Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beginner camera

    Oorspronkelijk geplaatst door StannekeS Bekijk bericht
    Wat is jullie gedacht van de canon eos M50 tov boven genoemde?
    Wie gaat ze mee fotograferen , WIJ, OF JIJ ?
    Raad je aan om beide toestellen zelf eensvast te nemen , iets wat je niet ligt zal je so wieso niet blijven bekoren (het internet kan je veel vertellen, maar niet alles...)
    Groetjes

    Lukathi

    Comment


    • #17
      Re: Beginner camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
      Wie gaat ze mee fotograferen , WIJ, OF JIJ ?
      Raad je aan om beide toestellen zelf eensvast te nemen , iets wat je niet ligt zal je so wieso niet blijven bekoren (het internet kan je veel vertellen, maar niet alles...)
      Ik ken totaal niks van specs, dus logisch dat ik raad vraag, toch?

      Een winkel vinden in de buurt, die al deze toestellen heeft, zal ook niet simpel. Ik ga wel eens rondkijken, daar niet van, maar probeer eerst hier zoveel mogenlijk info te krijgen, zodat ik al een gedacht heb.
      Aangezien ik een absolute beginner ben, zal 5 min in een winkel een toestel vasthouden mij trouwens ook niet veel wijzer maken.

      Comment


      • #18
        Re: Beginner camera

        Oorspronkelijk geplaatst door StannekeS Bekijk bericht
        Ik ken totaal niks van specs, dus logisch dat ik raad vraag, toch?

        Een winkel vinden in de buurt, die al deze toestellen heeft, zal ook niet simpel. Ik ga wel eens rondkijken, daar niet van, maar probeer eerst hier zoveel mogenlijk info te krijgen, zodat ik al een gedacht heb.
        Aangezien ik een absolute beginner ben, zal 5 min in een winkel een toestel vasthouden mij trouwens ook niet veel wijzer maken.
        Ik ken een fotograaf die maakte de mooiste trouw foto's met de Canon 400D (ondertussen antieke digitale instap camera) + kitlens van 55 euro en een merk eigen losse flitsertje (niet het top model). Dus maak je niet druk om de specs. De fotograaf is de belangrijkste schakel in het geheel.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #19
          Re: Beginner camera

          Dat ga ik ook niet doen hoor. Maar ik baseer me liever op de mening van een aantal gebruikers, dan op een verkoper die ik 1 keer ga zien en die misschien meer marge heeft op het 1 of ander toestel.

          Forums, websites en youtube etc. is voor mijn de belangrijkste bron van informatie envoor en nadelen zoeken. Niet alleen voor dit, maar voor alles wat ik koop.

          Met die info in mijn achterhoofd trek ik naar de winkel voor het van kortbij te gaan bekijken. En eventueel te kopen als ik een fatsoenlijke prijs krijg, anders koop ik het via internet.

          Zo deed ik het met mijn eerste MTBs tot ik er iets van kende en genoeg eigen kennis had.

          Het is nu ook weer niet dat het een aankoop van 100 euro is die ik wel wissel als het tegenvalt. Uiteindelijk zal het nog altijd een gok zijn, maar dan liever een educated one

          Comment


          • #20
            Re: Beginner camera

            Voor gewone fotografie zijn de specs van alle moderne camera's totaal irrelevant en kun je beter op dingen als bediening enz. letten.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Beginner camera

              Ja dat hoort er toch ook bij. Ik lees op veel plaatsen dat de menu van de sony verouderd en traag is. Dat is toch al een belangrijke in mijn ogen als ge het dan toch over bediening hebt. Nu weet ik tenminste dat ik daar op moet letten als het me zou tegensteken. Anders had ik geen idee.
              En misschien wil ik binnen een paar maand wel wat meer. Dus kan er beter nu al wat op letten. Beetje vreemde reactie dat specs niks uitmaken.

              Comment


              • #22
                Re: Beginner camera

                Oorspronkelijk geplaatst door StannekeS Bekijk bericht
                Ik lees op veel plaatsen dat de menu van de sony verouderd en traag is.
                Oorspronkelijk geplaatst door StannekeS Bekijk bericht
                Beetje vreemde reactie dat specs niks uitmaken.
                Dat zal je niet in de specs vinden, maar valt onder bedieningservaring.


                Specs gaan pas wat uitmaken als je echt speciale dingen wilt gaan doen.

                Sommige vinden het aantal AF uiterst belangrijk, maar dat zegt niks over de kwaliteit van de AF, dan is accuratesse, de spreiding van de punten en snelheid belangrijker en die vind je weer niet direct in de specs.


                In de specs staat het iso-bereik, maar niets over de ruis bij hoge isoos.


                Ik heb Nikon en Oly OM-D. De Nikons zijn groot en zwaar en uiterst makkelijk en begrijpelijk in de bediening, de Oly's klein en licht, moeilijk en onbegrijpelijk in de bediening.


                Alle huidige camera's zijn zo goed, dat de specs voor het gewone werk niets uitmaken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: Beginner camera

                  Ok dan. Mss effe bij de forum regels zetten dat beginners niks over specs moeten vragen dan, want het maakt toch niet uit...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beginner camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door StannekeS Bekijk bericht
                    Ik ken totaal niks van specs, dus logisch dat ik raad vraag, toch?

                    Een winkel vinden in de buurt, die al deze toestellen heeft, zal ook niet simpel. Ik ga wel eens rondkijken, daar niet van, maar probeer eerst hier zoveel mogenlijk info te krijgen, zodat ik al een gedacht heb.
                    Aangezien ik een absolute beginner ben, zal 5 min in een winkel een toestel vasthouden mij trouwens ook niet veel wijzer maken.
                    Een camera is een tool, niet meer , niet minder, en vrijwel alle camera's kunnen wat jij wilt, pas op termijn ga je mogelijk weten wat je meer specifiek wenst/wilt,...
                    Vandaar mijn raad om camera's vast te nemen, de ergonomie is belangrijk ! Voor de rest zijn je wensen te vaag om je naar een bepaald model / merk te sturen en heeft ieder wel wijn /haar reden om je dit of dat aan te raden !

                    Onthoud gewoon dat je camera het minst belangrijke onderdeel is, veel belangrijker is je obbjectief !
                    Maar misschien is het wel goed dar je eerst een degelijke opleiding volgt !?
                    Kan je overigens een goede handelaar aanraden die de tijd voor je neemt en goee service biedt ! Robyns @ Sint Truiden
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beginner camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                      Kan je overigens een goede handelaar aanraden die de tijd voor je neemt en goee service biedt ! Robyns @ Sint Truiden
                      Thx voor de tip. Dat is hier maar 20 min verder. Ga er komende week eens langs.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beginner camera

                        Luister niet teveel naar zij die zeggen dat specs er niet toe doen. Je gaat meer plezier beleven aan het fotograferen met een deftige camera. Ik heb ook een RX100IV en hoewel die deftige foto's maakt vind ik de beleving toch minder. Zo een klein toestel werkt niet echt inspirerend.
                        Gisteren wat urbex gedaan met de Sony en hoewel ik mooie foto's heb gemaakt miste ik toch de 6D met groothoeklens.

                        Ik lees op veel plaatsen dat de menu van de sony verouderd en traag is.
                        Ik huiver daarvan als ik dat telkens hoor. Ik heb 5 jaar met Sony dslr en slt gewerkt en nu 3 jaar met Canon dslr. De opbouw van het menu is niet slechter of beter dan de Canon. Er zijn instellingen in de 6D waarvan ik denk, hoe komen ze daar nu bij. Bijvoorbeeld het aantal bracketing shots zit weggestopt op het einde in een CFn menu, terwijl het aantal stops dan weer ergens in het begin is.
                        Voor de rest zijn de menu's zeer gelijkaardig opgebouwd. En als je veel instellingen hebt dan heb je ook een uitgebreid menu, dat is nu eenmaal zo.

                        700€ is niet veel tegenwoordig. Deze Nikon misschien en dan zoekt ge u daar een lens bij.

                        Een A6300 is ook de moeite. Sensor en autofocus zijn prima. Alleen zit je daar met een kleine body en daar moet je van houden.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment

                        Working...
                        X