Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijprobleem Coolpix P7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijprobleem Coolpix P7000

    Ik heb bij Saake een vreemdmerk batterij gekocht voor mijn Nikon Coolpix P7000. Met deze opgeladen batterijgeïnstalleerd start mijn camera niet op.
    Volgens Saake zou met de nieuwe firmware 1.02 Nikon heet gebruik van vreemde batterijen blokkeren.

    Klopt dit? Bestaat hier een oplossing voor?
    Zo ja, welke.

    Alvast bedankt voor je antwoord.

    fronk88
    Last edited by fronk88; 16 januari 2014, 20:07. Reden: opgelost. Mag weg.

  • #2
    Re: Batterijprobleem Coolpix P7000

    Als die accu niet compatibel is in die camera, dan kan je er niet veel mee aanvangen.
    Als de verkoper jou die accu heeft aangeraden, en als ze dan niet werkt, dan zou ik verwachten dat je ofwel je geld terug krijgt, of dat ze voor een alternatief zorgen dat wel werkt.

    Maar het is de eerste keer dat ik lees dat een accu niet meer zou werken door een nieuwe firmware van de camera.

    Wat er wel gebeurt is dat ze bij een nieuw model camera een nieuw type accu gebruiken waarvoor er dan op dat ogenblik geen goedkoop alternatief te vinden is.
    In die accu's steken ze dan tegenwoodig ook nog een chip waardoor het moeilijker wordt om er een compatibele accu voor te maken.
    Maar gewoonlijk kan je die dan na een tijdje toch vinden, het duurt gewoon wat langer.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Batterijprobleem Coolpix P7000

      Ik heb ergens gelezen,dat die nieuwe soft,het gebruik van noname batt inderdaad zeer
      bemoeilijkt.Het is niet de eerste firma die dat toepast.
      Zie maar D200 en S5 Pro
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

      Comment

      Working...
      X