Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Discussie: budget camera's?

Standaard budget camera's?

Ik ben nu dus al een hele tijd aan het kijken voor een nieuwe camera die een goed autofocus systeem heeft en toch wel goed tegen een hoge iso kan. Ik ben me namelijk hoofdzakelijk aan het verdiepen in indoor sportfotografie. Nu, ik weet dat ik er niet te veel van moet verwachten, want deze soort camera's en lenzen zijn meestal zot duur en daar heb ik het budget helaas niet voor.

Ik heb tot nu toe altijd gewoon mijn canon 600d gebruikt met de kitlens erop en hoewel deze camera niet goed met een hoge iso omgaat heb ik toch verschillende goede foto's kunnen trekken. Dit neemt niet af van het feit dat er ook verschillende keren zijn geweest dat de foto's gewoon helemaal onbruikbaar waren door de ruis. Ik fotografeer voornamelijk wedstrijden van mijn turnclub dus ik verwacht helemaal geen foto's die in de boekjes zouden kunnen staan...

Ik zou graag onder de 900 euro blijven en dan heb ik daar liefst nog een lens bij (tot 50mm is me net iets te kort, ik sta vlak langs de jury, dus voor 3 toestellen is het geen probleem, alleen vloer is soms wat moeilijk). Ik was aan het kijken voor de sony a6000 door zijn 11fps en zijn grootte (deze camera gaat dan ook dienen om mee te nemen op studiereizen) en de prijs is natuurlijk ook helemaal niet mis.

Standaard Re: budget camera's?

Ben nog niet tot een besluit gekomen en ben nog steeds aan het twijfelen, als het over zo'n grote sommen geld gaat wil ik toch wel zeker zijn dat ik de juiste keuze maak want ik ben toch bang dat ik achteraf spijt ga krijgen, daarom dat ik nog enkele meningen van andere mensen wou horen...

Als er wondermiddelen bestonden, hadden we ze allemaal. (goedkoop, goed en snel)
    Antwoorden van ander topic ga je nu ook krijgen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Ik weet dat ik niet dezelfde kwaliteit ga krijgen die ik zou krijgen als ik een toestel van 3000 euro zou kopen, maar wil gewoon zorgen dat ik de juiste keuze maak en het beste toestel heb die er is binnen mijn budget... Dat was ook mijn vraag, ik heb nu al een tijdje de sony a6000 op het oog en denk niet dat er een beter toestel is voor binnen mijn budget, maar voor de zekerheid wou ik toch nog eens vragen.
    Toch bedankt

overweeg eens een licht sterkere lens. een 85 f1.8 is best scherp vol open en focust goed, ook in donkere omstandigheden. Dat scheelt toch meteen al een paar stops dat je iso omhoog moet in vergelijking met je kit lens.
    A7II 28-70, 55 f1.8, 85 f1.4 gm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
    overweeg eens een licht sterkere lens. een 85 f1.8 is best scherp vol open en focust goed, ook in donkere omstandigheden. Dat scheelt toch meteen al een paar stops dat je iso omhoog moet in vergelijking met je kit lens.
    ik zou bij je 600D blijven en zoals Unalom het aanhaalt... Investeer in glas. Op de 2dehands markt kan je al wat bereiken met 900 euro...
    Door een lager f getal win je een paar stops en kan je je iso naar beneden halen.
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alexiam Bekijk bericht
    Ik was aan het kijken voor de sony a6000 door zijn 11fps en zijn grootte (deze camera gaat dan ook dienen om mee te nemen op studiereizen) en de prijs is natuurlijk ook helemaal niet mis.
    Je kan natuurlijk bij je huidige toestel blijven en gepaste lichtsterke lenzen bijkopen.

Maar als je o.a. vanwege het voordeel van de compactheid richting A6000 wil, dan zal je daarmee ook voor sport wel een goede oplossing hebben.
    Het toestel heeft in de DP Review een Gold-badge behaald, met een resem positieve punten in de conclusie, ook wat sport capability betreft :

"Conclusion - Pros

24 megapixel APS-C sensor is one of the best in its class
    Small body with generally well placed controls
    Very fast continuous shooting
    Class-leading continuous autofocus
    Excellent level of control over video (including manual exposure)
    High quality, responsive viewfinder
    Electronic first-curtain option
    Good JPEGs with well-judged sharpening
    Extensive feature set, including sweep panorama and auto-object framing

Overall Conclusion :
    in terms of image quality per size and per dollar, the a6000 is hard to beat. While some people will never step away from a DSLR, the a6000 makes a very strong case for being able to do everything a Nikon D5300 or EOS 700D/Rebel T5i can do, even in terms of autofocus.

The result is a really capable camera, offering impressive image quality in both Raw and JPEG modes, plus class-leading video features. That it then does so in a small, convenient, well featured and competitively priced package is what really seals the deal for us. It's strong in all areas and outstanding in some.

Good for
    Anyone looking to shoot stills and video. Photographers wanting something small but capable. Amateur sports shooters."
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Ik had ergens gelezen dat het af systeem van de a 6000 toch niet zo geweldig was.

http://www.verybiglobo.com/sony-alph...ds-fastest-af/
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

Ik vind de af van de a6000 wel goed, voor een systeemcamera welteverstaan tov een 600d of een d5200 zou ik hem niet durven stellen en al zeker niet ivm tracking of sporten
    Dus eerder een downgrade (puur voor sport bekeken, voor de rest een goede camera uitt)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    Nikon d800E en d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, sigma 35mm en 50mm ART, nikon 85mm 1.8, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan610 Bekijk bericht
    Ik had ergens gelezen dat het af systeem van de a 6000 toch niet zo geweldig was.

http://www.verybiglobo.com/sony-alph...ds-fastest-af/
    De kerel die dit neergepend heeft, zegt zelf dat hij nauwelijks tijd gehad heeft om iets te testen en dat voor hem niet helemaal duidelijk was wat de meest gepaste instellingen waren...
    En dan maar conclusies verzinnen .

Bij DP is tenminste een fatsoenlijke test gedaan.

Trouwens ook in hun conclusie :

"While some people will never step away from a DSLR, the a6000 makes a very strong case for being able to do everything a Nikon D5300 or EOS 700D/Rebel T5i can do, even in terms of autofocus."
    Sommigen zullen idd eeuwig bij dslr blijven, om het even wat er aan alternatieven is.
    Laatst gewijzigd door K-2; 4 maart 2016 om 08:01
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Hallo,

Ik heb zelf een Sony A6000, Nikon D5200 en Nikon D7200.
    De D7200 is de absolute AF-kampioen, maar de A6000 doet het op dat vlak ook erg goed, dus ik heb enkel maar positieve ervaringen met de AF van de A6000, zelfs met de erg goedkope 16-50mm kitlens.

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Die 600D is best ok.
    Zet daar gewoon een goed stuk glas op.

Toeval moet lukken dat er in een ander draadje een gelijkaardige vraag is. http://forum.belgiumdigital.com/f35/...en-528844.html

Ik zou daar de Tamron 24-70 2.8 op zetten. Kost je ongeveer 900 euro. Zeer scherpe lens (gelijk aan de Canon die 1000 euro meer kost) maar is wel iets trager in focussnelheid.
    Daarmee moet het lukken.

Hallo,

Als ik je onderwerpen bekijk, dan nijg ik ook meer naar een reflexcamera voor de beste resultaten.
    Een Nikon D5200 met 18-55mm (of 18-105mm) kitlens en een Tamron 70-300mm VR lijkt me een werkbare en betaalbare combinatie (ik denk nét binnen je budget als je goed zoekt).
    Deze camera presteert voldoende op ISO 3200 (zeker zo goed als de A6000) en als je in RAW werkt kan je de ruis makkelijk en goed wegwerken.

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Ik volg de algemene concensus: Investeer in een lichtsterk objectieg, daar ga je meer vooruitgang mee boeken dan met een nieuw toestel.
    Trouwfotografie: www.jefpauwels.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
    Ik volg de algemene concensus: Investeer in een lichtsterk objectieg, daar ga je meer vooruitgang mee boeken dan met een nieuw toestel.
    Ja, tenzij je van de aankoop gebruik wil maken om naar een compactere oplossing te gaan zoals TS aangeeft.

Uiteraard is de a6000, mits de juiste AF-instelling, bruikbaar voor sport.
    Veel personen die DSLR hebben kopen niet zelden ook een compacter toestel om dat dit in veel gevallen toch handiger is. Met een A6000 is dat in wezen niet nodig, zet daar de 16-50mm lens op en je hebt iets heel compact dat DSLR kwaliteit evenaart. Dus in feite heb je toestellen 2 in 1 als je gaat vergelijken met DSLR.

Je huidig toestel met een snelle lens is uiteraard een interessante optie maar een f 2,8 zoomlens met brandpunt boven de 100mm , wat je toch wel nodig hebt voor sport, is vrij duur en past niet direct binnen je vooropgesteld budget.

Wat wel binnen je budget past is de kit A6000 + 16-50mm + 55-210mm voor 899€ bij coolblue of 799€ bij ***********.
    Andere optie is de a6000 + 18-105mm f4 maar dat ligt tussen de 1050 en 1100€

Die combinaties bieden ook de mogelijkheid om toch wel degelijke video opnames te maken wat den dag van vandaag toch ook niet onbelangrijk is.

Een hele poos geleden heb ik zelf ook een gelijkaardig topic geopend, maar dan zonder budget dacht ik.
    Ik fotografeer eveneens veel binnen, waarbij ook veel vissen. Daar heb je hetzelfde voor, je hebt nood aan goede AF
    en goede prestaties bij weinig licht.

Ik heb nog altijd geen keuze gemaakt en daardoor zelfs vorig jaar als tussenoplossing voor reis foto's de Panasonic FZ 1000 gekocht.
    De toestellen die ik wat volg voor dat soort fotografie waren ook deze die nu naar boven komen Sony A6000, Nikon 7200 en verder bekeek ik ook Sony A77 II en de Samsung NX1
    Onder de 900€ is de Sony A6000 wel bruikbaar, of zoals Jaja zegt lijkt een Nikon 5200 me ook een doenbare combinatie.
    M'n Panasonic gebruik ik nu, maar ik zit snel op iso 1600 en dan kan ik aanvaardbare foto's nemen maar je ziet wel dat deze cam daar niet z'n sterke punten in heeft (en was daar niet voor gekocht uiteraard).

Samsung NX1 ga je niet meer vinden.

Welke panasonic gebruik je chubby?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    Samsung NX1 ga je niet meer vinden.
    In de uitverkoop nog wel http://www.fotokonijnenberg.be/samsu...6-50mm-ex-demo

Bedankt voor de reacties allemaal!
    Hoewel ik de a6000 nog steeds interessant vind, denk ik dat ik dan ga investeren in goed glas voor mijn canon. Ik denk ook wel dat de prijzen van de a6000 binnenkort ferm zullen zakken door de aankondiging van de a6300, misschien dat ik me die dan ook aanschaf voor hoofdzakelijk mee te nemen op reizen. Ik was eigenlijk aan het denken om een Tamron 28-75mm f/2.8 lens te kopen en dan nog een lichtsterke prime erbij. Iemand ervaring met de tamron lens? Of toch gewoon sparen voor een duurder stuk glas?

Is het de moeite om over te schakelen van de canon 600d naar de nikon d5200? maakt dit een groot verschil?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alexiam Bekijk bericht
    Is het de moeite om over te schakelen van de canon 600d naar de nikon d5200? maakt dit een groot verschil?
    Dat is gewoon hetzelfde toestel maar dan van een ander merk. De verschillen zijn zeer klein.

@paly
    Staat in m'n origineel bericht vermeld. Voorlopig dus de Panasonic FZ 1000 die ik voor op reis gekocht heb. Ik ben eveneens nog naar een toestel aan het zoeken die echt goed foto's kan nemen bij minder licht en snel bewegende visjes

Soortgelijke discussies

1. Budget Compact Camera
    Door Ibrahim06 in forum Camera's
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 31 mei 2011, 17:19
  2. Nieuwe camera - budget Max 400 €
    Door Tokke1977 in forum Camera's
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 10 maart 2010, 08:06
  3. low budget camera
    Door caluwier in forum Camera's
    Reacties: 0