Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

    De eerste exemplaren van de Canon 1D Mark IV zullen zeer binnenkort ook hier beschikbaar komen en bij een enkele winkel, waaronder CameraNu, heeft de Canon 1D Mark IV al de status "in voorraad" (voor een bedrag overigens dat aardig richting de 5000 Euro gaat ...).

    Hebben sommigen van jullie al besloten de stoute schoenen aan te trekken en een dezer dagen de Canon 1D Mark IV aan te schaffen? En zo ja, wat is dan met name de reden om tot aanschaf over te gaan? Hoge ISO-prestaties, meer MP's, betere AF ...... ?

    Ikzelf fotografeer momenteel met het oudere broertje de 1D Mark III en ben daar heel erg content mee. Op korte termijn stap ik zeker niet over. Ik sluit echter niet uit dat ik volgend jaar een keer de overstap maak, maar zal dat laten afhangen van de komende reviews en de prijsontwikkelingen. Ik ben met name benieuwd naar de mate waarin de hoge ISO-prestatie (ruis) van de Mark IV verbeterd zal zijn ten opzichte van de Mark III. Overige snufjes zoals terug te vinden in de 7D zijn mooi meegenomen maar wat mij betreft zeker niet van doorslaggevend belang.

    Ik ben benieuwd naar jullie redenen om de Canon 1D Mark IV (nog)(niet) aan te schaffen ...

  • #2
    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

    De belangrijkste reden waarom ik die voorlopig zeker niet zal kopen is de hoge kostprijs.
    Ik ben ook heel tevreden over de 1D MKIII, de nieuwe zal zeker weer een aantal verbeteringen hebben gekregen, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de "oude" plotseling niet goed meer is.

    Op dit ogenblik ben ik eerder aan het nadenken om de 40D (die gebruik ik als back-up) te vervangen door een 5D MKII, op die manier heb ik een heel goede "sportcamera", en een heel goede camera voor de niet zo snelle actiefoto's. De 5D MKII is toch al flink in prijs gezakt tegenover de startprijs, en zolang er geen opvolger komt zal de prijs niet zo heel ver meer zakken. Maar als de opvolger van de 5D MKII ook de nieuwste AF mogelijkheden van de 7D meekrijgt, dan is het misschien toch de moeite om nog verder te blijven werken met de combinatie die ik nu gebruik (1D MKIII + 40D).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

      Hij is net nieuw en net nieuw is duur.
      Als iedereen die er persee een moet hebben een heeft gaan ze Nikon prijsgewijs bekampen en gaat er een flink stuk af. Is belachelijk om de volle pot te betalen voor cameras die na een paar jaar niks meer waard zijn. Het output verschil wordt ook steeds minder, tenzij je altijd op iso 6400 foto's trekt.
      http://aljocha.tumblr

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

        Ik deel met jullie de mening dat er een stevig prijskaartje aan de 1D Mark IV hangt. De Mark III had bij de introductie een adviesprijs van rond de 4100 Euro en daar zit de Mark IV een aardig stukje boven. Ik ben reuze benieuwd of de prijs kort na de introductie van de Mark IV net zo spectaculair daalt, relatief gezien, als bij de 7D die in een aantal weken enkele honderden Euro's goedkoper werd. De tijd zal het leren ..

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

          Ik ga binnenkort toch overschakelen naar de mark 4. Ik zit nu met een 30D en werk bijna uitluitend op hoge iso. De nieuwe 5D is geen optie vermits hij niet snel en goed genoeg focused in het donker. Ik heb ook al gezien dat hij binnnen is bij Cameranu maar daar staat hij ook heel duur. Bij Artencraft en Fotorubens is hij 600 € goedkoper. Ik wacht toch minstens nog tot eind januari voor ik hem aanschaf. Eerst nog wat reviews lezen en kijken wat de prijs gaat doen.
          Iemand nog een lagere prijs gezien dan 4250?

          Jakke
          Canon en glas
          www.jakke16.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

            Foto Rembrandt gaat net onder de 4000 maar heeft al een lange wachtlijst. Eerste leveringen voorzien in januari...

            Ik wil mijn MkIII graag vervangen omdat ik toch steeds tegen de limieten van de camera aanzit bij indoor sportwedstrijden. Als alle sporthallen zoveel licht moesten hebben als de Lotto Arena was er geen probleem maar helaas is dat hier in België een beetje anders gesteld. Zelf heb ik dus grote verwachtingen op het gebied van lagere ruis bij hogere ISO. Als hij de snelheid van de MkIII (voor de AF en frames/sec) kan combineren met de lage ruis van mijn 5DMkII zal ik Canon daar erg dankbaar voor zijn... en Canon mij voor de centjes waarschijnlijk

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

              Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
              Ik ga binnenkort toch overschakelen naar de mark 4. Ik zit nu met een 30D en werk bijna uitluitend op hoge iso. De nieuwe 5D is geen optie vermits hij niet snel en goed genoeg focused in het donker. Ik heb ook al gezien dat hij binnnen is bij Cameranu maar daar staat hij ook heel duur. Bij Artencraft en Fotorubens is hij 600 € goedkoper. Ik wacht toch minstens nog tot eind januari voor ik hem aanschaf. Eerst nog wat reviews lezen en kijken wat de prijs gaat doen.
              Iemand nog een lagere prijs gezien dan 4250?

              Jakke
              Wow...dat is een reuzenstap, van een 30D naar een 1DMIV
              Succes en

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                Ik heb ook al gezien dat hij binnnen is bij Cameranu maar daar staat hij ook heel duur. Bij Artencraft en Fotorubens is hij 600 € goedkoper.
                WOW!!
                Dat is idd een serieus verschil van prijs!

                Voor die overige 600 euro kan je toch leukere dingen mee doen

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                  @ Monica:
                  Het is idd een grote stap maar je moet hem eens nemen. Ik zit voortdurend tegen de limiet van de 30D en de 5D II geeft me wel de iso die ik nodig heb maar niet de focus. De 7D is het net andersom dus veel andere keuze heb ik niet en ben ook niet de persoon die steeds het laatste nieuwe moet hebben dus ik wil deze investering wel maken.

                  Jakke
                  Canon en glas
                  www.jakke16.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                    5000 euro...
                    Daar ga ik wel iets anders mee doen samen met het vrouwke..
                    Tja je hebt hobby's en hobby's hé?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                      Bij cameranu is hij weeral uit stock...

                      Jakke
                      Canon en glas
                      www.jakke16.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                          Hoi....je hoeft je tegenover niemand te excuseren hoor, ik gun het je van harte
                          Laat het ons weten als je hem in je bezit hebt en gaarne: foto's Ik ben super benieuwd.

                          Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                          @ Monica:
                          Het is idd een grote stap maar je moet hem eens nemen. Ik zit voortdurend tegen de limiet van de 30D en de 5D II geeft me wel de iso die ik nodig heb maar niet de focus. De 7D is het net andersom dus veel andere keuze heb ik niet en ben ook niet de persoon die steeds het laatste nieuwe moet hebben dus ik wil deze investering wel maken.

                          Jakke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                            @ Monica:
                            Het is idd een grote stap maar je moet hem eens nemen. Ik zit voortdurend tegen de limiet van de 30D en de 5D II geeft me wel de iso die ik nodig heb maar niet de focus. De 7D is het net andersom dus veel andere keuze heb ik niet en ben ook niet de persoon die steeds het laatste nieuwe moet hebben dus ik wil deze investering wel maken.

                            Jakke
                            Als je het geld er voor (over) hebt dan moet je het zeker doen hoor ... Het is echter wel zo dat de 7D en de 1D Mark III andere limieten hebben dan de 30D. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat een van deze twee toestellen jou genoeg te bieden heeft. Dit kan een overweging zijn als je misschien ook nog je lenzenarsenaal wilt upgraden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                              De reden dat ik nog met een 30D rondloop is dat ik eerst verder mijn geld gestoken heb in lenzen en ik nu alle lenzen heb die ik wil hebben buiten de 300 f/2.8 en de 600 f/4.0. De 7D lijkt idd het perfecte toestel voor wat ik het nodig heb maar faalt wat op ISO vlak...

                              Jakke
                              Canon en glas
                              www.jakke16.be

                              Comment

                              Working...
                              X