Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij Nikon CP5700 - EN-EL1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij Nikon CP5700 - EN-EL1

    Met deze een vraagje.
    Is er iemand die ervaring heeft hoelang deze batterij zijn werk doet alvorens terug dient opgeladen.
    Mijn toestel valt (na mijn instelling) na 30 sec uit.
    Is dit de beste manier om ze zolang mogelijk te kunnen gebruiken alvorens deze opnieuw dient opgeladen.
    Hoeveel foto's kan men ongeveer maken met een volle batterij.
    ps. Ik gebruik hoofdzakelijk de kleine monitor, niet het LCD scherm (ben dit gewoon van mijn oud Chinon toestel).
    Dank voor eventuele reacties.

  • #2
    het hangt van veel zaken af
    - gebruik je continue focus of alleen focussen als je de knop half indrukt
    - bekijk je veel je foto's na het nemen
    - de buitentemperatuur (bij kouder weer minder capaciteit)
    - zit je vaak te zoomen met je toestel (lens in en uit laten bewegen)
    - gebruik je vaak de flits

    enz enz enz
    ik nam normaal in een café met flits zonder mijn toestel uit te zetten een 100 foto's met één batterij. Zonder flits te werken buiten met niet al té veel zoomen haalde ik een 200 foto's normaal als ik het me correct herinnerde

    Comment


    • #3
      Mijn toestel valt na 1 min uit.
      Ik kan maar een 40-tal foto's nemen met 1 batterij.
      Zoals Philippe VDP vertelt en anderen,kan ik moeilijk begrijpen,sorry.
      voor 100 foto's heb ik drie batterijen nodig,gebruik nooit het LCD scherm,zoom zelden en zelden flits.
      Zoveel te beter voor jullie,maar daar kan ik alleen maar van dromen.
      Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
      Nikon Coolpix 775 en cp 5700

      Comment


      • #4
        40 foto's ? Dan vermoed ik toch dat er iets mis is met je batterij hoor.

        Heb jij continue autofocussen aanstaan ? Alhoewel dit niet mag uitmaken want zelfs met dat aan is het niet normaal dat je amper 40 foto's kan maken.

        Ik nam soms foto's in een café en dan ging ik naar huis met 300+ foto's genomen met 3 batterijen en dat zijn dan 300+ foto's met flits en continue nakijken op schermpje, de slechte deleten terug nieuwe nemen enz. Dus als je maar 40 foto's kan maken is er iets mis met de batterij.


        Originally posted by gtr
        Mijn toestel valt na 1 min uit.
        Ik kan maar een 40-tal foto's nemen met 1 batterij.
        Zoals Philippe VDP vertelt en anderen,kan ik moeilijk begrijpen,sorry.
        voor 100 foto's heb ik drie batterijen nodig,gebruik nooit het LCD scherm,zoom zelden en zelden flits.
        Zoveel te beter voor jullie,maar daar kan ik alleen maar van dromen.

        Comment


        • #5
          Ik denk ook dat er iets niet in orde is met je batterij... Kijk ook eens op:

          http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5700/page12.asp

          200+ foto´s moet bij normaal gebruik haalbaar zijn.

          Groeten,

          Sander
          -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

          Comment


          • #6
            ik moet wel nog zeggen, ik had ooit ook één batterij (de originele) die ook zo snel leeg ging. En die heb ik gewoon vervangen door een nieuwe. Dus ik vermoed dat jij dat probleem ook hebt.

            Comment


            • #7
              Ik heb 2 originele batterijen + 1 andere.
              Gaan alledrie ongeveer even lang (nie lang dus) mee.
              Stond wel op continue focus.
              Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
              Nikon Coolpix 775 en cp 5700

              Comment


              • #8
                ik laat mijn toestel altijd aan
                en laat em gewoon in stand-by
                geen continue AF
                99% EVF
                dan doe je toch veel meer foto's dan 40 hoor
                heb een reserve-batterij
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Als ik de posts van GTR lees, dan lijkt het probleem me eerder bij het batterijverbruik van de camera te liggen dan bij de batterijen... Dat je met 1 batterij maar vb. 40 foto's kunt nemen en met andere niet, dan is het logischerwijze de batterij. Als je daarentegen met alle batterijen (wel en niet-originele Canon), dan zal het probleem niet bij de batterijen liggen...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    ik doe veel langer met de batterij
                    zelfde toestel
                    dus batterij
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      ik bedoelde met de mogelijkheid dat het probleem bij de camera lag, niet de cp5700 in het algemeen, maar die van gtr in het bijzonder. Het blijft raar dat hij het probleem heeft met ALLE 3 zijn batterijen, en andere gebruikers (zoals dirtyharry) net niet. Als het de batterij zou zijn, dan zou gtr enkel problemen hebben met 1 batterij, en niet met al zijn batterijen.
                      Misschien heeft zijn camera ergens een energieverlies. Het zou niet de eerste "losse" camera zijn die dat probleem heeft...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by CooMa
                        Als ik de posts van GTR lees, dan lijkt het probleem me eerder bij het batterijverbruik van de camera te liggen dan bij de batterijen...
                        Kun je dit controleren ?
                        Ik ga niet zeggen dat alle 3 de batterijen exact even lang meegaan,maar ik ga zeker geen 100 foto's nemen met welk eender van de drie.
                        Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
                        Nikon Coolpix 775 en cp 5700

                        Comment


                        • #13
                          Op het Fuji-forum van dpreview waren er een paar technisch onderlegde gasten die wisten hoe je dat kunt controleren. Op het Canon-forum heb ik nooit rondgedwaald...

                          Je zou eens kunnen kijken hoeveel het verschil precies bedraagt tussen de batterijen (onder +/- dezelfde omstandigheden). Het is niet de snelste controle, maar als je dat weet, kunnen we misschien een aantal mogelijke oorzaken beginnen elimineren.

                          Misschien is er hier iemand die daar weg mee weet?
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Intussen zelf een testje kunnen doen :
                            Zonder gebruik van de (energie-rovende) lcd-monitor : ongeveer 100 stuks.

                            Comment

                            Working...
                            X