Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1DX

    Waar zit het grote verschil tussen een MK I en een MK II ?
    Ben aan het twijfelen of ik een 2de hands MK I ga kopen of een nieuwe MK II .
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: Canon 1DX

    Indien je op google iets ingeeft in de aard van: "test 1DX versus 1DX mark II" dan zal je tig aantal reviews vinden.
    Zowel in het Nederlands als in het Engels.

    Hieronder een korte eerste samenvatting:
    Looking for a Canon 1DX vs Canon 1DX Mark II comparison? The 1DX is less expensive. Find out where the 1DX Mark II wins!


    Eén van de grote verschillen is nog steeds de prijs natuurlijk.
    Maar er liep (tot en met 31-12-2017 als ik het goed heb) een cash back van 500 Euro op de 1DX mk II.
    Indien je "snel bent" én met een goede plaatselijke dealer zal die termijn toch wel enkele dagen gerekt kunnen worden neem ik aan.

    Succes met uw keuze maar persoonlijk zou ik opteren voor de mark II want de meeste 1DX- en die je momenteel als tweedehands vindt zullen bijna steeds professioneel gebruikt zijn en veel kliks op de teller hebben.
    Wat natuurlijk niet altijd wat wil zeggen omdat deze toestellen dan ook doorgaans professioneel onderhouden werden.
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1DX

      Ik heb ze beiden en gebruik ze nu toch al enkele jaren naast elkaar, dus spreek wel uit ondervinding en niet uit reviews

      Indertijd heb ik naast m'n 1DMkIV een 1Dx erbij gekocht, die stap was enorm groot
      Betere beeldkwaliteit, snellere AF, sneller refocusing, snellere burst, beter scherm, veel meer mogelijkheden en instellingen, ... dus eigenlijk was deze gewoon in alles véél beter op dat moment.
      Toen kwam de 1Dx MkII uit en ik wilde mijn MkIV toen vervangen en dat was toen de meest logische zet om dan voor een 1Dx MkII te gaan
      Die 1DxMkII oversteeg, ondanks dat ikzelf dacht dat het nooit mogelijk zou zijn, in vele dingen nog eens de eerste versie.
      Echt een knaller van een camera maar wel met een heel stevig prijskaartje

      Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dus eigenlijk op dat moment zinnes was om een tweede 1Dx aan te kopen.
      Zou ik er indertijd mijn 1Dx MkI voor vervangen hebben ? Neen eigenlijk niet want dat toestel is al zooo goed.
      Wat nu wel m'n nadeel is, dat is dat ik steeds nu de 1Dx MkII gebruik en er bij de MkI geen tot weinig klicks meer bijkomen.
      Ik heb er wel al over gedacht om 'm weg te doen indien serieuze interesse, maar als ik dan een topic aangemaakt heb in 2de hands, begin ik weer te twijfelen

      Wat betreft een een 2de hands 1Dx, soms kom je er wel eens tegen maar meestal met enorm veel klicks
      Ik sta soms verbaasd hoeveel klicks sommige toestellen hebben op korte tijd

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 1 januari 2018, 23:36.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1DX

        Ik werk ook met de 1DX . Als je er eentje vindt met een aanvaardbaar aantal opnamen niet twijfelen!

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1DX

          Voor mij was het verschil tussen de 1D MKIII en de 1Dx heel erg groot (ik heb de 1D MKIV overgeslagen).
          Als ik dagelijks professioneel foto's zou maken, dan zou ik waarschijnlijk wel mijn 1Dx vervangen hebben door de nieuwste versie, maar voor de foto's die ik maak denk ik dat de verbeteringen van de II ten opzichte van de I niet spectaculair genoeg zijn om een verschil te zien op het eindresultaat.

          De 1Dx MKII zal zeker beter zijn op vele punten, als je "de beste" wil, en je hebt er het budget voor, dan doe je er zeker geen verkeerde koop mee.
          Maar als je een "oud model" kan vinden voor een lagere prijs, dan zal je daar ook niet meteen spijt van krijgen, tenzij je bepaalde functies zou willen gebruiken die er niet op de I zitten, maar wel op de II.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1DX

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Ik heb ze beiden en gebruik ze nu toch al enkele jaren naast elkaar, dus spreek wel uit ondervinding en niet uit reviews

            Wat betreft een een 2de hands 1Dx, soms kom je er wel eens tegen maar meestal met enorm veel klicks
            Ik sta soms verbaasd hoeveel klicks sommige toestellen hebben op korte tijd

            grts
            Sieg

            Waar je met veel andere toestellen meestal één foto tegelijk neemt, is een toestel als de 1DIV, 1Dx en 1DxII voornamelijk geschikt en in trek bij sportfotografen en voor bewegende onderwerpen.
            De burst-functie wordt véél meer aangesproken waardoor de teller zeer snel kan aantikken natuurlijk

            Ik ben sinds kort terug met fotografie, en specifiek meer met (huis)dierenfotografie, bezig terwijl ik vroeger puur macro deed.
            Om een aanstormende hond frontaal vast te leggen moet de AI servo AF mijn 1DIV met 70-200 f2,8 L IS II toch al héél hard zijn best doen. Als ik dan de tests met de 1DxII bekijk kriebelt het wel.
            Zoals Sieg aanhaalt is het verschil tussen de 1DIV en de 1DxII toch weer heel groot geworden. Maar vermits mijn camera momenteel nog steeds gebruikt wordt zonder betaalde opdrachten is de prijs van de 1DxII heel pittig om zomaar losjes over te schakelen. Zelfs al zijn de middelen voorhanden...

            Is de AF tracking van de 1DxII zoveel beter dan van de 1Dx Sieg?

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1DX

              Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
              Is de AF tracking van de 1DxII zoveel beter dan van de 1Dx Sieg?
              De tracking is inderdaad nog beter Kurt maar niet zoveel beter hoor, was eigenlijk al perfect
              Het verschil in de AP zit 'm vooral in donkere omstandigheden, waar de 1Dx durfde hunten heeft de 1DxII daar eigenlijk geen last meer van en werkt de AF onmiddellijk

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 17 januari 2018, 18:58. Reden: typo
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1DX

                In de hoge ISO's zit er een groot verschil. Zeker voor voetbal bij avondlicht, of cyclocross in deze donkere dagen is de MKII een stuk beter. Maar de DX I is op zich een topcamera.
                Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                Comment

                Working...
                X