Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D probleem sluiter vertraging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D probleem sluiter vertraging

    Hallo,

    Ik ben al ongeveer een half jaar in het bezit van een Canon 40D (Ik had voordien Canon 300D). En erger me er al een hele tijd aan volgende;
    Wanneer de camera in autofocus-stand staat en ik eerst de sluiterknop half indruk stelt hij scherp (en hoor je het geluidje). Maar wanneer ik de knop volledig indruk heb ik een vertraging van 0.5 tot zelfs 4 seconden. (ik moet dus x sec blijven drukken eerdat de sluiter reageert.) Dit heb ik ongeveer 60% van de keren dat ik een foto wil maken. Heel erg vervelend als je bewegende onderwerpen fotografeert, en zo dus een specifiek moment mist.
    Dit probleem doet zich voor bij al mijn lenzen ook wanneer ze in de MF-stand staan (EFS en EF) Ook bij AI servo, One Shot en AI focus is er geen verschil.

    Heeft er hier misschien nog iemand hetzelfde probleem gehad? Of zou ik er terug mee naar winkel gaan?

    Alvast Bedankt

    edit: Ik heb zonet enkele foto's gemaakt met de afstandsbediening en daarmee heb ik geen enkele vertraging. Het probleem licht dus bij het knopje vrees ik. Terug voor herstelling of vervanging dan maar.
    Last edited by Gebruikersnaam; 19 april 2009, 19:25.

  • #2
    Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

    Lijkt mij echt niet normaal. De 40D (ik heb de 50D) is normaal vliegensvlug, sneller dan jouw 300D (en mijn 350D, waar ik vandaan kom). Je geeft zelf de oplossing aan: naar de winkel ermee!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

      Hallo "gebruikersnaam",
      Je moet met je camera naar een service punt.
      Er zit, in alle waarschijnlijkheid, een beetje troep tussen je afdrukschakelaar.
      Ik heb daar rond de jaarwisseling ook last van gehad, het complete Internet afgestruind en het blijkt een beetje gevoelig punt te zijn van de xxD serie.
      Dus vanaf de 10D tot en met (waarschijnlijk ook) de 50D...
      Dit zijn enkele fora topics hierover:
      http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...8994&highlight=




      Sommige servicecentra reinigen de schakelaar, andere vervangen de schakelaar+printplaat.
      Mijn 40D is binnen een uur gerepareerd bij het Digital Service Point in Nederweert.
      Ik kon er op wachten (na het maken van een afspraak, natuurlijk).
      Oh ja, dit was onder garantie, "ondanks" dat ik de cam via e-bay in Engeland gekocht heb.
      Sinds de reparatie doet de cam het weer fantastisch en klopt mijn onderschrift... (nopjes...)

      Succes met de reparatie en veel fotoplezier nadien.
      Groet
      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Hallo "gebruikersnaam",
        Je moet met je camera naar een service punt.
        Er zit, in alle waarschijnlijkheid, een beetje troep tussen je afdrukschakelaar.
        Ik heb daar rond de jaarwisseling ook last van gehad, het complete Internet afgestruind en het blijkt een beetje gevoelig punt te zijn van de xxD serie.
        Dus vanaf de 10D tot en met (waarschijnlijk ook) de 50D...
        Dit zijn enkele fora topics hierover:
        http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...8994&highlight=




        Sommige servicecentra reinigen de schakelaar, andere vervangen de schakelaar+printplaat.
        Mijn 40D is binnen een uur gerepareerd bij het Digital Service Point in Nederweert.
        Ik kon er op wachten (na het maken van een afspraak, natuurlijk).
        Oh ja, dit was onder garantie, "ondanks" dat ik de cam via e-bay in Engeland gekocht heb.
        Sinds de reparatie doet de cam het weer fantastisch en klopt mijn onderschrift... (nopjes...)

        Succes met de reparatie en veel fotoplezier nadien.
        Groet
        Adrie
        Alvast bedankt voor je antwoord.
        Ik belde vandaag even naar Nederweert of het mogelijk om de camera binnen te brengen en te laten repareren. Maar ze vertelden me dat het tot 3 weken kan duren eerdat de camera gerepareerd is..

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

          Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam Bekijk bericht
          Alvast bedankt voor je antwoord.
          Ik belde vandaag even naar Nederweert of het mogelijk om de camera binnen te brengen en te laten repareren. Maar ze vertelden me dat het tot 3 weken kan duren eerdat de camera gerepareerd is..
          Das nog snel. Ik heb hier zaken gezien die maanden duurde.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

            het is toch niet een vertraging tussen de spiegel en de sluiter
            er is ergens een instelling om je spiegel op te klappen en een vertraging te maken naar de sluiter(geen l v) ik kan het op mijn 40D niet direct meer vinden maar ik heb ooit per ongeluk dat ingeschakeld en lang gezocht wat het was
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

              bedoel je misschien mirror lock-up? Want dat heb ik wel aan en uit gezet.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

                je drukt de ontspanner half en hij stelt scherp je drukt door en dan gaat eerst de spiegel en iets later de sluiter
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  je drukt de ontspanner half en hij stelt scherp je drukt door en dan gaat eerst de spiegel en iets later de sluiter
                  Dan zou hij dit dan toch ook moeten doen wanneer een afstandsbediening wordt gebruikt. Wat niet het geval is, want met afstandsbediening reageert hij direct.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

                    dan zal het toch een defect zijn
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

                      Gebruikersnaam (en anderen natuurlijk ook...),
                      believe me, het is echt precies hetzelfde als mijn 40D onder de leden had.
                      Ook mijn cammetje reageerde perfect op de afstandsbediening.
                      Ik zal nog een filmpje opzoeken, waar je zult zien dat het echt vuil is wat zich daar opgehoopt heeft.
                      Je kunt er alleen niet bij.
                      De lieden op dat filmje durven zo'n cam volledig te strippen en fixen dat.
                      Nu heb ik er géén problemen mee om een complete V8 te demonteren én te monteren, maar zo'n camera... no way...
                      Dat laat ik dan toch maar aan technici over, die daar voor opgeleid zijn.
                      By the way, je kunt ook Rofa in Den haag bellen of mailen.
                      Daar had ik ook nog een afspraak kunnen maken om te 40D te laten repareren op diezelfde dag.
                      Alleen zou dát voor eigen rekening geweest zijn, geen garantieclaim.
                      Om dat filmpje op te zoeken heb ik morgen pas tijd voor.
                      Graag nog een pietsie geduld... en ik weet 't, dat valt niet mee...

                      Jullie lezen morgen meer.
                      Groet
                      Adrie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

                        Hoi,
                        zoals belooft...
                        Hier een link naar een "jouw tube" (You tube) filmpje:
                        http://www.youtube.com/watch?v=CAWGScQeC5g
                        Best wel heftig...
                        Ik had begin December 2008 dit probleem en stelde dit aan de orde op een ander forum.
                        Daar kreeg ik van "Marcedwin"de volgende linkjes met misschien een tijdelijk oplossing:
                        http://www.flickr.com/groups/40d/dis...57603678519038
                        Hetgeen "Vic40d" schrijft hielp bij mij eventjes.
                        Dit zijn 2 andere linkjes over dit probleem:
                        Galleries! ■ Long Exposure ■ Repetition & Pattern ■ Sunrises & Sunsets ■ telephoto ■ texture ■ low light ■ landscape ■ portraits ■ self portraits ■ action ■ macro ■ flowers ■ post-production ■ christmas ■ red ■ trees 40D is the new EOS from Canon! Superb image quality: 10.1 Megapixel CMOS Sensor, extensive noise reduction technology, and 14-bit conversion for outstanding color tones and gradations. Outstanding performance: 6.5 fps, burst rate up to 75 consecutive JPEGs or 17 RAW images and DIGIC III Image Processor. Strong, rugged build quality: magnesium-alloy exterior, shutter durability-tested to 100,000 cycles, top speed 1/8000, top x-sync speed 1/250. New AF system with 9 cross-type sensors, and world's first diagonal high-precision cross-type AF at center point with f/2.8 and faster lenses. EOS Integrated Cleaning System, Picture Style settings, Spot metering, and Highlight Tone Priority for advanced in-camera image control. Large 3.0-inch LCD monitor and advanced Live View Function with new options for reduced shutter time lag and quiet operation. Wide range of accessories, including interchangeable focusing screens, extensive remote control options, and new battery grip BG-E2N. Official Product Page Dpreview Amazon> It will be available from Amazon

                        Galleries! ■ Long Exposure ■ Repetition & Pattern ■ Sunrises & Sunsets ■ telephoto ■ texture ■ low light ■ landscape ■ portraits ■ self portraits ■ action ■ macro ■ flowers ■ post-production ■ christmas ■ red ■ trees 40D is the new EOS from Canon! Superb image quality: 10.1 Megapixel CMOS Sensor, extensive noise reduction technology, and 14-bit conversion for outstanding color tones and gradations. Outstanding performance: 6.5 fps, burst rate up to 75 consecutive JPEGs or 17 RAW images and DIGIC III Image Processor. Strong, rugged build quality: magnesium-alloy exterior, shutter durability-tested to 100,000 cycles, top speed 1/8000, top x-sync speed 1/250. New AF system with 9 cross-type sensors, and world's first diagonal high-precision cross-type AF at center point with f/2.8 and faster lenses. EOS Integrated Cleaning System, Picture Style settings, Spot metering, and Highlight Tone Priority for advanced in-camera image control. Large 3.0-inch LCD monitor and advanced Live View Function with new options for reduced shutter time lag and quiet operation. Wide range of accessories, including interchangeable focusing screens, extensive remote control options, and new battery grip BG-E2N. Official Product Page Dpreview Amazon> It will be available from Amazon


                        Laat uw 40D repareren en u bent weer binnen 5 minuten verliefd op uw 40D.
                        Succes
                        Adrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 40D probleem sluiter vertraging

                          Bedankt voor het filmpje adrie
                          Zelf repareren ga ik niet doen, zeker niet omdat er nog garantie op is.

                          Ik breng hem toch naar het canon service point in Nederweert. Is veel korter dan konijnenburg (voor mij). En zo heb ik hem misschien sneller terug, Want konijnenburg is maar een tussenpersoon. (volgens mij toch)

                          Comment

                          Working...
                          X