Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bglod ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bglod ????

    BGLOD !

    Heb die afkorting hier al verschillende keren het revue zien passeren maar weet eigenlijk niet precies wat het betekent ?
    De symptomen zijn in elk geval vergelijkbaar !
    Is dit wat ik denk dat het is ???..........
    Camera is van 25 maart 2004
    Tijdens een korte fotoserie in het plaatselijk park begon de camera plotseling heel rare kuren te vertonen !
    Onjuiste sluitertijden en diaframawaarde , de autofocus deed niets meer en het groen lichtje van de compact
    flash card bleef dapper flikkeren alsof hij het allemaal niet weggeschreven kreeg.
    Dacht in éérste instantie aan een defecte geheugenkaart , nieuwe in gestoken , geen verandering.
    Dan de camera maar uitzetten en batterij uithalen dacht ik zo, ja...salut, uitzetten kon ook al niet meer !
    Lens af genomen en vervangen door een andere...niks...niks en nog eens niks, verdomme !
    Enfin om een lang verhaal kort te houden, mijn camera doet niks meer met als enig teken van leven het
    groene lampje dat vrolijk staat te pinken als ik de geheugenkaart insteek, alle andere functies zijn
    onbereikbaar geworden !
    Herkennen julie dit ?
    mvg,
    John

  • #2
    Re: Bglod ????

    Opsturen, wordt gratis hersteld.
    Hoe en waar, even de zoekfunctie gebruiken. Tegen dat het allemaal gelezen is, is de camera reeds terug. Maar om te zeggen dat hier al heel veel over geschreven is.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Bglod ????

      Oorspronkelijk geplaatst door Juno
      BGLOD !

      Heb die afkorting hier al verschillende keren het revue zien passeren maar weet eigenlijk niet precies wat het betekent ?
      De symptomen zijn in elk geval vergelijkbaar !
      Is dit wat ik denk dat het is ???..........
      Camera is van 25 maart 2004
      Tijdens een korte fotoserie in het plaatselijk park begon de camera plotseling heel rare kuren te vertonen !
      Onjuiste sluitertijden en diaframawaarde , de autofocus deed niets meer en het groen lichtje van de compact
      flash card bleef dapper flikkeren alsof hij het allemaal niet weggeschreven kreeg.
      Dacht in éérste instantie aan een defecte geheugenkaart , nieuwe in gestoken , geen verandering.
      Dan de camera maar uitzetten en batterij uithalen dacht ik zo, ja...salut, uitzetten kon ook al niet meer !
      Lens af genomen en vervangen door een andere...niks...niks en nog eens niks, verdomme !
      Enfin om een lang verhaal kort te houden, mijn camera doet niks meer met als enig teken van leven het
      groene lampje dat vrolijk staat te pinken als ik de geheugenkaart insteek, alle andere functies zijn
      onbereikbaar geworden !
      Herkennen julie dit ?
      mvg,
      John
      BGLOD betekent

      Blinking Green Light (of Led) of Death.

      Comment


      • #4
        Re: Bglod ????

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
        Opsturen, wordt gratis hersteld.
        Hoe en waar, even de zoekfunctie gebruiken. Tegen dat het allemaal gelezen is, is de camera reeds terug. Maar om te zeggen dat hier al heel veel over geschreven is.

        Hubert

        Hallo Hubert,

        Ik heb reeds een mailtje achtergelaten op Nikon Suport via de tab "stel een vraag "
        Ook eentje vertuurd naar de afdeling Reparatie : procirep.belux@wanadoo.fr
        We zullen zien wat het gaat worden.
        groetjes,
        John

        Comment


        • #5
          Re: Bglod ????

          Zit met hetzelfde probleem alhoewel mijn camera bij minder intensief gebruik het wel nog doet. Na langere tijd aan één stuk gebruiken krijg ik dezelfde fenomenen.
          Na twee weken aandringen bij Nikon Benelux uiteindelijk vorige week antwoord gekregen dat het de voorbode is van de Bglod en dat de camera onder garantie hersteld wordt. Alleen ben ik wat sceptisch tov de huidige grote achterstand in de herstellingen die Nikon momenteel moet verwerken. Wanneer zal ik mijn toestel terugzien? De meeste dealers staan trouwens ook niet te trappelen om toestellen op te sturen want ze weten ook niet wanneer ze die terugzien. Er was er één die mij vroeg wie de verzendingskosten moet betalen? Dus nog steeds onduidelijkheden.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Bglod ????

            @Pol: (gelezen in een andere thread) gewoon in Brussel binnen geven bij Procirep
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Bglod ????

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
              Zit met hetzelfde probleem alhoewel mijn camera bij minder intensief gebruik het wel nog doet. Na langere tijd aan één stuk gebruiken krijg ik dezelfde fenomenen.
              Na twee weken aandringen bij Nikon Benelux uiteindelijk vorige week antwoord gekregen dat het de voorbode is van de Bglod en dat de camera onder garantie hersteld wordt. Alleen ben ik wat sceptisch tov de huidige grote achterstand in de herstellingen die Nikon momenteel moet verwerken. Wanneer zal ik mijn toestel terugzien? De meeste dealers staan trouwens ook niet te trappelen om toestellen op te sturen want ze weten ook niet wanneer ze die terugzien. Er was er één die mij vroeg wie de verzendingskosten moet betalen? Dus nog steeds onduidelijkheden.

              Groetjes,
              Pol.
              Oei Pol, en dat met de vakantiemaanden voor de boeg...
              En ook heel erg voor al de anderen natuurlijk.
              Ludovic
              Last edited by igor; 19 juni 2006, 15:26.
              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
              BD0118BE

              Comment


              • #8
                Re: Bglod ????

                Oorspronkelijk geplaatst door igor
                Oei Pol, en dat met de vakantiemaanden voor de boeg...
                En ook heel erg voor al de anderen natuurlijk.
                Ludovic
                Dag Ludovic,

                Gelukkig, althans voor wat dit probleem betreft, zit mijn verlof er al op. Het is daar, bij intensief gebruik, dat de problemen voor de tweede maal zijn opgedoken. Ik wacht nog eventjes af tot er nog wat nieuws komt omtrent de service van Nikon.

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Bglod ????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                  Dag Ludovic,

                  Gelukkig, althans voor wat dit probleem betreft, zit mijn verlof er al op. Het is daar, bij intensief gebruik, dat de problemen voor de tweede maal zijn opgedoken. Ik wacht nog eventjes af tot er nog wat nieuws komt omtrent de service van Nikon.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Hopelijk doen ze hun naam eer aan. Succes !!!

                  Ludovic
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bglod ????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                    @Pol: (gelezen in een andere thread) gewoon in Brussel binnen geven bij Procirep
                    Ja, zal misschien de beste oplossing zijn er zelf eens naartoe te rijden. Bedankt.
                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bglod ????

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                      Ja, zal misschien de beste oplossing zijn er zelf eens naartoe te rijden. Bedankt.
                      Groetjes,
                      Pol.
                      Hallo Pol,

                      Ben vandaag mijn camera gaan binnen brengen bij Bartok in Hasselt.Hij zou hem maandag meegeven naar de hersteldiens in Brussel samen met een nota en een verwijzing naar de kennisgeving van Nikon zelf.
                      De wachttijd was naar zijn mening toch zeker drie a vier weken !
                      Bij de vraag waarom Nikon eigenlijk een Telefoon nummer en een e_mai adres op hun site " Customer Service & Support" plaatsten als er toch niet werd opgenomen of men ook geen mails beantwoorden zei hij dat ze daar ook in de verhuis zaten ? Dus of er zelf naartoe gaan dan de beste oplossing is ??
                      Ben nu benieuwd hoe het verder gaat aflopen en of er geen vette factuur aan mijn pakske gaat hangen .
                      groetjes,
                      John

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bglod ????

                        in een andere thread hier was er iemand die hem rechtstreeks afgegeven heeft (bij Procirep)
                        en op een week was ie in orde
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bglod ????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                          in een andere thread hier was er iemand die hem rechtstreeks afgegeven heeft (bij Procirep)
                          en op een week was ie in orde
                          -@ Dirtyharry

                          Ik wil u graag geloven en hoop dat u gelijk,heeft maar ik weet ook alleen wat ze me bij Bartok vertelden.Hij raadde me af om hem zelf zo maar te versturen ! Ik heb momenteel toch nog altijd geen reactie gekregen van de afdeling Reparatie te Brussel.( e_mail )
                          Ik moet toegeven,mijn vertrouwen in Nikon is toch een beetje geschonden !
                          groetjes,
                          John

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bglod ????

                            @ Pol Callens ,

                            Pol ik heb vandaag een e_mail ontvangen van Nikon !

                            Van: PROCIREP3
                            Datum: 23/06/2006 11:34:07
                            Aan: john.dirix@pandora.be
                            Onderwerp: Nikon


                            Beste,

                            Beste,

                            U mag uw toestel onder garantie Nikon toesturen via bijgevoegd formulier.

                            Groeten,



                            PROCIREP - BELUX
                            Avenue du Bourget, 50
                            1130 Bruxelles
                            Tel: 02 726 22 34
                            Fax: 02 726 92 75





                            Ze gaan dus toch wel hun woord houden !
                            groetjes,
                            John

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bglod ????

                              Oorspronkelijk geplaatst door Juno
                              @ Pol Callens ,

                              Pol ik heb vandaag een e_mail ontvangen van Nikon !

                              Van: PROCIREP3
                              Datum: 23/06/2006 11:34:07
                              Aan: john.dirix@pandora.be
                              Onderwerp: Nikon


                              Beste,

                              Beste,

                              U mag uw toestel onder garantie Nikon toesturen via bijgevoegd formulier.

                              Groeten,



                              PROCIREP - BELUX
                              Avenue du Bourget, 50
                              1130 Bruxelles
                              Tel: 02 726 22 34
                              Fax: 02 726 92 75





                              Ze gaan dus toch wel hun woord houden !
                              groetjes,
                              John
                              Hallo John,

                              Blij dat er voor jou schot komt in de zaak. Aangezien mijn toestel nog werkt ga ik nog eventjes afwachten. Hopelijk loopt alles dan weer ietsje vlotter bij Nikon.

                              Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X