Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

    ... want zie door de bomen het bos niet meer.... Wat is de wereld van de spiegelreflexen toch eenvoudig

    Anyway 't is niet voor mijzelf maar voor mijn vrouw. Zij vindt mijn 40D veel te ingewikkeld en wil graag een handzaam en eenvoudig te bedienen compactje.

    Ik ben aan 't zoeken gegaan op kieskeurig.nl, dpreview.com enz maar kom er niet uit. De keuze is domweg véél te groot. Wat ze belangrijk vindt is in ieder geval een zo kort mogelijke ontspanvertraging. We hebben namelijk nu ook nog een Minolta Dimage F100 en die is plat uitgedrukt 'zo traag als dikke poep in een trechter' en dat wil ze dus absoluut niet meer. Verder heeft een ingebouwde stabilisatiesysteem voorkeur en moet 'ie handzaam zijn (dus bij voorkeur niet al te groot).

    Dan de prijs. Aangezien ik betaal ('t is een cadeau)... hoe goedkoper hoe beter Maar liever in ieder geval niet meer dan 150 tot 175,- Verder ben ik niet merkengeil en mijn vrouw al hélemaal niet...

    Zoals ik al schreef probeer ik zelf uiteraard ook mijn huiswerk te doen. In mijn zoektocht ben ik al geinteresseerd geraakt in de:

    Canon Powershot A570 IS
    Canon Powershot A590 IS
    Canon Digital IXUS 80 IS
    Nikon Coolpix P60
    Fujifilm Finepix F50fd

    Naast de wensen van mijn vrouw probeer ik te letten op een zo hoog mogelijk werkbare iso (liever hoge iso gebruiken dan zo'n lelijke ingebouwde frontale flitser).

    Wie heeft ervaringen en tips voor mij?
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

    Ik heb de ixus 70 gedurende 6 maanden gebruikt en nu vervangen door de ixus 860 IS. Vervangen omwille van groothoek en stabilisatie. Ik wou een toestel om steeds bij me te hebben.
    Binnen de ixus familie zal je iets vinden dat aan al je verwachting voldoet denk ik.
    Ikzelf was aangenaam verrast door deze toestellen.
    Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

    Comment


    • #3
      Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

      Als je een compact toestel zoekt dat op hoge iso waarden kan werken moet je bij fuji zijn. De F30 of F31d zijn de kampioenen daarin, maar die modellen verkopen ze niet meer. De F50 is wel iets heel anders, veel slechter in hoge ISO waarden. Die raad ik jou af.

      Je kan dat flits/schaduw effect vermijden door een hogere sluitertijd te gebruiken he.

      Comment


      • #4
        Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

        Inderdaad de F50fd zou ik ook afraden omwille van de mindere prestatie in de hogere ISO's.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

          Bedankt voor de info.

          Oke, voor hoge iso's zou ik dus naar de Fuji camera's moeten kijken. Maar als ik de F50fd links laat liggen, welke Fuji in de genoemde prijsklasse zou dan een betere keus zijn?

          En is de hoge iso van de F50fd echt zo slecht dan? Want volgens de review van dpreview.com is de hoge iso nog altijd veel beter dan de meeste andere...

          Wel triest overigens dat de voorlopers zoveel beter waren.... komt door de megapixel race denk ik
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

            Gewoon ter info, ik verkoop mijn Olympus 560 UZ die zeker niet slecht is, voor 175euro.. je kunt hem bekijken bij aangeboden, der staat ook een link bij van kapaza.. Deze compact komt zeer goed uit de testen dus het is eens het bezichtige waard denk ik..

            groeten
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

            Comment


            • #7
              Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Wel triest overigens dat de voorlopers zoveel beter waren.... komt door de megapixel race denk ik
              Idd, meer pixels betekent dat je cam nog beter moet zijn dan z'n voorgaande en als dat het niet geval is, dan heb je slechtere fotos dan de vorige modellen.

              Comment


              • #8
                Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

                Zit nog ff te kijken naar Fuji camera's. Zoals aangegeven ben ik op zoek naar een niet al te dure. Ik zag bij de Saturn vanochtend een Fuji J10 en een J50. Heeft iemand enig idee of dit een beetje goeie toestelletjes zijn? Ze zagen er naar mijn idee wel goed uit alleen de batterijen van beide toestellen waren leeg en ik kon er dus niet even mee spelen
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

                  'k Wil m' n topic nog graag ff een bump geven aangezien ik er nog niet uitkom.

                  De Fuji F50fd wordt me hier afgeraden vanwege mindere prestaties in hogere iso's. Maar welk toestel in de prijsklasse 150 tot 175 euro zou ik dan moeten hebben? Is de F50fd met z'n grotere sensor niet altijd nog iets beter dan andere compactjes of zijn er toch betere alternatieven verkrijgbaar....
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ben op zoek naar een compactje, maar welke?

                    Canon A590IS (of A720IS )
                    FWIW

                    Comment

                    Working...
                    X