Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

    Ik stond eigenlijk op punt om een van mijn twee 5D te vervangen door een 1Ds III, net nu komt Canon uit met de 5D II, die toch zeer goed naar de 1Ds III gaat.
    Alleen is er een imens prijs verschil tussen de 2 body's van 2500 naar meer dan 5000 voor de 1Ds.
    Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen die 2 body's die dat verschil in prijs kunnen verklaren.
    Iemand een verklaring?
    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

  • #2
    Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

    Het is en blijft moeilijk vergelijken altijd. Wat voor de een echt nodig is op de 1Ds zal voor de andere dan weer in het voordeel van de 5D uitvallen.

    Maar vandaag is het iets te vroeg om te oordelen. Er zullen eerst wat meer foto's en ervaringen van de nieuwe 5D moeten komen vooralleer je kan besluiten of de beeldkwaliteit inderdaad in dezelfde lijn ligt.

    Ondertussen de specs eens goed naast elkaar leggen en aanduiden wat je denkt dat nuttig voor je is.
    Last edited by FotoDirk; 17 oktober 2008, 07:01. Reden: typo
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

      Laten we niet vergeten dat er vroeger in het analoge "kleinbeeld" tijdperk eveneens goedkope(re) en dure professionele SLR's waren met enorme prijsverschillen.

      Toch kon je in beide toestellen het zelfde filmpje steken en (met gelijke lenzen) huis-tuin-en-keuken foto's van dezelfde kwaliteit nemen.

      Waarom gaven er toen sommige mensen zoveel meer geld uit aan een professioneel toestel, denk je?
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

        Ikzelf werk nu al enkele maanden (4-5) met een Ds en ga toch wel voor een 5DMkII.
        SF
        00.00 Gone

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

          Geert,
          Ik denk nu niet dat je de 5D een huis tuin en keuken toesel kan noemen.
          Ik vraag mij gewoon af als zij met de zelfde hoeveelheid px zitten zelfde cmos, wat het verschil in beeldkwaliteit dan is.
          Uiteraard zal er voor de Ds wel een andere en betere filter zitten dan in de 5D maar kan dat het prijsverschil verantwoorden.
          Nog even mee geven ik gebruik mijn toestellen om tef otograferen en al die hebbedingetjes die er op zijn mooi maar gebruik ik toch niet of zeer zelden.

          Stone
          Niet tevreden van jou Ds dat je terug zou gaan naar de 5D. Heb wel al wan collega's vernomen dat het even aanpassen is als je de 5D gewoon bent en veranderd naar de Ds serrie.
          Als je verkoopt mag je het mij altijd laten weten hoor.
          Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door peter C. Bekijk bericht
            Stone
            Niet tevreden van jou Ds dat je terug zou gaan naar de 5D. Heb wel al wan collega's vernomen dat het even aanpassen is als je de 5D gewoon bent en veranderd naar de Ds serrie.
            Als je verkoopt mag je het mij altijd laten weten hoor.

            Neen, ik werk nu 'wegens omstandigheden' met een van de Ds’n, van een vriend collega-ondernemer.
            Gisteren was ik nog niet zo zeker, naar nu, na afprinten op A3+ van sommige DPR beta samples, weet ik het wel zeker > 5D MkII
            De 5D MKII heeft wel een andere sensor.
            SF
            Last edited by StoneFree; 20 september 2008, 18:47.
            00.00 Gone

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door peter C. Bekijk bericht
              Geert,
              Ik denk nu niet dat je de 5D een huis tuin en keuken toesel kan noemen.
              Ik vraag mij gewoon af als zij met de zelfde hoeveelheid px zitten zelfde cmos, wat het verschil in beeldkwaliteit dan is.
              Uiteraard zal er voor de Ds wel een andere en betere filter zitten dan in de 5D maar kan dat het prijsverschil verantwoorden.
              Vergeet het.

              Canon heeft een jaar tijd gehad.
              Dus de RAW beeldkwaliteit van de 5DII wordt hoger dan van de 1DsIII.

              De originele 1Ds had een start prijs van 10000 euro.
              De originele 5D had een start prijs van 3500 euro.
              De beeldkwaliteit van de 5D was duidelijk hoger dan van de 1Ds.

              De jpg verwerking in het toestel is een ander verhaal.
              Hier kan je veel meer consumer gericht verwachten. Onscherp maar wel zonder ruis alleen maar omdat dit een nu heel belangrijk verkoops argument is.
              Digic III was een stap achteruit op digic II )en volgens de eerste fotos van de 50D en de 5DII is digic iV twee stappen terug op dit gebied.

              Maar er is altijd RAW.


              Ik ken vrij goed de 5D en de 1DsII.

              1DsII (tegenover 5D) betekent heldere zoeker, professionele AF, backup op SD. volledig water en stof afgeschermd, meer fotos / sec, langere levensduur sluiter, meer detail op hogee ISO, vaste grip enz.

              Dus alles wat een professionele fotograaf elke dag opnieuw echt nodig heeft.

              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

                Inderdaad, de Ds Mk³ is een echt werkpaard voor vaklui
                SF
                00.00 Gone

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

                  Persoonlijk heb ik geen Ds , wel een 1Dmk3 en daarnaast nog een 5D, beide toestellen zijn goed maar hebben elk hun eigen voor/nadelen. In sommige gevallen is de 1D heel handig in sommige is de 5D dan weer handig. Mocht ik nog slechts één toestel mogen overhouden dan zou dit wel zeker de 1D zijn puur omwille van de bediening/handling die toch wel van een ander niveau is. Het enige nadeel dat een 1D dan heeft is de omvang/gewicht alhoewel dat laatste sinds de mk3 toch behoorlijk omlaag is gegaan tegenover z’n voorhanger.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

                    Zoals steeds: wat heb je "echt" nodig en wat kun of wil je eraan spenderen?
                    SF
                    00.00 Gone

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

                      Het is uiteraard de bedoeling dat het toestel proff wordt gebruikt en dit enerzijds in studio en anderzijds voor reportage werk.
                      Alleen vind ik het prijsverschil tussen de 2 toesellen wel zeer groot., en daar zoek ik nu een verklaring voor.
                      Veel poespas moet er voor mij niet opzitten de kwalitiet van de beelden is voor mij het allerbelangrijkste.
                      Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door peter C. Bekijk bericht
                        Het is uiteraard de bedoeling dat het toestel proff wordt gebruikt en dit enerzijds in studio en anderzijds voor reportage werk.
                        Alleen vind ik het prijsverschil tussen de 2 toesellen wel zeer groot., en daar zoek ik nu een verklaring voor.
                        Veel poespas moet er voor mij niet opzitten de kwalitiet van de beelden is voor mij het allerbelangrijkste.
                        De prijs van de 1DsIII is van voor de 5D II.

                        Als de 5D nu alles aankan, met uitzondering van 8 MP lager, dan er geen reden voor een 1DsIII en wordt een 5D II alleen maar beter dan een 5D nu.

                        Maar dat kunnen wij niet beslissen.

                        Edit:
                        De 1DsII heeft dezelfde pixel dichtheid als de 10D.
                        De 1DsIII heeft dezelfde pixel dichtheid als de 20D (en 30D).

                        Met de pixel dichtheid van de 40D wordt dit 25 MP.
                        Met de pixel dichtheid van de 450D wordt dit 31 MP.
                        Met de pixeldichtheid van de 50D wordt dit 38 MP.

                        Dus genoeg mogelijkheden om de 1DsIII opvolger boven de 5D II te plaatsen, en dan opnieuw voor 8000 euro.

                        Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 24 september 2008, 11:38.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          De 1DsII heeft dezelfde pixel dichtheid als de 10D.
                          De 1DsIII heeft dezelfde pixel dichtheid als de 20D (en 30D).

                          Met de pixel dichtheid van de 40D wordt dit 25 MP.
                          Met de pixel dichtheid van de 450D wordt dit 31 MP.
                          Met de pixeldichtheid van de 50D wordt dit 38 MP.

                          Dus genoeg mogelijkheden om de 1DsIII opvolger boven de 5D II te plaatsen, en dan opnieuw voor 8000 euro.

                          Jan.
                          Net alsof het aantal MP de prijs en kwaliteit zal bepalen
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

                            Als je enkel op de beste beeldkwaliteit uit bent, moet je een 5D MkII kopen en geen 1DsMkIII.

                            Zoals reeds aangegeven heeft de 1D reeks heel andere kwaliteiten en doelstellingen dan alleen maar beeldkwaliteit en is als geheel niet te vergelijken met de 5D MkII.

                            Indien je deze vraag (enkel beeldkwaliteit) zou stellen in het analoge tijdperk, zou ik zeggen: koop de goedkoopste SLR van een goed merk met goede lens en steek er de beste 35mm fotofilm in die je kan vinden

                            Want uiteindelijk is de sensor niet meer of minder dan de vervanger van de analoge filmpjes.
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1Ds Mark III versus Canon 5D mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Net alsof het aantal MP de prijs en kwaliteit zal bepalen
                              Zo was het de vorige 10 jaar en zo blijft het de volgende 10 jaar.

                              Maar dat was niet wat ik wil zeggen.

                              Ik bedoel dat de introductie prijs van de opvolger(s) van de professionele 1DsIII wel altijd in de buurt van 8000 euro blijft.
                              De verkoopsaantallen zijn hiervoor te laag. Het alternatief is de 1Ds reeks stopzetten.

                              Net zoals de opvolger(s) van de Nikon D3 nooit worden geintroduceerd voor minder dan 1000 euro.

                              En ook dat er na deze 5DII wel een 1DsIII opvolger is. Met meer MP dan de 5DII. Binnen 6 tot 12 maanden.

                              Jan.

                              Comment

                              Working...
                              X