Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijladers in VS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijladers in VS

    Binnen enkele weken vertrek ik naar NY. Het is de eerste maal dat ik er digitaal aan de slag ga en had hieromtrent wat vragen ivm met oplaadbare batterijen:

    1. Kan je de batterijladers van hier zonder gevaar gebruiken op 110V? Ik heb een ultra fast charger (Uniross) voor Ni-Cd / Ni-MH batterijen, na twee uur laden slaat de lader automatisch uit.


    2. Indien dit kan, wat gebeurt er met de oplaadtijd? Duurt dit langer of laden de batterijen niet volledig op?

    Joxy

  • #2
    Geen probleem met je lader in de US, zolang je een adaptertje hebt voor het stopcontact. Misschien voor de zekerheid nog even controleren of er op het stickertje "input 100-240V" staat, maar het zou uitzonderlijk zijn mocht dat niet het geval zijn.

    Oplaadtijd zal dezelfde zijn, want je hebt maar enkele volts nodig om de batterijtjes op te laden. 110 of 220 input maakt geen verschil.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pieter G.
      Misschien voor de zekerheid nog even controleren of er op het stickertje "input 100-240V" staat, maar het zou uitzonderlijk zijn mocht dat niet het geval zijn.
      Zo uitzonderlijk is dat m.i. niet. Ik heb thuis 2 batterijladers (ene ervan is zo een UniRoss) en voor zover ik weet werken die alleen op 220V.
      't Is niet allemaal zo goed als GP he .

      Henk

      Comment


      • #4
        Mijn GPsmart heeft en externe voeding, en ik kan die dus zowel op 220volt, 12volt in de wagen, 24volt in de tereinwagen of 110volt gebruiken.

        het zou kunnen goedkoper zijn om ter plaatse een lader te kopen die dan enkel 110 volt aankan, maar hou er rekening mee dat niet alle laders even goed zijn (snelheid opladen, slijtage batterijen)

        Comment


        • #5
          Originally posted by henkvw
          Zo uitzonderlijk is dat m.i. niet. Ik heb thuis 2 batterijladers (ene ervan is zo een UniRoss) en voor zover ik weet werken die alleen op 220V. 't Is niet allemaal zo goed als GP he .
          Meen je dat nu? Je zou toch denken dat fabrikanten ondertussen al doorhebben dat mensen wel eens dingen meenemen op reis en op andere netstroom willen gebruiken. Gelukkig zijn de dedicated batterijladers van camerafabrikanten zo goed als allemaal 100-240V.

          Met een beetje geluk heb je in je hotel in NY in de badkamer een stopcontact met switch voor 110 en 220V. Kwestie van je ook elektrisch te kunnen scheren.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Pieter G.
            Met een beetje geluk heb je in je hotel in NY in de badkamer een stopcontact met switch voor 110 en 220V. Kwestie van je ook elektrisch te kunnen scheren.
            Meen je dat nu? Je zou toch denken dat fabrikanten ondertussen al doorhebben dat mensen zich ook wel eens willen scheren op vakantie.

            BTW, Braun scheerapparaten zijn wel grappig in de USA. De beweging van de kop is blijkbaar louter gedreven door de wisselstroom. En gezien die in de USA aan 60Hz ipv 50Hz is, hoor je daar dus effectief dat de kop sneller beweegt, i.e. een hoger gezoem .

            Henk

            Comment


            • #7
              Originally posted by henkvw
              Meen je dat nu? Je zou toch denken dat fabrikanten ondertussen al doorhebben dat mensen zich ook wel eens willen scheren op vakantie. BTW, Braun scheerapparaten zijn wel grappig in de USA. De beweging van de kop is blijkbaar louter gedreven door de wisselstroom. En gezien die in de USA aan 60Hz ipv 50Hz is, hoor je daar dus effectief dat de kop sneller beweegt, i.e. een hoger gezoem .
              Ik zou het niet weten, Henk: Gilette Mach 3. Wel de scheergel niet vergeten dan.

              Dat die kop sneller beweegt, dat kan de snelheid van het scheren alleen maar ten goede komen. Of het goed is voor je apparaat, laat ik in het midden. Maar die switch heb ik in de Holiday Inns waar ik in de VS zat telkens gezien.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Joxy
                Binnen enkele weken vertrek ik naar NY.
                Mag ik even off-topic?
                Ik ben nogal een 'newyork-o-fiel'. Mag ik weten wat je er allemaal gaat bezoeken en fotograferen???
                Ik heb hier nog een albumpje van deze winter. Mijn vingers doen er nog pijn van.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Pieter G.
                  Mag ik even off-topic?
                  Ik ben nogal een 'newyork-o-fiel'. Mag ik weten wat je er allemaal gaat bezoeken en fotograferen???
                  Ik heb hier nog een albumpje van deze winter. Mijn vingers doen er nog pijn van.
                  Hallo Pieter G.

                  Leuk album over NY Pieter, het begint al te kriebelen om te fotograferen.
                  Het is de tweede maal dat ik NY bezoek, de eerste maal heb ik enkel zwart-wit gefotografeerd (met fuji GSW690, negatieven van 6x9 cm) en vooral mensen.
                  Nu ik digitaal ga (Fuji S2) hoop ik heel wat meer beelden te kunnen schieten. Bedoeling is opnieuw mensen te fotograferen maar ook wel wat meer gebouwen deze keer. Enkel de keuze van de lenzen speelt me nog een beetje parten omwille van het gewicht, waarschijnlijk wordt het de body samen met AF-S nikor 80-200 2.8 en sigma EX 15-30 3.5 + flits SB28. Ik twijfel of ik er bovenop nog een sigma 28-70 2.8 meeneem.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by henkvw
                    Originally posted by Pieter G.
                    Misschien voor de zekerheid nog even controleren of er op het stickertje "input 100-240V" staat, maar het zou uitzonderlijk zijn mocht dat niet het geval zijn.
                    Zo uitzonderlijk is dat m.i. niet. Ik heb thuis 2 batterijladers (ene ervan is zo een UniRoss) en voor zover ik weet werken die alleen op 220V.
                    't Is niet allemaal zo goed als GP he .

                    Op mijn batterijlader staat input DC12V 700mA
                    op de adapter (die in stopcontact gaat) staat input AC230V ~50HZ 15W
                    Maar de lader kan ook gebruikt worden via de sigarettenaansteker in de wagen (bijgeleverd hulpstuk).
                    Bij mijn Image tank zit een hulpstuk die in het stopcontact moet met vermelding input 100 - 240V (0.3A MAX) 50 ~60 HZ
                    Ik weet nu niet of ik dit hulpstuk samen met de sigarettenaanstekeradapter van de batterijlader mag gebruiken



                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Joxy
                      Op mijn batterijlader staat input DC12V 700mA
                      op de adapter (die in stopcontact gaat) staat input AC230V ~50HZ 15W
                      Maar de lader kan ook gebruikt worden via de sigarettenaansteker in de wagen (bijgeleverd hulpstuk).
                      Bij mijn Image tank zit een hulpstuk die in het stopcontact moet met vermelding input 100 - 240V (0.3A MAX) 50 ~60 HZ
                      Ik weet nu niet of ik dit hulpstuk samen met de sigarettenaanstekeradapter van de batterijlader mag gebruiken
                      You're out of luck, lijkt me.
                      Je lader werkt op 12V en kan daardoor via de aansteker in je auto (dus via je autobatterij) gevoed worden. De net-adaptor die je hebt levert ook die 12V, maar blijkbaar verwacht hij 230V en kun je die dus niet in de USA gebruiken.
                      Ik weet niet wat je bedoelt met 'hulpstuk' voor je Image Tank, maar zo te horen is het gewoon een adaptor. Als je geluk hebt dat die ook 12V output en dezelfde stekker heeft, zal je die wellicht ook kunnen gebruiken voor je batterijlader, op voorwaarde dat die minstens 700mA aankan. Staat er niet bij wat de output is op die adaptor van je Image Tank ?

                      Henk

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by henkvw
                        Als je geluk hebt dat die ook 12V output en dezelfde stekker heeft, zal je die wellicht ook kunnen gebruiken voor je batterijlader, op voorwaarde dat die minstens 700mA aankan.
                        Henk, 12V 700mA moet toch perfect kunnen met zo'n universele 12V-adapter die je in de meeste DHZ-zaken kan kopen? Zouden die 110V input ondersteunen? Zo ja, dan zou dat nog een goeie oplossing kunnen zijn: een 12V-adapter van 1000mA is vrij courant, toch?
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Joxy
                          Nu ik digitaal ga (Fuji S2) hoop ik heel wat meer beelden te kunnen schieten. Bedoeling is opnieuw mensen te fotograferen maar ook wel wat meer gebouwen deze keer. Enkel de keuze van de lenzen speelt me nog een beetje parten omwille van het gewicht, waarschijnlijk wordt het de body samen met AF-S nikor 80-200 2.8 en sigma EX 15-30 3.5 + flits SB28. Ik twijfel of ik er bovenop nog een sigma 28-70 2.8 meeneem.
                          Ik denk dat je die 15-30 niet kan missen tussen die torenhoge gebouwen. Met mijn Fuji had ik niet minder dan 35mm (film-equivalent) en dat is toch krapjes als je city-scapes doet. Een tele is handig als je bv. een boottocht rond Manhattan maakt, omdat je toch wat meer details in beeld kan brengen vanop enige afstand. Die 28-70, tja... die overbrugt natuurlijk het vrij grote gat tussen de andere twee.

                          Ben je goed vertrouwd met de stad? Ik wil anders wel meegaan om te gidsen, hoor.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14

                            Originally posted by Joxy
                            Binnen enkele weken vertrek ik naar NY. Het is de eerste maal dat ik er digitaal aan de slag ga en had hieromtrent wat vragen ivm met oplaadbare batterijen:

                            1. Kan je de batterijladers van hier zonder gevaar gebruiken op 110V? Ik heb een ultra fast charger (Uniross) voor Ni-Cd / Ni-MH batterijen, na twee uur laden slaat de lader automatisch uit.


                            2. Indien dit kan, wat gebeurt er met de oplaadtijd? Duurt dit langer of laden de batterijen niet volledig op?

                            Joxy
                            koop de volgende keer een Ansmann traveller kit kunt u wereldwijd gebruiken .
                            http://www.ansmann.de/ansmann1.html
                            foto: http://www.ansmann.de/web_art/bilder/5C07023.gif
                            foto: http://www.sdcard.be/Nederlands/store/catalog/Ansmanntraveller4.jpg
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Iets Off-topic vraagje ook: en die X-drive adapter? Draait die op 110V? Ga vanavond zelf eens kijken...
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment

                              Working...
                              X