Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28-70 2,8 L of Sigma 28-70 EX 2,8 ? Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 28-70 2,8 L of Sigma 28-70 EX 2,8 ? Update

    <font face="Arial">Hallo, ik heb een tijdje dit forum in stilte bekeken en het lijkt mij een toffe bende met een hoop ervaring. Hierbij dus mijn eerste berichtje.

    Ik heb een D30 met als lenzen een EF 24 2,8 en EF 50-200 3.5-4.5 (die ik gekocht heb samen met mijn EOS RT). Voor de theaterfotografie die ik als hobby beoefen wil ik nu een lichtsterke lens aanschaffen en ik twijfel tussen de Canon 28-70 2,8 L en de Sigma 28-70 EX 2,8. Het liefst zou ik gaan voor de kwaliteit van de Canon, maar qua budget betekent dit dat ik nog langer moet sparen vooraleer ik mij dit kan permitteren, zelfs tweedehands. De Sigma is dus een betaalbaarder alternatief, maar dan moet ik wat inleveren aan beeldkwaliteit.

    Mijn vraag is nu of er iemand ervaring heeft met deze lenzen en mij kan vertellen of het verschil in beeldkwaliteit (scherpte / vervorming /...) duidelijk merkbaar is? Ook had ik graag geweten hoe de bouwkwaliteit van de Sigma is (robuustheid, handelbaarheid).

    Alle info is welkom.
    Hans </font id="Arial">
    "The answer to the ultimate question of Life, The Universe and Everything is .... 42!"
    (Douglas Adams - "The Hitchikers Guide to the Galaxy")

  • #2
    Mijn dilemma is opgelost! Ik heb een gulden middenweg gevonden tussen de dure Canon 28-70 2.8 L en de kwalitatief iets mindere maar betaalbare Sigma 28-70 2.8 EX, namelijk de aankoop van een 2dehands Canon 28-80 2.8-4 L.

    Ik lever iets in aan lichtsterkte in het telebereik, maar ik heb dan ook een bereik tot 80mm ipv 70 en ik heb wel de Canon L kwaliteit (gebouwd als een tank en met supersnelle en stille USM motor). De lens is in bijna nieuwstaat en dat voor de helft van de prijs van een 2dehands 28-70 2.8 L!

    Komt net op tijd voor de SD in de Japanse Tuin te Hasselt volgend weekend!

    Groeten,
    Hans
    "The answer to the ultimate question of Life, The Universe and Everything is .... 42!"
    (Douglas Adams - "The Hitchikers Guide to the Galaxy")

    Comment


    • #3
      welkom hans,

      uit ervaring kan ik zeer positief berichten over de Sigma EX reeks van lenzen, kwalitatief zeer goed, scherp corner to corner.

      Ik ken de L-reeks niet maar veronderstel dat deze overeenstmet met de top objectieven uit het Nikkor huis, wel ik persoonlijk vind dit ook klasse maar weeg m'n budget af t.o.v. het onhaalbare. En persoonlijk ben ik van mening dat de kleine verschillen in beeldopnames voor menig persoon niet zichtbaar is. Ikzelf werk met twee lenzen uit het eigen Nikkon huis, en twee EX lenzen van Sigma, over alle 4 de lenzen ben ik top tevreden en m'n volgende wordt meer dan waarschijnlijk de 50-500 die zeer goed staat aangeschreven.

      Vermits ik niet direct interesse heb in zware actie, moet ik me ook niet toeleggen op de snelste AF en zeer lichtsterkste glazen, want voor zulk een 200mm dok je al goed 2500 euro af, en dan kom je nog niet al te ver, een top 300mm kost aardig wat duiten, of je moet het geluk hebben ze tweedehands te vinden, zoals jij deed.

      mvg

      Comment


      • #4
        Originally posted by Phille
        welkom hans,

        uit ervaring kan ik zeer positief berichten over de Sigma EX reeks van lenzen, kwalitatief zeer goed, scherp corner to corner.

        Ik ken de L-reeks niet maar veronderstel dat deze overeenstmet met de top objectieven uit het Nikkor huis, wel ik persoonlijk vind dit ook klasse maar weeg m'n budget af t.o.v. het onhaalbare. En persoonlijk ben ik van mening dat de kleine verschillen in beeldopnames voor menig persoon niet zichtbaar is. Ikzelf werk met twee lenzen uit het eigen Nikkon huis, en twee EX lenzen van Sigma, over alle 4 de lenzen ben ik top tevreden en m'n volgende wordt meer dan waarschijnlijk de 50-500 die zeer goed staat aangeschreven.

        Vermits ik niet direct interesse heb in zware actie, moet ik me ook niet toeleggen op de snelste AF en zeer lichtsterkste glazen, want voor zulk een 200mm dok je al goed 2500 euro af, en dan kom je nog niet al te ver, een top 300mm kost aardig wat duiten, of je moet het geluk hebben ze tweedehands te vinden, zoals jij deed.

        mvg
        Hallo Phille,

        bedankt voor de info. Voor de toekomst wil ik mijn lenscollectie nog uitbreiden met een telezoom zoals de 70-200. Dan zal ik zeker eens de Sigma uitproberen en een test doen.

        Groeten,
        Hans
        "The answer to the ultimate question of Life, The Universe and Everything is .... 42!"
        (Douglas Adams - "The Hitchikers Guide to the Galaxy")

        Comment


        • #5
          Re: Canon 28-70 2,8 L of Sigma 28-70 EX 2,8 ? Update

          Hallo,
          Hier mijn eerste berichtje op jullie forum.
          Ik heb mij zopas een Sigma 28-70 f2.8 EX-DG aangaschaft bij konijnenberg, voor op mijn 300D. Hier moet je zeker niet over twijfelen!! Een prima lens voor zijn geld(329 euro) en zeer licht sterk, prachtige foto's. En de lens met zonnekap straalt degelijkheid uit, want het oog wilt ook wat


          grtn Danny
          Canon 1 DMark II - EF 70-200 f2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: Canon 28-70 2,8 L of Sigma 28-70 EX 2,8 ? Update

            Hier ( op een zusterforum ) vind je een vergelijking tussen de sigma 27-70 en de Tamron 28-75. De sigma komt er eigenlijk niet echt goed uit....

            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment

            Working...
            X