Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20D advies gevraagd wat te doen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 20D advies gevraagd wat te doen.

    Ik heb twee weken geleden een Canon 20D gekocht, nu blijkt er een probleem in te zitten met de sluiting tussen de lens en de camera (al 2 keer meegemaakt dat de vergrendeling loslaat).
    Een week geleden contact gehad met de helpdesk van Canon en die zei dat ik hiervoor een nieuwe krijg.
    Nu kreeg ik via de verkoper te horen, waar ik mijn camera heb gekocht, dat het hoofdkantoor van Canon een heel andere mening heeft.
    Zij willen wel eerst zien of het niet eventueel te repareren is.

    Gezien ik dit probleem al binnen 8 werkdagen heb aangemeld bij Canon, norm van Canon om in aanmerking te komen voor een nieuwe camera, en ik
    het stukje van Lucky heb gelezen (nummer 26)

    vraag ik mij af of ik het wel moet accepteren als ze de gerepareerde camera terugsturen.

  • #2
    Re: Canon 20D advies gevraagd wat te doen.

    Ik denk dat ik ofwel een omruiling zou vragen ofwel mijn geld terug zou vragen.

    Tijdens een herstelling kan er andere schade ontstaan of komt er een lading stof in uw 20D.

    Als er geweigerd wordt om te ruilen kan je ofwel een ander merk kopen ofwel ergens anders een 20D kopen. Merkwaardig genoeg wordt omruilen dan soms toch mogelijk.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 20D advies gevraagd wat te doen.

      Als je 'm omruilt voor een nieuwe (nou ja, een nieuwe... dat valt vaak nog te bezien eh!?) is het risico dat je problemen krijgt net zo groot als met welk ander toestel ook. Een toestel dat grondig nagekeken wordt door het servicecenter is vaak beter dan wat er uit de fabriek rolt. Wellicht krijg je ze zelfs nog wel zo ver dat ze meteen de boel schoonmaken en controleren op eventuele focuseringsproblemen met je objectieven.Een ander merk is geen oplossing; ook Nikon, Fuji, Minolta en Kodak hebben zo hun problemen...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 20D advies gevraagd wat te doen.

        Sorry dat ik hier ook even tussenkom, maar ik begrijp het allemaal niet zo goed.
        Vooreerst, Ronaldo, als je twee weken geleden een camera 20D gekocht hebt, waarom stap je dan niet gewoon terug naar de winkel in plaats van zelf de helpdesk te raadplegen?
        Anderzijds vind ik het merkwaardig dat het hoofdkantoor van Canon de eigen helpdesk niet volgt. Dat moet je toch doen nadenken.
        Uit nieuwsgierigheid heb ik dan ook maar eens dat "stukje van Lucky" gelezen.
        Vooral die passage van Top-foto doet me vermoeden dat het hier gaat om een parallel circuit van Canon toestellen. Ik zou wel eens willen zien dat Canon geen verantwoordelijkheid neemt voor haar toestellen die op de reguliere markt te koop zijn. Ik vind het trouwens zeer bedenkelijk dat een verkoper een toestel dat hij ter omruiling terugneemt, als nieuw weer moet verkopen. Erg slim ben ik niet, maar dat zoiets klinkklare onzin is lijkt me wel duidelijk.
        Dus, als je denkt dat je een normale prijs voor het toestel betaald hebt, mag, moet je een full service van Canon eisen. Derhalve zou ik op mijn strepen staan en desnoods een mars op Brussel organiseren, maar een nieuwe 20D zouden ze me geven. Zeker weten.
        Mvg
        Minho
        Last edited by minho; 21 november 2004, 00:58.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 20D advies gevraagd wat te doen.

          Oorspronkelijk geplaatst door minho
          . Ik zou wel eens willen zien dat Canon geen verantwoordelijkheid neemt voor haar toestellen die op de reguliere markt te koop zijn. Ik vind het trouwens zeer bedenkelijk dat een verkoper een toestel dat hij ter omruiling terugneemt, als nieuw weer moet verkopen. Erg slim ben ik niet, maar dat zoiets klinkklare onzin is lijkt me wel duidelijk.
          Dus, als je denkt dat je een normale prijs voor het toestel betaald hebt, mag, moet je een full service van Canon eisen. Derhalve zou ik op mijn strepen staan en desnoods een mars op Brussel organiseren, maar een nieuwe 20D zouden ze me geven. Zeker weten.
          Mvg
          Minho
          Dacht je nu echt dat er bij Canon een grote vuilcontainer staat met teruggenomen camera's klaar voor de schroothoop? Dat lijkt me niet erg economisch. Die dingen IMHO worden herstelt en terug in omloop gebracht.
          Net zo goed kan die splinternieuwe wagen waar je zo trots op bent, van de transportband gedonderd zijn en heeft die ondertussen twee nieuwe deuren. Alles is relatief
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Canon 20D advies gevraagd wat te doen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
            Dacht je nu echt dat er bij Canon een grote vuilcontainer staat met teruggenomen camera's klaar voor de schroothoop? Dat lijkt me niet erg economisch. Die dingen IMHO worden herstelt en terug in omloop gebracht.
            Net zo goed kan die splinternieuwe wagen waar je zo trots op bent, van de transportband gedonderd zijn en heeft die ondertussen twee nieuwe deuren. Alles is relatief
            Dat er een grote container staat ben ik niet zo zeker. Dat er een container staat des te meer. Ik geloof nooit dat Canon enorm veel kosten zal maken voor het opsporen en herstellen van fouten. Een economisch alternatief is dan inderdaad..... de container! Indien toestellen voor een redelijke prijs kunnen hersteld worden, dan belanden die volgens mij na reparatie in het alternatieve circuit bij ketens en zogenaamde goedkope winkels in het buitenland. Maar naar een goeie service kan je dan wel fluiten.
            Wat die wagen betreft, sorry beste Hombre, maar dat is volledig naast de kwestie. Immers, als die wagen van de transportband dondert, dan is ie nog niet verkocht. Hier gaat het om 20D-toestellen die al verkocht zijn, gebreken vertonen, en dan nog eens als nieuw verkocht worden.
            Maar goed, wat er ook van zij, ik blijf trouwe klant bij mijn fotowinkel hier in de buurt. Vriendelijke gasten en een service om "U" tegen te zeggen. Onlangs hebben ze mijn Imagetank, na vijf maanden gebruik, omgeruild voor een brandnew toestel wegens een defect.
            Laat de anderen maar hun voordeel doen in het buitenland.
            Minho

            Comment

            Working...
            X