

                      Wat? Geen Digic IV , dan sla ik hem over!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50d 15mp

                        Bij de meeste "opvolgers" zijn er gewoonlijk wel een aantal kleine verbeteringen, maar je krijgt nooit alle mogelijkheden die ze in hun labs al aan het uittesten zijn. Voor de volgende "upgrade" moeten ze telkens weer wat nieuws verzinnen en daarom krijg je telkens maar het stukje vernieuwing dat ze willen geven.

                        Het komt er op aan om elke keer net genoeg te vernieuwen zodat er zoveel mogelijk kopers naar de winkel hollen voor een nieuwe camera.

                        Als de concurrentie iets beter is, dan proberen ze dat weer net te overtreffen.
                        Het gaat allemaal om zoveel mogelijk stuks te verkopen, en daarbij moeten ze ook rekening houden met hun eigen gamma, ze kunnen daarom bijvoorbeeld nooit een camera in de goedkopere serie uitbrengen die beter presteert dan de dure professionele camera's.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 50d 15mp

                          In plaats van dat de merken elkaar proberen dood te doen met body's zouden ze beter eens wat met hun objectieven concureren.
                          Sommige prijzen van objectieven zijn toch wel wat met de haren getrokken vind ik. Vroeger waren zoomobjectieven zeer duur en nu de primes nochthans zijn die laatste het goedkoopst te maken.
                          Het lijkt zo wat op printers, de inkt die er inzit kost haast zoveel dan heel de printer.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 50d 15mp

                            Hmmm je weet nooit maar dit is allemaal erg ongeloofwaardig eigenlijk.
                            40D opvolger is normalerwijze voor PMA niet photokina (alhoewel de 10D ook sneller gelanceerd werd).

                            Maar die 15 MP en Digic III dat klopt niet vrees ik. 15 is teveel vooral daar canon nu al jaren met deze reeks camera's voor beeldkwaliteit gaat en niet voor MP's en moest hij dan 15 MP zijn dan moet die digic III eigenlijk ook veranderen want dat zou andere processing vragen. Nu ja wie weet kan de digic III die wel aan je weet nooit natuurlijk.

                            Anderzijds ik betwijfel toch ook dat canon de nieuwe XXD en 5D opvolger beide op photokina tesamen zou lanceren dat is ook niet hun gewoonte.

                            Voor de rest merken die snel op elkaar reageren etc is onzin De opvolger van de 50D is nu al zeker zwaar in ontwikkeling.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 50d 15mp

                              wel tenzij dit ook uit het koffiedik komt id de "announce" datum vastgelegd op 26 augustus dus veel geduld moeten we niet meer hebben .. niet de eerste keer dat ze eind augustus zulk een aankondiging doen dacht ik .. overigens ben ik zeer voorzichtig geworden in mijn sceptiscisme waar het nieuwe modellen betreft .. met de 450D zat ik er ook glad naast met mijn ongeloof ..

                              Comment

                              Working...
                              X