Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera in warm klimaat ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera in warm klimaat ?

    Mijn zoon gaat voor een jaar naar Paraguay in een uitwisselingsprogramma, en natuurlijk wil ik 'm een fototoestel meegeven voor de "normale" herinneringsfoto's.

    Hij heeft geen bijzondere interesse in fotografie, maar is wel vlug van aanpakken. Ik denk aan een compacttoestel, maar weet niet goed wat ik hem best meegeef.

    Ik heb een aantal toestellen, bijv. een Canon A95 (maar die houd ik liever voor onderwaterfotografie; ik heb een onderwaterhuis) en Canon Ixus 850 (die ik zelf altijd meesleep en eventueel wel wil vervangen door een ander toestel, bijv. een Fuji F31fd of een andere suggestie.

    Wat zouden jullie aanraden om hem mee te geven ?

    Bedankt voor jullie raad,

    Stefan.

  • #2
    Re: camera in warm klimaat ?

    geef mee waar ie het beste mee werkt of mee overweg kan, klimaat is niet van toepassing, anders zou je alleen in fotoklimaatvriendelijke landen kunnen fotograferen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: camera in warm klimaat ?

      Als ik je zoon was koos ik de Ixus

      Is een leuk toestel waar je ook leuke foto's mee kunt nemen.

      Het klimaat, wel daar zou ik mij geen zorgen over maken.
      Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
      Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

      Comment


      • #4
        Re: camera in warm klimaat ?

        Klimaat geen zorgen over maken??? Ehm volgens mij kan een digitale camera toch maar iets van 40°C hebben?? Ik zou er toch wel zorgvuldig mee om gaan, in ieder geval niet in de zon laten liggen.

        Comment


        • #5
          Re: camera in warm klimaat ?

          Daar ik veel buitenlandse opdrachten gekregen heb (ben ex- prof) deed ik steeds mijn cameras en lenzen aclimatiseren voor minstens een dag en verder nooit problemen mee gehad. Voor dit specifieke land verwacht ik ook geen problemen van luchtvochtigheid.
          Veel reisplezier gewenst.
          Groetjes Nies.

          Comment


          • #6
            Re: camera in warm klimaat ?

            Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
            Klimaat geen zorgen over maken??? Ehm volgens mij kan een digitale camera toch maar iets van 40°C hebben?? Ik zou er toch wel zorgvuldig mee om gaan, in ieder geval niet in de zon laten liggen.
            Zowel vorig jaar als dit jaar al mijn fotospullen meegezeuld naar Afrika. Op sommige dagen middagtemperaturen van 44°C. Die camera's werken daar perfect. Zelfs met hoge luchtvochtigheid (ik zat vlakbij de oceaan), het vele stof, na uren in de zon, ...

            Fototoestellen zijn toch gebruiksvoorwerpen die ontwikkeld worden voor mondiaal gebruik?
            Meer foto's op mijn website

            Comment


            • #7
              Re: camera in warm klimaat ?

              Als het een optie zou zijn, dan zou hij in het land zelf een kunnen aankopen??? Kost allicht een stuk minder dan hier mocht het beschadigd geraken en aangezien de meeste digitale fototoestellen hetzelfde werken zal hij niet echt de handleiding moeten lezen, of hij moet het willen doen om de spaanse taal onder de knie te krijgen.
              In ieder geval, het land is rijk genoeg om prachtfoto's te maken en hij kan ze desnoods elke dag doormailen naar het thuisfront zodat geen enkele foto verloren gaat...
              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
              Website : http://runaque.deviantart.com/

              Comment


              • #8
                Re: camera in warm klimaat ?

                kijk eens naar de panasonic tz1 is nu onder de 200 door de nieuwere modellen en heeft 10xzoom, is toch compact, en ook filmen met gebruik van zoom

                Comment


                • #9
                  Re: camera in warm klimaat ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                  Klimaat geen zorgen over maken??? Ehm volgens mij kan een digitale camera toch maar iets van 40°C hebben?? Ik zou er toch wel zorgvuldig mee om gaan, in ieder geval niet in de zon laten liggen.
                  Lijkt me eerder dat producenten bepaalde limieten opgeven binnen dewelke zij een normale werking garanderen. Dus bij 41°C gaat da ding het heus nie laten afweten.
                  Het kan echter ook nie de bedoeling zijn dat je het toestel de ganse dag in de blakende zon laat liggen, ook bij lagere temperaturen - dat lijkt me dan weer om problemen vragen.
                  :::: Canon :::: 1D MkII N
                  :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                  :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera in warm klimaat ?

                    Nee ik zal de camera vooral niet in de felle zon laten liggen. Ik heb zelf ook nog nooit problemen gehad in hoge temperaturen mar toch zou ik er voorzichtig mee zijn, in de meeste handleidingen staat wel iets over temperaturen.
                    Een kennis van me heeft wel een geprobeert te fotograferen met -18°C, mooi dat de camera helemaal niets meer deed, terwijl de analoge er vrolijk op verder fotografeerde.

                    Comment

                    Working...
                    X