Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

    Ik ben al even op zoek naar een goede tweedehands systeemcamera (ik kijk uit naar een Sony A7xx of iets dergelijks).
    Buiten de rubriek 'Aangeboden' op dit forum: is er een betrouwbare handelaar of internetshop waar je daarvoor terecht kan?
    Lees: duidelijke en betrouwbare aanduiding van staat van toestel, aantal clicks, waarborg en waarborgvoorwaarden.
    Alvast bedankt..
    :: Canon EOS 30D :: EF 24-105L f:4 (defect) ::

  • #2
    Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

    Bartokshop in Hasselt of via zijn website. (https://bartokshop.be/), maar je kan gerust langsgaan.
    Webwinkels zoals Cameranu.nl (https://www.cameranu.nl/) en Kamera-Express (https://www.kamera-express.be/tweedehands-systeemcamera) hebben een tweedehandsafdeling en geven één jaar garantie.
    Zelf koop ik altijd tweedehands, maar nooit in een webshop. Er gaat gewoon veel te veel naar de webshophouder. Hij neemt het toestel over van iemand, die een nieuw toestel koopt, reinigt in het beste geval de sensor en poetst het even en doet er naargelang het model enkele honderden EURO's bij.
    Hopelijk heb je er wat aan.

    Comment


    • #3
      Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

      Ik heb er al via 2dehands.be of markplaats gekocht.

      Valt allemaal goed mee als je ergens kunt afspreken, de nodige vragen stelt en kan testen.

      Ben zo ooit naar Brugge gereden en toch zonder camera terug thuis gekomen, maar net zo goed naar Antwerpen gegaan met de bedoeling met een camera thuis te komen, wat ook gelukt is, maar ik had meteen nog 4 lenzen mee [emoji6].

      Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
      Last edited by K-2; 2 november 2022, 19:03.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

        Als het een echte winkel moet zijn, ik heb vroeger nog bij Nelissen (toen het nog geen kameraexpress was) enkele tweedehands lenzen gekocht. Kan je testen in de winkel, alles is duidelijk beschreven, garantie, kassaticket erbij. Was prima in orde.

        Heb ook in het buitenland al wat gekocht via Ebay bij echte winkels die ook een webshop op Ebay hebben of direct in de webshop van buitenlandse winkels. Iets minder direct natuurlijk maar als ik vragen had via email kreeg ik een duidelijk antwoord.

        Comment


        • #5
          Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

          Eens kijken op de site van Fotocoudenys (Veldegem).
          3 Generaties fotografen die weten waarover ze praten, familiezaak, geen dozenschuivers.

          Comment


          • #6
            Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

            Weet je, als je tweede hands koopt, koop dan NOOIT iets dat je niet in de hand mag houden en uit te testen.
            Een toestel die er vanbuiten er erg belabberd uitziet heeft bij mij al direct afgedaan.
            Je merkt direct het verschil met slordig onderhouden materiaal en goed onderhouden.
            Dus nooit iets tweede hands kopen die je niet in handen hebt gehad.
            Voor de rest, bij de dozenschuivers krijg je wel 1 jaar garantie, maar je betaald er ook voor.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

              Zelf heb ik al heel wat materiaal 2de hands verkocht en ook gekocht en dat is eigenlijk al altijd vlot verlopen. Ik verkoop/koop wel steeds rechtstreeks. een goed gesprek met de verkoper, reden, staat, testen enz vind ik wel belangrijk. Zelf verkoop ik ook nooit iets die niet 100% in orde is. Het is niet omdat het niet meer nieuw is dat het niet meer goed werkt. vrees als je in 2de hands zaak gaat kopen dat je daar wel een stuk meer zal betalen. Maar dat is natuurlijk jou persoonlijke voorkeur é. Als je een beetje uitkijkt en weet wat je wil kan je zeker mooie koopjes doen..
              Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

              Comment


              • #8
                Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

                Heel tevreden van Camera-tweedehands.nl
                Betrouwbare verkoper, altijd heel veel materiaal binnen.
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                  Heel tevreden van Camera-tweedehands.nl
                  Betrouwbare verkoper, altijd heel veel materiaal binnen.
                  Ik wilde mijn beide Sony camera's omruilen en kreeg een zeer belachelijk voorstel qua prijs. Als iemand dan hapt, weet je wat je daar aan geld hebt weggegooid. Ze zullen hem eens proberen, de sensor poetsen en de camera en je hebt één jaar garantie, maar daar betaal je enorm voor.
                  Ik heb mijn camera's zelf verkocht ipv in te gaan op hun voorstel en 1.500 EUR meer verdiend.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    Heel tevreden van Camera-tweedehands.nl
                    Betrouwbare verkoper, altijd heel veel materiaal binnen.
                    Die lijkt mij ook heel betrouwbaar, en zijn prijzen zijn erg schappelijk zo te zien.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                      Ik wilde mijn beide Sony camera's omruilen en kreeg een zeer belachelijk voorstel qua prijs.
                      Dat is waarschijnlijk de reden dat kopers tevreden zijn......
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Betrouwbare winkel / site voor tweedehandscamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dat is waarschijnlijk de reden dat kopers tevreden zijn......
                        Nee, want hun verkoopprijzen liggen minstens 500 EUR hoger (hogere klasse fullframe toestel) dan wat je als particulier tweedehands voor je toestel krijgt in perfecte staat. Maar hé, draag er gerust je geld naartoe.

                        Comment

                        Working...
                        X