Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1000D: knop voorzijde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1000D: knop voorzijde

    ofwel lees ik er overheen in de manual, maar ik vind het nergens terug.

    http://www.dslr.nl/artikel/20080810001034.jpg

    wie weet waarvoor dat klein knopje dient vanvoor op de body nabij de vermelding "1000D". Ik heb er al op zitten drukken tijdens het fotograferen, in LiveView, in menu, ... Ik zie niks gebeuren.

    iemand een idee?

    it puzzles me, you know
    You can trust anyone, just not the little devil inside them...

    Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

  • #2
    Re: Canon 1000D: knop voorzijde

    stel eens diafragma F16 in, kijk door de zoeker en duw dan eens op het knopje

    het diafragma zal sluiten en zo krijg je een preview van de aanwezige DOF in de foto.
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1000D: knop voorzijde

      owkay, thanx voor de snelle reactie.

      Vanavond direct eens proberen. Misschien ook enig idee onder wat ik dat kan terugvinden in de manual?

      Werkt het alleen bij bepaalde standen (P, AV,...) of in elke stand?
      Moet je liveview op hebben staan daarvoor?
      You can trust anyone, just not the little devil inside them...

      Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1000D: knop voorzijde

        "Depth-of-field" preview button, pagina 74 van de engelstalige handleiding

        Effect is het best zichtbaar als je in de A modus werkt, het knopje indrukt terwijl je door de zoeker kijkt en gelijktijdig dan aan het wieltje draait waarmee je uw diafragma waarde kan instellen. zo zie je de aanpassing "live" gebeuren in de zoeker.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1000D: knop voorzijde

          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          "Depth-of-field" preview button, pagina 74 van de engelstalige handleiding

          Effect is het best zichtbaar als je in de A modus werkt, het knopje indrukt terwijl je door de zoeker kijkt en gelijktijdig dan aan het wieltje draait waarmee je uw diafragma waarde kan instellen. zo zie je de aanpassing "live" gebeuren in de zoeker.

          en ik vorige week maar zoeken op sterktediepte in de NL-handleiding...

          bedankt voor de uitleg. De DOF controleerde ik telkens door eerst een foto te maken en deze dan te bekijken op het schermpje. Zo maakte ik wel veel onnodige foto's. Handig om weten dat je een preview kwam bekijken...
          You can trust anyone, just not the little devil inside them...

          Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1000D: knop voorzijde

            Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
            en ik vorige week maar zoeken op sterktediepte in de NL-handleiding...

            bedankt voor de uitleg. De DOF controleerde ik telkens door eerst een foto te maken en deze dan te bekijken op het schermpje. Zo maakte ik wel veel onnodige foto's. Handig om weten dat je een preview kwam bekijken...
            Verwacht er nu ook niet teveel van:
            - bij f/8, f/11,... wordt je zoeker erg donker, zodat je niet veel ziet
            - en de zoeker van een 1000D is klein, zodat je sowieso al moeilijk de dof kan checken

            Mbh LV zou het echter wel nut kunnen hebben.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1000D: knop voorzijde

              Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
              Moet je liveview op hebben staan daarvoor?
              Ja en neen. Hangt af van welke lens dat je hebt. Voor lenzen die lichtgevoeliger zijn dan pakweg f/5.6 is enkel liveview betrouwbaar als DOF preview : klik
              Maar die info zal misschien een beetje overkill zijn?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1000D: knop voorzijde

                Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
                en ik vorige week maar zoeken op sterktediepte in de NL-handleiding...
                voor alle duidelijkheid, het is scherptediepte ipv sterktediepte t is maar dat je nu niet naar sterktediepte gaat liggen zoeken want dan zal je handleiding je nog niet wijzer maken
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1000D: knop voorzijde

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Ja en neen. Hangt af van welke lens dat je hebt. Voor lenzen die lichtgevoeliger zijn dan pakweg f/5.6 is enkel liveview betrouwbaar als DOF preview : klik
                  Maar die info zal misschien een beetje overkill zijn?
                  ik moet mijn handtekening eens aanpassen en zeggen welk speelgoed ik heb

                  mijn lens is een Canon EF-S 18-55 IS.

                  en overkill? ik zit her en der informatie te zoeken over digitale fotografie. indien er overkill zou zijn, heb ik mezelf daar al in geplaatst. Dank je voor de info
                  You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                  Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                  Comment

                  Working...
                  X