Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D leveringsproblemen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10D leveringsproblemen...

    Ik heb getracht contact op te nemen met Canon, maar dit moet blijkbaar via de dealers gebeuren.

    Goed, ik zoek naar Foto Limburg op de dealerslijst, maar ik dan deze niet terugvinden????

    Is FL wel een officiële Canon-dealer ???

    En zo niet, zou daar niet het probleem kunnen liggen; maw dat ze eerst hun eigen dealers bevoorraden en dan de rest ?


    Ik weet het niet hoor, ik stel alleen maar de vraag.

    Ik wil zeker niemand aanwijzen of beschuldigen, maar zoals het er nu uitziet heb ik mijn camera zelfs niet tegen dat mijn vakantie begint... en dat is in JULI

    Plus de prijzen zijn, hetzij niet spectaculair, doch duidelijk, dalend....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Eén ding is zeker: het is frustrerend om te zien dat heel wat winkels - zij het buiten België - de 10D binnen zeer aanvaardbare termijn kunnen leveren of zelfs gewoon op stock hebben. En de prijzen bij sommige van die toch betrouwbare winkels gaan langzaam maar zeker naar de 1850 euro.

    En wij wachten al twee maand tevergeefs, en moeten genoegen nemen met als enige melding dat Canon verwacht dat tegen 15 juni de stockproblemen zullen opgelost zijn. Zo ga je toch niet met klanten om !? Zelfs niet als die in een godvergeten landje wonen.

    Dit samen-aankoop initiatief is niet geworden wat ik ervan had verwacht, en daar heeft maar 1 partij schuld aan: de fabrikant. En nu moet ik nog vertrouwen hebben in Canon? Ik ben al aan het bidden dat er toch niets mis zou zijn/gaan met mijn toestel. (Ik begin plots terug te denken aan de G2 van Tinne.)


    Alweer bedankt om ons een zanik-moment te bieden, Marc. Als het toestel er eindelijk is, zal het allemaal weer snel vergeten zijn. Ik vraag me toch af hoe ik me zou/zal voelen op reis: "Als ik nu mijn 10D had gehad, ..."

    Sterkte.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Marc
      Ik heb getracht contact op te nemen met Canon, maar dit moet blijkbaar via de dealers gebeuren.

      Goed, ik zoek naar Foto Limburg op de dealerslijst, maar ik dan deze niet terugvinden????

      Is FL wel een officiële Canon-dealer ???

      En zo niet, zou daar niet het probleem kunnen liggen; maw dat ze eerst hun eigen dealers bevoorraden en dan de rest ?

      Als je goed kijkt staat op de openeingspagina van BD, helemaal links onderaan een link naar Foto Limburg. Al jaar en dag een Canon dealer van het eerste uur !


      Ik weet het niet hoor, ik stel alleen maar de vraag.

      Ik wil zeker niemand aanwijzen of beschuldigen, maar zoals het er nu uitziet heb ik mijn camera zelfs niet tegen dat mijn vakantie begint... en dat is in JULI

      Plus de prijzen zijn, hetzij niet spectaculair, doch duidelijk, dalend....

      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Het verschil tussen een officiële en een niet-officiële Canon dealer is irrelevant.
        Niet-officiële dealers doen hun aankoop via een aankoopvereniging die daardoor grote hoeveelheden kunnen bestellen. Die aankoopvereninging is dus één van hun grote dealers.
        Qua levering en verkoop maakt dat dus niets uit ...

        Volgens de meest recente (en betrouwbare) informatie zal tegen half juni een heel groot gedeelte van de backorders uitgevoerd zijn. Dus vóór de vakantie ...
        Er is dus hoop!

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jaja
          Hallo,

          Het verschil tussen een officiële en een niet-officiële Canon dealer is irrelevant.
          Niet-officiële dealers doen hun aankoop via een aankoopvereniging die daardoor grote hoeveelheden kunnen bestellen. Die aankoopvereninging is dus één van hun grote dealers.
          Qua levering en verkoop maakt dat dus niets uit ...

          Volgens de meest recente (en betrouwbare) informatie zal tegen half juni een heel groot gedeelte van de backorders uitgevoerd zijn. Dus vóór de vakantie ...
          Er is dus hoop!

          Jaja
          Bedankt voor de uitleg, Jaja !
          Hopelijk-is-de-hoop-nu-terecht !

          @ Pieter: Ik wil zeker geen zanik-moment bieden , maar ja, je doet dat onrechtstreeks toch.

          Van mijn Canon-keuze heb ik geen spijt, maar ik heb wel een beetje spijt dat ik nu de service van De Beukelaer moet missen.

          Waarschijnlijk ga ik voor L-glas; volgens Canonians krijgen die een betere service en is de service van L-glas raar-maar-waar beterkoop.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Marc
            @ Pieter: Ik wil zeker geen zanik-moment bieden , maar ja, je doet dat onrechtstreeks toch.
            Waarschijnlijk ga ik voor L-glas; volgens Canonians krijgen die een betere service en is de service van L-glas raar-maar-waar beterkoop.
            Even zaniken is een welkome ontlading.

            Wat betreft de L-lenzen: uitstekende keuze. Voor de prijs die ze daarvoor aanrekenen mag er voor mijn part wel wat service aan vasthangen.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Marc
              Ik heb getracht contact op te nemen met Canon, maar dit moet blijkbaar via de dealers gebeuren.

              Goed, ik zoek naar Foto Limburg op de dealerslijst, maar ik dan deze niet terugvinden????

              Is FL wel een officiële Canon-dealer ???

              En zo niet, zou daar niet het probleem kunnen liggen; maw dat ze eerst hun eigen dealers bevoorraden en dan de rest ?


              Ik weet het niet hoor, ik stel alleen maar de vraag.

              Ik wil zeker niemand aanwijzen of beschuldigen, maar zoals het er nu uitziet heb ik mijn camera zelfs niet tegen dat mijn vakantie begint... en dat is in JULI

              Plus de prijzen zijn, hetzij niet spectaculair, doch duidelijk, dalend....

              Dit noem ik zaniken.Je haald in andere topics aan waar ze te koop zijn en hoeveel ze kosten.Dan kom je hier je nood klagen dat je jouw camera nog niet hebt.Moa vent toch,koop hem dan daar.Nog even en je kan ze tweedehands kopen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Shooter
                Dit noem ik zaniken.Je haald in andere topics aan waar ze te koop zijn en hoeveel ze kosten.Dan kom je hier je nood klagen dat je jouw camera nog niet hebt.Moa vent toch,koop hem dan daar.Nog even en je kan ze tweedehands kopen
                Dit gaat de verkeerde kant uit.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pgordebeke
                  Originally posted by Shooter
                  Dit noem ik zaniken.Je haald in andere topics aan waar ze te koop zijn en hoeveel ze kosten.Dan kom je hier je nood klagen dat je jouw camera nog niet hebt.Moa vent toch,koop hem dan daar.Nog even en je kan ze tweedehands kopen
                  Dit gaat de verkeerde kant uit.
                  Bah neen, ik kan daar best tegen hoor !

                  DE UITLEG:

                  Tuurlijk kan ik hem elders kopen, van in den beginne zelfs was hij in Hasselt en St Truiden te koop voor slechts 75 euro meer dan wij nu gaan betalen.

                  Maar ergens vind ik dat niet fair tegenover Foto Limburg.

                  Dus probeer ik nog een tijdje te wachten; indien het echt te lang gaat duren, dan zal ook ik wel beleefd afzeggen. Voorlopig gaat het nog wel effe. ( alhoewel )

                  In topics waarin ik 10D-prijzen vermeld, zeg ik er steeds bij "voor wie er nog geen bestelde..."

                  Trouwens ik geef er nog steeds de voorkeur aan om mijn camera in eigen land te kopen, zo lang het verschil nog betaalbaar is...

                  L-glas is een andere zaak. Dat moet ik eerst eens serieus bekijken.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Klein vraagje, want nu weet ik het eigenlijk nog niet : Is FL een
                    een officiële of een niet-officiële Canon dealer ???

                    En zo neen, gaat dit niet uitmaken voor eventueel latere service ?

                    Maar allez, als we ons gerief voor de GV krijgen ben ik al heel blij !!!

                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Marc

                      Bah neen, ik kan daar best tegen hoor !

                      DE UITLEG:

                      Tuurlijk kan ik hem elders kopen, van in den beginne zelfs was hij in Hasselt en St Truiden te koop voor slechts 75 euro meer dan wij nu gaan betalen.

                      Maar ergens vind ik dat niet fair tegenover Foto Limburg.

                      Dus probeer ik nog een tijdje te wachten; indien het echt te lang gaat duren, dan zal ook ik wel beleefd afzeggen. Voorlopig gaat het nog wel effe. ( alhoewel )

                      In topics waarin ik 10D-prijzen vermeld, zeg ik er steeds bij "voor wie er nog geen bestelde..."

                      Trouwens ik geef er nog steeds de voorkeur aan om mijn camera in eigen land te kopen, zo lang het verschil nog betaalbaar is...

                      L-glas is een andere zaak. Dat moet ik eerst eens serieus bekijken.

                      Jouw loyaliteit ten opzichte van Foto Limburg valt te prijzen, maar je doet jezelf toch wel ernstig tekort volgens mij.
                      Voor € 75,00 meer had je dus al volop van deze geweldige camera kunnen genieten.
                      Enne... wat is dan te lang in jouw ogen ??? Stel je voor dat je nu nog wacht en dat op het moment dat "te lang" voor jou is aangebroken, de camera weer uitverkocht is op de adressen waar hij nu wel op voorraad is.... Dan zal je jezelf toch wel voor je hoofd slaan of niet ???

                      Comment


                      • #12
                        Hallo,

                        Er misschien toch even aan herinneren dat andere zaken hun prijzen hebben laten zaken NADAT de samenaankoopactie hier gestart is. Daarvoor was er van dergelijke prijzen absoluut geen sprake en kostte de 10D rond de €2300 ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Marc
                          Maar allez, als we ons gerief voor de GV krijgen ben ik al heel blij !!!
                          Ja, maar die van mij begint op 15 juni.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pgordebeke
                            Originally posted by Marc
                            Maar allez, als we ons gerief voor de GV krijgen ben ik al heel blij !!!
                            Ja, maar die van mij begint op 15 juni.
                            Awel, dat is toch "half juni"
                            Ik heb ondertussen de manual van de 10D al eens goed doorgenomen ( alhoewel, zonder camera is dat toch ietsje moeilijker ) en alle reviews al zeker vijf keer gelezen.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Ik begrijp het allemaal niet meer hoor. Jullie zijn hier de meest fervente hobby fotografen, zijn bereid een pak centen neer te leggen voor een 10d, en hebben dan nog compassie met fotolimburg?? komaan
                              zeg. Je wacht dus al maanden op iets dat al aan het verouderen is??
                              Er komt een 9mixels aan in een betere body dacht ik.
                              En gaat dan nog evenveel betalen dan op veel plaatsen in winkel ondertussen???
                              Ik hoop jullie als klant tegen te komen, zo loyaal zijn de mensen niet meer !!!!
                              Enfin, de 10d is toch wel een prachtmachien (voor zijn geld hé), en Marc, het L geweld is zeker de moeite. Niet voor mietjes, die gaan weer zagen over het gewicht ;-)

                              Mannen, ik vraag me af wat er gebeurd als er half juni geen 10ds genoeg zijn!!!

                              Comment

                              Working...
                              X