Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cannon 550d en tropish klimaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cannon 550d en tropish klimaat

    Hey,

    Ik heb een 550d gekocht, en ga op vakantie en ben hem van plan mee te nemen naar de domenicaanse republiek(strand). Iets op wat ik moet letten/kopen zodat hij niet stuk gaat in de hoge vochtigheids condities/wind/zand?

    Groeten

  • #2
    Re: cannon 550d en tropish klimaat

    Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
    Hey,

    Ik heb een 550d gekocht, en ga op vakantie en ben hem van plan mee te nemen naar de domenicaanse republiek(strand). Iets op wat ik moet letten/kopen zodat hij niet stuk gaat in de hoge vochtigheids condities/wind/zand?

    Groeten

    Ja , das em nie afpakken
    Prettige reis

    Comment


    • #3
      Re: cannon 550d en tropish klimaat

      polarisatiefilter
      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
      - Isaac Asimov-

      Comment


      • #4
        Re: cannon 550d en tropish klimaat

        Hoeveel treads ga je nog starten,

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


        Het gaat toch allemaal over de 550D,misschien beter ene post van maken,dan ga je de informatie krijgen die je wenst , nu is het weg en weer springen
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: cannon 550d en tropish klimaat

          belangrijkste tip: nooit je camera van binnen (airco) zomaar naar buiten nemen. Altijd laten opwarmen in de tas voor je hem buiten eruit neemt!
          niet in de auto in de zon laten liggen (ook niet uit de zon, want dan is ie toch samen met een ruit binnen de kortste keren weg )
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: cannon 550d en tropish klimaat

            Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
            Hey,

            Ik heb een 550d gekocht, en ga op vakantie en ben hem van plan mee te nemen naar de domenicaanse republiek(strand). Iets op wat ik moet letten/kopen zodat hij niet stuk gaat in de hoge vochtigheids condities/wind/zand?

            Groeten
            Ik zou me nog niet te veel zorgen maken. Ik heb mijn camera's ( 350D en 5DmkII) al meermaals meegenomen naar (sub)tropische bestemmingen. De toestellen zijn erop voorzien. Het zou wel eens kunnen voorvallen zoals hogervermeld dat als u van binnen (koud) naar buiten gaat (warm) dat de lens beslaat, maar dat is dan ook het enige probleem dat zich (tijdelijk) zou kunnen stellen. Uw toestel en lens kan tegen de luchtvochtigheid perfect tegen.Ook tegen de hoge temperaturen. Enig punt om op te letten, althans dat is wat ik doe, is voorzichtig zijn met lenzen wisselen op het strand of plaatsen waar veel wind staat. Uiteraard is niet de wind het probleem maar het stof hetwelke op de censor zou kunnen komen. Vandaar als het nodig is om lenzen te wisselen in die omstandigheden ervoor zorgen dat u uw toestel naar beneden houdt of enigsins uit de wind.
            Verder; goede reis.

            Comment


            • #7
              Re: cannon 550d en tropish klimaat

              Hoe zou ik mijn batterij het beste kunnen opladen in de domenicaanse republiek? Iemand een idee of onze europese stekkers daar ook werken?

              Thanks

              Comment


              • #8
                Re: cannon 550d en tropish klimaat

                Voltage
                110 volt
                De frequentie in de Dominicaanse Republiek is 60 hertz.
                Wanneer u elektrische apparatuur wilt meenemen, moet u controleren of deze werkt op 110 volt en 60 hertz.
                Er zijn transformatoren te koop die 110 volt omzetten in 230 volt. Deze zijn echter zwaar en het is niet raadzaam deze mee te nemen.

                Stekkers
                De stekkers op de Dominicaanse Republiek hebben platte pinnen. U hebt een adapter (reisstekker) nodig.
                In sommige hotels kunt u ook stopcontacten aantreffen voor stekkers met twee ronde pinnen op een rechte lijn en een ronde aardecontactpin daarnaast. De in Nederland gebruikelijke platte stekkers zonder randaarding met twee dunne ronde pinnen passen vaak.

                Via: www.anwb.nl
                Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: cannon 550d en tropish klimaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                  Hey,

                  Ik heb een 550d gekocht, en ga op vakantie en ben hem van plan mee te nemen naar de domenicaanse republiek(strand). Iets op wat ik moet letten/kopen zodat hij niet stuk gaat in de hoge vochtigheids condities/wind/zand?

                  Groeten
                  Stop een linnen of katoenen zakje gevuld met rijst in uw tas.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: cannon 550d en tropish klimaat

                    Ik heb mijn 350D al meegezeuld naar de toppen van de Andes in Argentinië en de diepe tropische wouden in Indonesië. Af en toe deed de software wel eens een secondje raar, maar dat zijn uitzonderingen. Maak je geen zorgen, de camera gaat er niet kapot van.
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: cannon 550d en tropish klimaat

                      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                      Stop een linnen of katoenen zakje gevuld met rijst in uw tas.
                      of silicagel zakjes
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: cannon 550d en tropish klimaat

                        de Dominicaanse zijn niet echt extreem vochtig , silicazakjes ( of zo'n worst , te koop bij AS Adventures ) in je fotozak moet voldoende zijn ; eventueel 's avonds aparatuur in gesloten plastiek zak met die silica erbij .
                        Reisstekker volstaat om alles op te laden....
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: cannon 550d en tropish klimaat

                          Die laders werken zowel op 110 volt als op 220 volt hoor....die dingen zijn daarvoor gemaakt om mee te pakken op reis. Hier kan je kijken welke soort stekkers ze wereldwijd gebruiken. De juiste adapter meepakken en klaar !
                          En tegen de warmte zijn ze ook goed bestand. Ik woon in Singapore en ik heb hier meer last van de vochtige warmte dan mijn fototoestel.
                          Ik heb al in veel tropische gebieden gezeten en heb eigenlijk nog maar één keer problemen gehad en dat was in de Pantanal in Brazilië. Mijn autofocus gaf er de brui aan maar het was daar dan ook extreem warm en vochtig.
                          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                          Comment

                          Working...
                          X