Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera gebruiken in vriesweer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera gebruiken in vriesweer

    Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een Panasonic Lumix dmc fz8.
    Helemaal tevreden over.

    Waar ik echter aan dacht met dit vriesweer: er zijn heel mooie plaatjes te schieten maar is dat vriesweer niet schadelijk voor de camera? Om dan nog maar te zwijgen over condenseren. Ik neem aan dat niemand wacht voor hij zijn warme camera uit de auto haalt om dan meteen in het vriesweer plaatjes te schieten.

  • #2
    Re: Camera gebruiken in vriesweer

    Je kan altijd es pech hebben, maar normaal moeten camera's tegenwoordig toch al tegen een stootje kunnen.
    Zoals je aan de foto's op dit forum van de afgelopen week wel kan zien, hebben de meeste camera's wel kennis gemaakt met de vrieskoude, en ik heb toch nog niemand horen klagen over dat zijn/haar toestel het heeft laten afweten.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: Camera gebruiken in vriesweer

      De camera in de vrieskou gebruiken kan geen kwaad, het is pas als je met de koude camera terug in een warme ruimte komt dat je condensvorming krijgt.
      Om dat te voorkomen kan je de camera achteraf in een goed afgesloten plastiekzak laten opwarmen. Als de camera weer opgewarmd is, dan krijg je geen condens meer.


      Neem ook een reseve accu mee, die je zo warm mogelijk houdt (binnenzak van je jas bijvoorbeeld), want door de koude zal een accu niet veel stroom leveren, en daardoor zal je vrij snel geen foto's meer kunnen maken. Na het opwarmen je de accu weer terug gebruiken, ze is dan niet leeg.
      Laat ze ook eerst weer opwarmen voor je ze in de lader steekt, want een lithium-ion accu mag je niet laden als ze te koud is.
      Last edited by Black B@ndit; 11 januari 2009, 16:10.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X