Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijen voor externe flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterijen voor externe flitser

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een goei setje batterijen voor de Canon 550EX,
    Ik zie in de folder van Actionshop een "GP Powerbank Smart Travel Kit", 1 uur snellader + 8 AA-batterijen van 2000mAh en DC-car adapter.
    Goeie keuze of beter iets anders nemen?

    groeten,
    Luc

  • #2
    Hallo Luc,

    Met die prijs van €89 zou ik niet twijfelen.
    Ik gebruik zelf ook al GP sinds meer dan een jaar, no problems, good quality.
    Saluti,

    Pascal

    Comment


    • #3
      Hoi clash,

      Goede keuze, gebruik hem al een tijdje, no probs en good power.

      mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

      Comment


      • #4
        Ik heb ondertussen een setje of 6 van de GP 1800 en 2000 mAh batterijtjes en ben er heel tevreden over het laden gebeurd pijlsnel en het vermogen is zeker bij van de beste op de markt.
        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

        Comment


        • #5
          Die GP's vind ik ook een uitstekende keuze, alhoewel die volgens testaankoop (maar ik heb het nog maar snel gelezen, vandaag aan gekomen) niet zo goed uit de test komen. Maar dat is nu éénmaal testaankoop, die leggen dikwijls de pro's en contra's nog al eens anders.
          Volgens mij zijn de GP's minstens één van de beste (de beste ?) die je kan kopen.

          Comment


          • #6
            Bedankt gasten... da's nu één van de grote pluspunten van dit forum..
            de gewenste info... 24/24 als het moet.

            nogmaals bedankt
            Luc

            Comment


            • #7
              Nadeel van NiMh (zoals GP) batterijen is dat ze lading verliezen als je ze niet gebruikt. NiMh batterijen verliezen tot 10 procent lading per dag. Het voordeel van zo'n batterijen is dat ze echter heel veel energie kunnen leveren en dus uitstekend dienen voor digitale camera's die echte energievreters zijn.
              Voor een externe flitser zijn deze dan wel niet zo geschikt aangezien je telkens zult moeten zorgen dat je de batterijen opgeladen hebt (ook al heb je deze een week niet gebruikt).
              Aangezien een flitser niet zoveel energie vraagt, gebruik je dus beter gewone Ni-Cd herlaadbare batterijen. Met dit type batterijen hoef je je dus geen zorgen te maken als je onverwachts moet uitrukken. Nadeel van Ni-Cd batterijen is dat ze te lijden hebben van het geheugen effekt. Je moet ze dus telkens helemaal ontladen voordat je ze weer laadt.

              Comment


              • #8
                Originally posted by nikodeleu
                Nadeel van NiMh (zoals GP) batterijen is dat ze lading verliezen als je ze niet gebruikt. NiMh batterijen verliezen tot 10 procent lading per dag. Het voordeel van zo'n batterijen is dat ze echter heel veel energie kunnen leveren en dus uitstekend dienen voor digitale camera's die echte energievreters zijn.
                Voor een externe flitser zijn deze dan wel niet zo geschikt aangezien je telkens zult moeten zorgen dat je de batterijen opgeladen hebt (ook al heb je deze een week niet gebruikt).
                Aangezien een flitser niet zoveel energie vraagt, gebruik je dus beter gewone Ni-Cd herlaadbare batterijen. Met dit type batterijen hoef je je dus geen zorgen te maken als je onverwachts moet uitrukken. Nadeel van Ni-Cd batterijen is dat ze te lijden hebben van het geheugen effekt. Je moet ze dus telkens helemaal ontladen voordat je ze weer laadt.
                En je hebt helemaal gelijk..!

                Comment


                • #9
                  heb me die travelkit ook gekocht, 69 euro voor een snellader (smartlader met druppellading, polarisatie- en warmte beveiliging), 8 2000 mApm batterijen en een car adapter + mooi tasje.

                  'met aanbeveling' zeer tevreden !

                  Comment


                  • #10
                    Ben ook dat setje gaan kopen voor in mijn 420 speedlite, en tot nu toe nog geen klagen.
                    http://www.vannecke.be
                    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                    Comment


                    • #11
                      Aangezien een flitser niet zoveel energie vraagt
                      misschien is mijn perceptie van 'niet zoveel energie' lichtelijk verkeerd, maar de GP's (4 x 1800)in m'n externe flitser (Vivitar 34AF) zijn leeg voor je het weet (50 keer flitsen, ongeveer helft op stand 'low' en helft op 'high'). Verwacht ik nu teveel van m'n batterijen of is dat aantal flitsen vrij gebruikelijk

                      greetz

                      Sam Jae

                      Comment


                      • #12
                        Ik gebruik GP 2000 in mijn canon speedlite, heb ik zeker al meer dan vijftig maal kunnen flitsen zonder probleem, en hij werkt nog altijd even snel. Heb ook al tientallen keer gewoon de flash op volle sterkte laten afgaan door op het testknopje te drukken en dat lukt nu nog steeds. Het is wel de eerste maal dat ik die batterijen gebruik. Wat ik wel heb gelezen is dat die batterijen maar hun volle sterkte kunnne benutten na enkele malen op te laden.
                        http://www.vannecke.be
                        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by nikodeleu
                          Aangezien een flitser niet zoveel energie vraagt, gebruik je dus beter gewone Ni-Cd herlaadbare batterijen. Met dit type batterijen hoef je je dus geen zorgen te maken als je onverwachts moet uitrukken. Nadeel van Ni-Cd batterijen is dat ze te lijden hebben van het geheugen effekt. Je moet ze dus telkens helemaal ontladen voordat je ze weer laadt.
                          Ivm zelfontlading is mijn ervaring net omgekeerd. Ik had vroeger verschillende setjes NiCds (van verschillende merken). Na enkele weken laten liggen na een laadbeurt gaven die geen kik meer.
                          De NiMHs van GP daarentegen mag ik enkele maanden laten liggen en zijn nog perfect bruikbaar (kan wel zijn dat ze dan inderdaad al wat ontladen zijn, maar ik merk er in elk geval niets van).
                          Ik wil nu niets anders meer dan GP (voor digicam, flits, walkman, afstandsbediening etc...).

                          Henk

                          Comment

                          Working...
                          X