Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste digitale comera voor deze prijs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beste digitale comera voor deze prijs?

    hey, aangezien ik er weinig hiervan afweet besloot ik om aan jullie zelfde vraag te stellen. Dus wat is de beste camera dat ik voor rond 300 euro kan kopen?
    ik had zo'n sony van 7.2megapixels int gedachten maar ik neem aan dat niet alles in die pixels zit


    mvg, moonphat
    http://moonphat.deviantart.com/

  • #2
    Re: beste digitale comera voor deze prijs?

    Een nadeel van Sony vind ik nog steeds de relatief dure memorystick.
    Voor 300 Euro kun je echter wel een leuke prosumer camera kopen.
    Kijk , behalve de Sony , ook eens bijvoorbeeld naar de Canon Powershot serie ( A85 en A95)
    Keuze is natuurlijk afhankelijk van wat je er mee wilt gaan doen.
    Doe ook maar eens een search op deze site , dan ben je zeker de eerste uren nog aan het lezen
    In ieder geval succes met je uiteindelijke keuze.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: beste digitale comera voor deze prijs?

      Kijk ook zeker eens bij de Nikon Coolpix modellen. Deze zijn door de menustructuur en de setting van de knopjes zééééér handig in gebruik. En voor 300€ moet daar zeker iets tussen zitten wat je bevalt.

      Ik heb vorig jaar de allerkleinste telg gekocht (de coolpix 2100) En dit is nog geen enkel moment tegengevallen. De shutter-lag moet je er natuurlijk ook wel bijnemen....

      Comment


      • #4
        Re: beste digitale comera voor deze prijs?

        Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
        Kijk ook zeker eens bij de Nikon Coolpix modellen. Deze zijn door de menustructuur en de setting van de knopjes zééééér handig in gebruik. En voor 300€ moet daar zeker iets tussen zitten wat je bevalt.

        Ik heb vorig jaar de allerkleinste telg gekocht (de coolpix 2100) En dit is nog geen enkel moment tegengevallen. De shutter-lag moet je er natuurlijk ook wel bijnemen....
        Probeer het toestel voor je het aankoopt.
        Bij een klein toestel is alles "klein"....
        Ik heb dit ondervonden met de CoolPix 995: een ferm goed toestel maar
        voor mij niet zo handig...> klein knoppen ed.
        (ik heb geen dikke vingers )

        Er zal wel evolutie zijn maar ik volg dat niet meer
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: beste digitale comera voor deze prijs?

          Inderdaad bij het gamma van Nikon Coolpix moet je voor die prijs wel iets degelijks vinden. Ik heb een Nikon Coolpix 4300 (is nu wel niet meer in de handel) en hij blijft naast mijn Nikon D70 nog steeds mijn trouwe vriend.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: beste digitale comera voor deze prijs?

            Er is geen beste of slechtste. Ten eerste heb je natuurlijk met je eigen voorkeuren en wensen en ten tweede heeft elke camera z'n voors en tegens. gewoon flink surfen op het internet en als je 3 mogelijkheden hebt weer even hier voorleggen.

            Comment


            • #7
              Re: beste digitale comera voor deze prijs?

              Voor die prijs moet je natuurlijk wel rekening houden dat je er waarschijnlijk ook nog een extra memory kaartje, tasje en/of oplaadbare batterijen+oplader bij moet kopen. Dus een camera met accu is een voordeel, want de oplader word er dan al bij geleverd. En voor dat tasje, onderhandel gewoon met de verkoper, misschien kan je nog zo'n 10 euro korting krijgen, of je krijgt zo'n tasje gratis mee. Tegenwoordig zitten bij Sony toestellen ook wel vaker een tasje bij de camera zelf. Loop gewoon eens een fotozaak binnen en laat je informeren.
              I create, therefore I exist

              D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

              Comment


              • #8
                Re: beste digitale comera voor deze prijs?

                ok thx allemaal heb zeker interessante informatie tot nu toe gekrijgen, kzal nog is wat zoeken op deze forum en jah idd ook eerst zien wat ik eigenlijk voor een toestel nodig heb en dan zal ik hier een lijst van 3 beste toestel voorlegen indien het te moelijk wordt...

                nogmaals bedankt iedereen
                http://moonphat.deviantart.com/

                Comment


                • #9
                  Re: beste digitale comera voor deze prijs?

                  Succes ermee en heb je een paar opties op een rijtje gezet gooi ze in de groep.

                  Comment


                  • #10
                    Re: beste digitale comera voor deze prijs?

                    hey, eindelijk wat vrijde tijd gevonden wegens examens.

                    ik heb 2 sony's in mn gedachte staan maar de keuze is meer dan moelijk.
                    het gaat dus om de modellen, namelijk Cybershot DSC-V3 en Cybershot DSC-H1. tot nu toe wou ik hele tijd die H1 bestellen wegens zijn zeer mooie zoom en macro afstand, en ook een heel mooi design. Nou die memorystick lijken mij wat te duur en aangezien die V3 slechts 4 euro duurder is en H1 verslaat in vele opzichten twijfel ik hier heel veel over dus hopelijk kan iemand mij hier helpen te beslissen.

                    Hier kunt u de andere specs vinden:

                    V3: link
                    H1: link
                    http://moonphat.deviantart.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: beste digitale comera voor deze prijs?

                      zou zeker ook eens kijken bij lumix (panasonic)heb zelf de dmc fz5 prachttoestel met 5 mp 12x optische zoom met beeldstabilisator maar je hebt de fz4 de fz5 fz10 enz lumix serie
                      veel zoekplezier

                      Comment


                      • #12
                        Re: beste digitale comera voor deze prijs?

                        Vrienden van mij hebben de V3. Natuurlijk heb ik daar ook even mee mogen spelen. Ik kan maar 1 ding zeggen: Ik heb zelf ook ooit een Sony camera gehad. Dat was de DSC-S85, een verre voorganger. Het grootste nadeel daarvan vond ik dat hij echt ergelijk langzaam was. Dat is met de V3 opgelost!! Snel genoeg voor een compacte camera. De V3 werkt inmiddels ook gewoon met compactflash, een voordeel want de memorystick is inderdaad vreselijk duur. Deze camera werkt inderdaad met een accu. De accu en de lader zitten inbegrepen. De accu geeft ten alle tijden aan hoelang je nog kan werken!! (in minuten, ongeveer natuurlijk). Als hij dan leeg is, zit hij ook met een half uurtje weer vol. Verder zit er een mooie scherpe zeiss lens op. Ik zie eigenlijk maar 1 reden waarom ik niet voor die camera zou kiezen, de accesoires van sony (denk aan telelens, flitser ed.) zijn werkelijk verschrikkelijk duur...

                        Verder zijn er ook nog een hoop alternatieven bij andere merken. Veel mensen zijn erg te spreken over de Lumixen van Panasonic. Ikzelf was altijd erg tevreden over de Fuji S602z, die heb ik tijden gehad. Zijn opvolger is de S7000, ongeveer net zo duur als de V3 en heeft nog een mooiere zoom...

                        Oorspronkelijk geplaatst door moonphat
                        hey, eindelijk wat vrijde tijd gevonden wegens examens.

                        ik heb 2 sony's in mn gedachte staan maar de keuze is meer dan moelijk.
                        het gaat dus om de modellen, namelijk Cybershot DSC-V3 en Cybershot DSC-H1. tot nu toe wou ik hele tijd die H1 bestellen wegens zijn zeer mooie zoom en macro afstand, en ook een heel mooi design. Nou die memorystick lijken mij wat te duur en aangezien die V3 slechts 4 euro duurder is en H1 verslaat in vele opzichten twijfel ik hier heel veel over dus hopelijk kan iemand mij hier helpen te beslissen.

                        Hier kunt u de andere specs vinden:

                        V3: link
                        H1: link

                        Comment


                        • #13
                          Re: beste digitale comera voor deze prijs?

                          ik mocht van iamand hier in winkel bede toestellen voor een dag testen, raar maar waar koos ik uiteindelijk voor die H1. Het omkeerpunt voor de H1 lag namelijk omdat de V3 gwn vreselijk was voor de rode ogen. momenteel ben ik blij me dit H1. na een tijdje zal ik nog wel zien of mijn beslissing wel wijs was en zal jullie op hoogte brengen natuurlijk .

                          Die panasonic had ik ook zelf in gedachte maar het formaat vond ik beetje te groot. Heb al ondertussen ook een memorystick(512mb) voor 60 euro gekocht, hopelijk groot genoeg voor vakantie



                          EDIT: haahah nu zie ik pas dat er hele tijd een fout in mn titel zat zonder dat er iemand hiervoor offtopic ging, dit bewijst de volwassenheid van dit forum
                          http://moonphat.deviantart.com/

                          Comment

                          Working...
                          X