Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera voor op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera voor op reis

    Ben zeer tevreden over mijn huidige sony a77. Wil deze zeker niet weg doen.
    Enkel op reis begint het gewicht + de tas een beetje hinderlijk te worden (vooral bij lange wandelingen).
    Ik ben dus op zoek naar een kleinere camera die ik enkel wil gebruiken voor vakantiefoto's en makkelijker op te bergen is.
    - Budget is max. 500 euro.
    - Camera moet voorzien van een zoeker.
    - Mag ook een ander merk zijn dan Sony
    - niet te zwaar.

    Aangezien ik in dit genre totaal niet thuis ben stel ik de vraag aan jullie wat jullie suggesties zijn.
    Alvast bedankt.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: camera voor op reis

    Sony rx100 m3 gewoonweg een super toestel maar over je budget spijtig genoeg. Misschien iemand die hem al tweedehands verkoopt
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: camera voor op reis

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Sony rx100 m3 gewoonweg een super toestel maar over je budget spijtig genoeg. Misschien iemand die hem al tweedehands verkoopt
      In de koopjeshoek staat er 1 voor 600 euro. http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ii-500928.html

      Comment


      • #4
        Re: camera voor op reis

        Die Sony RX100 mk3 is idd een knap toestelletje. Heel licht voor op reis, heb deze meegenomen naar Barcelona.
        Denk echter aan een reserve batterij , want die gaat slechts 250 à 300 foto's mee.
        En je hebt "maar" 4x zoom.
        Foto's zijn echter van top kwaliteit. Ook bij hoge ISO.
        Nieuwprijs is 769 euro. Boven je budget dus ...
        Je sleurt een kilo of vijf minder fotomateriaal mee, zalig !

        Comment


        • #5
          Re: camera voor op reis

          heb dit toestel eens bekeken maar kan je hiermee via een zoeker foto's nemen, ik zie enkel een lcd scherm?
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: camera voor op reis

            Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
            heb dit toestel eens bekeken maar kan je hiermee via een zoeker foto's nemen, ik zie enkel een lcd scherm?
            Heeft een ingebouwde OLED Tru-Finder (die ik bijna nooit gebruik). Supertoestel voor op reis! Is zijn prijs zeker waard gezien de kwaliteit die deze levert.
            http://www.paulvanrooy.be

            Comment


            • #7
              Re: camera voor op reis

              heb deze ook nog gevonden: iemand ervaring mee of een bepaalde voorkeur?
              - Nikon coolpix p7800 429 euro
              - Canon powershot g1x 479 euro
              - Canon PowerShot G16 389 euro
              - Panasonix Lumix DMC-TZ60 349 euro
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: camera voor op reis

                is die 'slechts' 4x zoom bij de sony dan zo een nadeel als je ziet dat je bij de Panasonix Lumix DMC-TZ60 een 30x zoom hebt?
                Als ik er van uit ga dat het enkel voor vakantiefoto's is, ben ik dan niet beter met de goedkopere Panasonic?
                Of zijn er toch nog meer voordelen met de Sony (waarschijnlijk wel aangezien het prijsverschil)?
                Het zal toch een van deze twee worden.
                Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: camera voor op reis

                  Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                  is die 'slechts' 4x zoom bij de sony dan zo een nadeel als je ziet dat je bij de Panasonix Lumix DMC-TZ60 een 30x zoom hebt?
                  Als ik er van uit ga dat het enkel voor vakantiefoto's is, ben ik dan niet beter met de goedkopere Panasonic?
                  Of zijn er toch nog meer voordelen met de Sony (waarschijnlijk wel aangezien het prijsverschil)?
                  Het zal toch een van deze twee worden.
                  Je kunt dit best beoordelen door te bekijken wat voor soort foto's je op vakantie neemt. Voor mij zijn dat landschappen, gebouwen, interieur van gebouwen en dan stel ik eerder vast dat ik mm teveel heb i.p.v. te weinig. Op 30x zoom zit je met het diafragma op 6.4 en dan moeten de lichtomstandigheden al goed zijn om bewegingsonscherpte te voorkomen.
                  Er wordt er hier eentje aangeboden met Sonygrip en extra batterij voor 600 €
                  Last edited by Vropa; 10 november 2014, 22:45.
                  http://www.paulvanrooy.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera voor op reis

                    Er zijn nog wel andere verschillen. Oké de sony rx100 m3 heeft een beperkte zoomrange maar ik vind dit zeker niet erg. Je krijgt er wel een fantastische compact voor in de plaats met nml.een zeer goede lens die begint op 1.8f en eindigd op 2.8f dit in combinatie met de 1' sensor van 20mp geeft echt super mooie plaatjes zelf tot iso1600 heb je nog zeer mooie foto's met heel veel details. Plus de evf ingebouwde zoeker is echt subliem....ik zou niet twijfelen aan de aanbieding van 600 euro hier op het forum.
                    Grtz
                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: camera voor op reis

                      dag,
                      ik ben de gelukkige eigenaar van zo'n sony rx100m3. Super tevreden van!!!
                      Ik heb die ook aangekocht als reistoestel, maar gebruik heb steeds vaker. De zoeker was voor mij doorslaggevend om voor dit toestel te gaan, ik gebruik hem veel, geeft me een vertrouwd "fotografiegevoel". Zoeker zit mooi weggewerkt in het toestel, je moet de zoeker via knopje uit het toestel halen: je kan dus steeds kiezen om met of zonder zoeker te fotograferen. Als je het toestel uitzet, klapt de zoeker steeds in.
                      Prachtige foto's met veel details, sublieme kleuren, je kan in RAW fotograferen maar de Jpgs komen er al heel erg goed uit, dus nabewerking zeker niet altijd nodig! Door de superkwaliteit van de foto's en het groot diafragma kan je gerust eens croppen als je wat zoombereik te kort kwam. Weinig zoombereik was voor mij zeker geen belemmering. Gezien de lichtsterkte bv. zeer goed om op (overdekte) markten te fotograferen zonder flits.
                      Bovendien: de filmpjes die ik met dat toestel maak zijn fantastisch. Was geen groot filmfan, maar door dit toestel zou ik het wel kunnen worden.
                      Niet twijfelen zou ik zeggen.
                      Last edited by bejo; 11 november 2014, 16:44.

                      Comment


                      • #12
                        Re: camera voor op reis

                        heb inderdaad de Sony rx100m3 van Rudy gekocht.
                        Bedankt iedereen voor de tips.

                        Zal nu rap een reis moeten vast leggen om het toestel te testen
                        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: camera voor op reis

                          Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                          heb inderdaad de Sony rx100m3 van Rudy gekocht.
                          Bedankt iedereen voor de tips.
                          Ben blij dat ik een van de tipgevers mocht zijn. Mooie aankoop,
                          een dikke proficiat en veel plezier ermee.

                          Comment


                          • #14
                            Re: camera voor op reis

                            na wat geoefen thuis juist terug van 4d. Normandie met mijn sony rx100m3.
                            In het begin een beetje onwennig omdat ik steeds een dslr gewoon ben maar na een tijd ging dit toestel me steeds beter bevallen.
                            Zeer licht en makkelijk weg te steken. Knoppen die je naar persoonlijke voorkeur kan instellen. Van de beperkte zoomrange heb ik eigenlijk weinig last gehad (je kan gerust achteraf croppen)
                            Zoeker is zeer handig, geeft inderdaad toch nog altijd dat fotografiegevoel
                            En dan had ik de kwaliteit van de foto's nog niet gezien.
                            Gewoonweg zeer scherp met prachtige kleuren.
                            Toestel heb ik nu ook dagelijks mee als ik ga werken, je weet nooit of je iets interessant tegenkomt om te fotograferen

                            Dit toestel kan ik inderdaad iedereen aanraden. Nog ne keer bedankt voor alle nuttige info
                            Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: camera voor op reis

                              Blij te lezen dat je tevreden bent. Het is inderdaad een toppertje. Ik ben er ook zeer tevreden van. Succes nog☺
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X