Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in UK?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera kopen in UK?

    Ik ga volgende week mijn dochter bezoeken in de Londen en ben ook aan het uitkijken door een vervanger van mijn D70. Ik dacht aan de D300. Nu zie ik bij http://www.camerapricebuster.com/Nik...0_Body_pc.html dat je er een D300 hebt voor 929£. Iemand ervaring met deze winkel?

    Groeten
    Marc
    Nikon

  • #2
    Re: Camera kopen in UK?

    D'a's wel een zeer scherpe prijs : 1157 €. Zeker dat er BTW bij is ?

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Camera kopen in UK?

      Ze geven daar laagste prijzen aan. Heb er enkele gecheckt (5D, 5D + 24-105), en dat is 17,5% BTW incl. Of die sites ook naar België leveren en tegen welke prijs...?? Dan moeten ze overigens 21% BTW aanrekenen, en gaat een deel van het profijt er aan. Als je toch in Engeland bent: je kan daar kopen, 17,5% BTW betalen en gewoon meebrengen naar België. DIt in tegenstelling tot de USA...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: Camera kopen in UK?

        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Ze geven daar laagste prijzen aan. Heb er enkele gecheckt (5D, 5D + 24-105), en dat is 17,5% BTW incl. Of die sites ook naar België leveren en tegen welke prijs...?? Dan moeten ze overigens 21% BTW aanrekenen, en gaat een deel van het profijt er aan. Als je toch in Engeland bent: je kan daar kopen, 17,5% BTW betalen en gewoon meebrengen naar België. DIt in tegenstelling tot de USA...
        Hier zit je mis. De verkoper rekent dan helemaal geen BTW aan maar de Belgische douane telt die er dan wel even bij als de camera België binnen komt.

        Comment


        • #5
          Re: Camera kopen in UK?

          Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
          Hier zit je mis. De verkoper rekent dan helemaal geen BTW aan maar de Belgische douane telt die er dan wel even bij als de camera België binnen komt.
          Denk het niet. Engeland hoort bij de EU en dan geldt er vrij verkeer van goederen.
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Camera kopen in UK?

            Curry's is een normale zaak, bestaat al vele jaren.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Camera kopen in UK?

              Als je eenmaal in een EU land BTW hebt betaald dan hoef je dat niet meer tedoen in een ander EU land

              Comment


              • #8
                Re: Camera kopen in UK?

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Ze geven daar laagste prijzen aan. Heb er enkele gecheckt (5D, 5D + 24-105), en dat is 17,5% BTW incl. Of die sites ook naar België leveren en tegen welke prijs...?? Dan moeten ze overigens 21% BTW aanrekenen, en gaat een deel van het profijt er aan. Als je toch in Engeland bent: je kan daar kopen, 17,5% BTW betalen en gewoon meebrengen naar België. DIt in tegenstelling tot de USA...
                Zij 'moeten' dat alleen als ze boven een bepaald bedrag per jaar in Belgie verkopen. Daaronder hoeft het niet.
                Meenemen van in de UK (of ander EU land) gekochte goederen kan zonder problemen want zij zijn in de vrije circulatie (in de EU Binnen Markt) en is dus geen probleem, er zijn echter maxima voor excise tax goederen zoals cigaretten, alcohol e.d.

                Karel

                Comment


                • #9
                  Re: Camera kopen in UK?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                  Hier zit je mis. De verkoper rekent dan helemaal geen BTW aan maar de Belgische douane telt die er dan wel even bij als de camera België binnen komt.
                  Zoals reeds gepost: dat geldt voor een niet-EU land. Ze hebben er nog ponden, ze rijden links, ze wegen anders en ze meten anders, en ze doen steeds maar half mee... maar de EU-boot wilden ze toch niet missen.

                  Zij 'moeten' dat alleen als ze boven een bepaald bedrag per jaar in Belgie verkopen. Daaronder hoeft het niet.
                  Meenemen van in de UK (of ander EU land) gekochte goederen kan zonder problemen want zij zijn in de vrije circulatie (in de EU Binnen Markt) en is dus geen probleem, er zijn echter maxima voor excise tax goederen zoals cigaretten, alcohol e.d.

                  Karel
                  Klopt, en die grens is voor de UK 70.000 £ voor elk EU land afzonderlijk (gelukkig is België een klein landje). Vanuit Nederland geldt 100.000 €, maar voor een belgische webwinkel geldt 35.000 € als plafond... Kan dus best zijn dat ze je toch 17,5% aanrekenen indien je online bestelt. Toch best effe checken. Voor Nederlanders is het verschil maar 1,5% maar voor de Belgen al 3,5%. Op een serieuze aankoop loopt dat op.

                  En om compleet te zijn: er worden ook webwinkels in Zwitserland gevestigd omwille van het gunstige belastingregime daar... maar dan bestel je dus van buiten de EU (maar wel binnen de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA)).
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera kopen in UK?

                    Iemand al gekocht in Engeland? Het prijsverschil is meer dan de moeite. Graag ervaringen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera kopen in UK?

                      Oorspronkelijk geplaatst door lecorbillard77 Bekijk bericht
                      Iemand al gekocht in Engeland? Het prijsverschil is meer dan de moeite. Graag ervaringen.
                      Ik heb de mijne in Londen gehaald. Met een actieprijs van 944£.

                      Ik heb wel de pech dat hij naa een 900 tal foto's bleef scherpstellen.
                      Hij is nu in herstelling onder garantie bij Nikon België.
                      Ik heb ook reeds de handleiding in het Nederlands binnen. De Engelse opgestuurd naar Nikon en een Nederlandse in de plaats gehad. Geheel gratis.
                      Enkel mij eigen verzendingskosten betaalt om hem op te sturen naar Ierland.

                      Marc
                      Nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera kopen in UK?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht
                        Ik heb de mijne in Londen gehaald. Met een actieprijs van 944£.

                        Ik heb wel de pech dat hij naa een 900 tal foto's bleef scherpstellen.
                        Hij is nu in herstelling onder garantie bij Nikon België.
                        Ik heb ook reeds de handleiding in het Nederlands binnen. De Engelse opgestuurd naar Nikon en een Nederlandse in de plaats gehad. Geheel gratis.
                        Enkel mij eigen verzendingskosten betaalt om hem op te sturen naar Ierland.

                        Marc
                        Kun je me naam en adres van de shop opgeven Tep?
                        Was het toestel op stock in de shop de dag zelf of heb je het op voorhand online bestelt en later afgehaald?
                        Hoe heb je betaald?
                        Was er in de shop een ruime keuze aan apparatuur op stock?
                        Alvast van harte bedankt voor uw reactie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera kopen in UK?

                          Oorspronkelijk geplaatst door lecorbillard77 Bekijk bericht
                          Kun je me naam en adres van de shop opgeven Tep?
                          Was het toestel op stock in de shop de dag zelf of heb je het op voorhand online bestelt en later afgehaald?
                          Hoe heb je betaald?
                          Was er in de shop een ruime keuze aan apparatuur op stock?
                          Alvast van harte bedankt voor uw reactie.

                          Ik heb hem bij http://www.jessops.com gekocht. Daar zijn er een 10tal winkels van in Londen. Ik heb de mijne in Oxford street gekocht. Dit is een grote winkel. Ik wou hem bestellen via internet met gratis levering in England, daar mijn dochter daar voor 3 maanden zit maar dit lukte niet daar ik geen engelse visa kaart heb. (Dat denk ik toch dat het daar aan lag.) Dan had ik
                          55£ extra korting. Maar na aandringen kreeg ik hem toch aan die prijs. Die actie is wel voorbij.
                          Ik heb hem ter plaatse betaald met Visa. Er was een heel ruime keuze in de winkel. Ik dacht dat deze zelf op zondag open is.
                          Er was ook Capture NX bij.

                          Groeten
                          Marc
                          Last edited by Tep; 21 mei 2008, 19:03. Reden: Capture nx vergeten.
                          Nikon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera kopen in UK?

                            Ben op die site eens gaan kijken. Met een koers van 1,259 € voor een pond...
                            zijn dat nagenoeg dezelfde prijzen als hier.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera kopen in UK?

                              Uw 40d met de kitlens 17-85mm is usm koop je er voor 859,99 Britse ponden. Omgerekend aan de wisselkoers van vandaag betekent dit 1.083 EUR. Je krijgt er van Jessops nog een canon luxe bag ter waarde van omgerekend 100 EUR gratis bovenop. De cash-back actie van Canon is er ook geldig. Zijn dit nagenoeg dezelfde prijzen als hier ? Graag vernam ik van je welke verkoper je me hiervoor aanbeveelt. Ik ben van West-Vlaanderen en ben best bereid er enkele uurtjes voor in de wagen te zitten .

                              Comment

                              Working...
                              X