Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij 60 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij 60 D

    De batterij van mij 60D gaat af.

    Ik had deze gisteren de batterij volledig opgeladen en er daarna 36 foto's mee getrokken.
    Nu kijk ik net en ik heb nog maar 64% batterij.
    De camera stond uit.

    Iemand enig idee??

    groetjes

  • #2
    Re: batterij 60 D

    Heeft je lens (17-55mm, eventueel met IS aan) toevallig de hele tijd op je camera gezeten (dus ook toen je camera uitstond)?
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: batterij 60 D

      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Heeft je lens (17-55mm, eventueel met IS aan) toevallig de hele tijd op je camera gezeten (dus ook toen je camera uitstond)?
      Ja idd
      Dus al s ik dat laat opstaan gaat de batterij af terwijl de camera toch uit staat?
      Dus als ik de lens er laat opstaan en de camera uit zet moet ik ook gewoon die IS op uit zetten??
      Dan is mijn probleem opgelost?

      Comment


      • #4
        Re: batterij 60 D

        Oorspronkelijk geplaatst door SandyB Bekijk bericht
        Ja idd
        Dus al s ik dat laat opstaan gaat de batterij af terwijl de camera toch uit staat?
        Dus als ik de lens er laat opstaan en de camera uit zet moet ik ook gewoon die IS op uit zetten??
        Dan is mijn probleem opgelost?
        Ben niet zeker of dat het probleem oplost, maar heb wel al eens gehoord dat de batterij plat kan gaan door gewoon de lens erop laten te zitten (ook al staat de camera uit). Was wel met een andere camera en andere lens. Je kan het uitproberen hé. Test volgende 2 scenario's eens:

        1) camera uit, lens erop, IS uit. Controleer de batterijstatus voor het slapen gaan en bij het opstaan.
        2) camera uit, lens niet op de camera. Controleer de batterijstatus voor het slapen gaan en bij het opstaan.

        Door deze 2 testen uit te voeren, weet je misschien al iets meer.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: batterij 60 D

          Ik heb dit ook aan de hand gehad met mijn 60D. Het was zelfs een nieuwe batterij: opgeladen, foto's maken, een dag of 2 het toestel niet gebruiken en de batterij was leeg.
          De batterij was volgens mij gewoon stuk. Daarom heb ik hem teruggestuurd naar de winkel en een nieuwe gekregen.
          Sindsdien niks aan de hand En bij mij zit er altijd een lens op...

          Comment


          • #6
            Re: batterij 60 D

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Ben niet zeker of dat het probleem oplost, maar heb wel al eens gehoord dat de batterij plat kan gaan door gewoon de lens erop laten te zitten (ook al staat de camera uit). Was wel met een andere camera en andere lens. Je kan het uitproberen hé. Test volgende 2 scenario's eens:

            1) camera uit, lens erop, IS uit. Controleer de batterijstatus voor het slapen gaan en bij het opstaan.
            2) camera uit, lens niet op de camera. Controleer de batterijstatus voor het slapen gaan en bij het opstaan.

            Door deze 2 testen uit te voeren, weet je misschien al iets meer.
            Ik denk niet dat het hier aan ligt hoor, eerder aan de batterij.
            Ik heb bij mijn 60D gewoon de IS aan staan en deze verbruikt bijna geen stroom.
            Wat je wel kunt doen is in het menu gaan en de camera binnen 5 of 10 seconden naar standby laten gaan.
            Mocht dat niet helpen, dan kontakt opnemen met de winkel en een nieuwe batterij vragen.
            Veel succes
            Paul

            Comment


            • #7
              Re: batterij 60 D

              Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
              Ik denk niet dat het hier aan ligt hoor, eerder aan de batterij.
              Ik heb bij mijn 60D gewoon de IS aan staan en deze verbruikt bijna geen stroom.
              Wat je wel kunt doen is in het menu gaan en de camera binnen 5 of 10 seconden naar standby laten gaan.
              Mocht dat niet helpen, dan kontakt opnemen met de winkel en een nieuwe batterij vragen.
              Veel succes
              Paul
              Het kan inderdaad ook gewoon om een kapotte batterij gaan. Maar mijn test is alleszins één van de eerste dingen die ik zou uitproberen. Dan kan je bepaalde zaken al meteen uitsluiten.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #8
                Re: batterij 60 D

                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Het kan inderdaad ook gewoon om een kapotte batterij gaan. Maar mijn test is alleszins één van de eerste dingen die ik zou uitproberen. Dan kan je bepaalde zaken al meteen uitsluiten.
                Daar heb je gelijk in.
                Paul

                Comment


                • #9
                  Re: batterij 60 D

                  Hier blijft er altijd wel een lens op de camera('s) zitten, en het gebeurt ook dat dat een IS-lens is.
                  Ik heb nooit problemen met leeglopende accu's, dus dat kan daar al onmogelijk aan liggen.

                  Ik heb zelfs al een paar keer vergeten om de schakelaar van de camera uit te zetten, en dat maakt ook niets uit voor de accu.

                  Wat ik wel heb gehad met de accu van de 1D MKIII, dat is dat de accu een dag na het laden al compleet leeg was.
                  Tijdens het laden had ik al gemerkt dat die accu vrij warm werd, en dat is niet normaal voor een lithium-ion accu (die mag een heel klein beetje opwarmen tijdens het laden, meer niet).
                  Dat was dus de accu die bij een nieuwe camera geleverd was, en het was ook bij de eerste laadbeurt.
                  Ik heb er een nieuwe accu voor in de plaats gekregen.
                  Het is altijd mogelijk dat er een defecte accu bij je camera wordt geleverd.
                  Zeker als de camera lang onderweg is geweest (in voorraad bij de importeur of winkel), dan wordt de kans groter dat je een defecte accu krijgt bij je nieuwe camera.
                  Die accu's worden maar een heel klein beetje voorgeladen tegenwoordig, en de chip die er in zit verbruikt een heel klein beetje stroom.
                  Normaalgezien merk je dat niet, want dat stroomverbruik is zo laag dat het waarschijnlijk meer dan 2 jaar duurt om een volledig geladen accu leeg te trekken, maar als die al bijna leeg uit de fabriek komt, dan is die dus sneller compleet leeg.
                  En als een lithium-ion accu helemaal leeg is geweest, dan is die alleen nog maar goed voor recyclage...

                  Probeer eerst eens dit, laad de accu, en laat die een paar dagen liggen voor je die in de camera steekt.
                  Als die dan al voor een groot percentage ontladen is, dan moet je die zo snel mogelijk vervangen.
                  Een defecte lithium-ion accu kan je beter niet meer gebruiken, want die kan gevaarlijk worden (als het mis gaat, dan is dat meestal tijdens het laden, dat is dan in de lader, en niet in de camera).

                  (Als het over een 6D zou gaan waarvan de accu heel snel leeg is, dan is het waarschijnlijk de GPS die is ingeschakeld, maar daar heeft een 60D geen last van (die heeft geen ingebouwde GPS).)
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: batterij 60 D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Hier blijft er altijd wel een lens op de camera('s) zitten, en het gebeurt ook dat dat een IS-lens is.
                    Ik heb nooit problemen met leeglopende accu's, dus dat kan daar al onmogelijk aan liggen.


                    Ik heb zelfs al een paar keer vergeten om de schakelaar van de camera uit te zetten, en dat maakt ook niets uit voor de accu.

                    Wat ik wel heb gehad met de accu van de 1D MKIII, dat is dat de accu een dag na het laden al compleet leeg was.
                    Tijdens het laden had ik al gemerkt dat die accu vrij warm werd, en dat is niet normaal voor een lithium-ion accu (die mag een heel klein beetje opwarmen tijdens het laden, meer niet).
                    Dat was dus de accu die bij een nieuwe camera geleverd was, en het was ook bij de eerste laadbeurt.
                    Ik heb er een nieuwe accu voor in de plaats gekregen.
                    Het is altijd mogelijk dat er een defecte accu bij je camera wordt geleverd.
                    Zeker als de camera lang onderweg is geweest (in voorraad bij de importeur of winkel), dan wordt de kans groter dat je een defecte accu krijgt bij je nieuwe camera.
                    Die accu's worden maar een heel klein beetje voorgeladen tegenwoordig, en de chip die er in zit verbruikt een heel klein beetje stroom.
                    Normaalgezien merk je dat niet, want dat stroomverbruik is zo laag dat het waarschijnlijk meer dan 2 jaar duurt om een volledig geladen accu leeg te trekken, maar als die al bijna leeg uit de fabriek komt, dan is die dus sneller compleet leeg.
                    En als een lithium-ion accu helemaal leeg is geweest, dan is die alleen nog maar goed voor recyclage...

                    Probeer eerst eens dit, laad de accu, en laat die een paar dagen liggen voor je die in de camera steekt.
                    Als die dan al voor een groot percentage ontladen is, dan moet je die zo snel mogelijk vervangen.
                    Een defecte lithium-ion accu kan je beter niet meer gebruiken, want die kan gevaarlijk worden (als het mis gaat, dan is dat meestal tijdens het laden, dat is dan in de lader, en niet in de camera).

                    (Als het over een 6D zou gaan waarvan de accu heel snel leeg is, dan is het waarschijnlijk de GPS die is ingeschakeld, maar daar heeft een 60D geen last van (die heeft geen ingebouwde GPS).)
                    Ik weet dat het raar klinkt (ik vond dat eerst ook), maar het kan dus weldegelijk (met een Tamron lens en een 6D bvb).

                    *klik*

                    Al denk ik ook niet dat het daaraan ligt, maar soit you never know.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #11
                      Re: batterij 60 D

                      Binnendoen, dat is niet normaal!

                      Mijn camera's worden nooit afgezet en zelfs na een week niet gebruikt te zijn heeft deze nog steeds identiek dezelfde lading (scheelt niet 1%).

                      Het kan liggen aan het contact tussen je lens en je cameramount, als er hier kortsluiting is loopt deze leeg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: batterij 60 D

                        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        Ik weet dat het raar klinkt (ik vond dat eerst ook), maar het kan dus weldegelijk (met een Tamron lens en een 6D bvb).

                        *klik*

                        Al denk ik ook niet dat het daaraan ligt, maar soit you never know.
                        Met een Canonlens zal je dat probleem niet hebben, en Tamron heeft de 24-70 ondertussen ook al aangepast zodat die de accu niet meer leeg trekt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: batterij 60 D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Met een Canonlens zal je dat probleem niet hebben, en Tamron heeft de 24-70 ondertussen ook al aangepast zodat die de accu niet meer leeg trekt.
                          Ik ga er ook vanuit dat je zoiets minder snel aan de hand zal hebben met lenzen van Canon zelf, maar zeg nooit nooit. Al denk ik niet dat het daar mee te maken heeft, maar het eens uittesten kan nooit kwaad als je de oorzaak van het probleem wil vinden.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: batterij 60 D

                            Ik heb gisteren avond de IS uit gezet en de camera had toen nog 61%.
                            Nu kijk ik net terug en nu heeft ze maar 30% meer..
                            De camera stond uit en de IS ook dus..

                            De eerste keer toen ik de batterij geladen heb , heb ik er +/- 1000 foto's mee kunnen trekken en toen was ze zelfs nog niet helemaal leeg. ( +/- 27%)
                            Nu heb ik ze voor de tweede keer opgeladen en nu heb ik dit dus aan de hand :s

                            Ik heb wel het koppelstuk van het manfrotto statief nog aan de camera zitten onderaan.
                            Dit is geen probleem hoop ik?

                            plus nu heb ik de 17-55mm lens erop zitten en toen had ik er de 50mm opzitten (beide van canon zelf)

                            Ik zal nu deze avond de lens er eens afhalen om te zien of de batterij dan nog verder af gaat.
                            Dan weten we het morgenvroeg

                            Comment


                            • #15
                              Re: batterij 60 D

                              Oorspronkelijk geplaatst door SandyB Bekijk bericht
                              Ik heb gisteren avond de IS uit gezet en de camera had toen nog 61%.
                              Nu kijk ik net terug en nu heeft ze maar 30% meer..
                              De camera stond uit en de IS ook dus..

                              De eerste keer toen ik de batterij geladen heb , heb ik er +/- 1000 foto's mee kunnen trekken en toen was ze zelfs nog niet helemaal leeg. ( +/- 27%)
                              Nu heb ik ze voor de tweede keer opgeladen en nu heb ik dit dus aan de hand :s

                              Ik heb wel het koppelstuk van het manfrotto statief nog aan de camera zitten onderaan.
                              Dit is geen probleem hoop ik?

                              plus nu heb ik de 17-55mm lens erop zitten en toen had ik er de 50mm opzitten (beide van canon zelf)

                              Ik zal nu deze avond de lens er eens afhalen om te zien of de batterij dan nog verder af gaat.
                              Dan weten we het morgenvroeg
                              Is net hetzelfde als ik aan de hand heb gehad. Batterij werkte ook eerst perfect, volgens mij ligt het echt aan de batterij hoor. Ik zou het straf vinden als je zelfs niet meer één nachtje een lens met IS op je body mag laten zitten :s
                              Gewoon een nieuwe batterij en hup! Heb je nog garantie?

                              Comment

                              Working...
                              X