Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aquarium fotografie, welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aquarium fotografie, welke?

    Hallo, ik ben geheel nieuw hier en ook nog eens in de digitale fotografie. Ik heb helaas nog geen camera en moet dus ook een keuze gaan maken. Mijn zusje heeft een cursus gedaan en een mooie Canon 50D met een paar pracht lenzen gekocht, ben dus aangestoken:-). Hieronder staat een beetje wat mijn plannen zijn, hoop dat jullie mij wat kunnen helpen.

    Categorie: beginner

    Wat ik in de toekomst wil gaan fotograferen: Vogels, landschappen, gebouwen en vissen in een aquarium. De laatste is denk ik wel een lastige, gezien de licht omstandigheden en door glas fotograferen

    Ik zou graag een camera willen kopen waar ik een tijdje mee vooruit kan en die niet zo groot is. Ik heb in het verleden een analoge Canon 50e gehad met lenzen, alles bij elkaar een tas vol. Ik merkte hierdoor dat ik het vaak niet mee nam.

    Gezien ik een beginner ben wil ik er nog niet erg veel geld aan uitgeven. Het is maar afwachten of ik het echt leuk ga vinden. Mijn budget is ongeveer 700 euro.

    Ik heb natuurlijk al het nodige gelezen en heb een aantal camera's op het oog. Ik vraag af mij welke het beste bij mij zou passen, zeker gezien het fotograferen van vissen. Hier komen ze:

    Olympus 620e
    Pentax K-X
    Canon 450D
    Niko D90 of D5000
    Gebruikt: Nikon 200D, Canon 30 of 40D

    Weet trouwens niet of gebruikt wel zo handig is. Het is altijd maar afwachten wat je koopt. Is er misschien een compact camera die zou kunnen voldoen in deze prijs klasse?

    Ik jullie alvast bedanken voor de eventuele reacties.
    Last edited by cassiekai; 10 februari 2010, 11:29. Reden: wat vergeten

  • #2
    Re: Aquarium fotografie, welke?

    een interessante link: http://home.scarlet.be/~tvelst/foto/foto1.htm
    ik weet niet of je meer close ups van de vissen wil maken of eerder totaal overzicht,
    want dit scheelt enorm in de lensprijs..
    close up heb je een macrolens +250eur.voor nodig
    maar voor een totaaloverzicht kan je met elke brede lens
    (50mm,f1.8 voor een goede 100eur of met een kitlens 18-55. deze kan je al occasie vinden voor een 50eur
    (canon prijzen, want ik ben niet op de hoogte van andere merken)

    wat ook belangrijk zal zijn is een statief en veel geduld
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

    Comment


    • #3
      Re: Aquarium fotografie, welke?

      Misschien ben ik wat ongeduldig maar hoop toch op nog wat meer reacties.

      Comment


      • #4
        Re: Aquarium fotografie, welke?

        Als beginner:
        - Geen video: 450D Wel Video 500D
        - 18-55 IS voor uw vissen + landschap + gebouwen
        - 55-250 IS voor vogels en ook de vissen
        - polarisatiefilter voor refelectie op glas weg te krijgen
        - Statief
        Later: sparen voor macro lens, maar leer eerst hiermee omgaan.

        Mocht je de (L?) lensen van je zus kunnen gebruiken dan kan je eventueel een duurdere body kopen..eventueel nieuwe 550D die rond maart zou beschikbaar zijn (+- 700€)
        'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

        Comment


        • #5
          Re: Aquarium fotografie, welke?

          Ik zie op marktplaats in NL regelmatig Canon 40D's voorbij komen, zou dat wat kunnen zijn? Ik moet trouwens wel zeggen dat ik huiverig ben voor 2e hands.

          De Pentax K-X wordt over het algemeen ook erg goed getest, je leest er alleen weinig over en wordt eigenlijk ook bijna niet aanbevolen. Ik weet niet of een hoge iso bij aquarium fotografie belangrijk is? De K-X blijkt het op dit gebeid erg goed te doen.

          Comment


          • #6
            Re: Aquarium fotografie, welke?

            Ik heb een leuke advertentie gezien van een gebruikte Canon 40D (7300 klicks) met 2 lenzen, Ef-s 18-55 Is en Ef-s 55-250. Gezien ik een leek ben heb ik geen idee wat zoiets nog waard is. Zou iemand mij een richt bedrag kunnen zeggen?

            Ik neem aan dat deze camera wel zal voldoen met wat ik van plan ben.

            Comment


            • #7
              Re: Aquarium fotografie, welke?

              Helaas krijg ik weinig response hier op de site. Ik ga het nog een keer wagen:-)

              Ik ben nu bezig met de eerder genoemde 40D en een nikon D200 met een 18-200 VR lens. Ik vind het moeilijk om te kiezen. Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen, pro en cons?

              Comment


              • #8
                Re: Aquarium fotografie, welke?

                Hallo,

                Ik zou gaan voor een 2dehandse 40 D een tweedehands manfrottostatief (190 of 55 reeks)en een tweedehands 50mm 1.8. Dan zal je voor het minste geld (ik schat zo'n 350+ 70 +65 euro is 485 euro) het beste (en bovendien zeer mooi) resultaat geven. Bovendien is er een enorm aanbod aan lenzen voor deze camera (nieuw en tweedehands) als je dan wat bijgespaard heb kan je eventueel een 105mm macro van sigma bijkopen. Neem gerust eens een kijkje op mijn site onder "pisces". Vele werden gemaakt met de 1.8 van canon in het Luikse aquarium.

                greetz
                Kris Hermans
                Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                Comment


                • #9
                  Re: Aquarium fotografie, welke?

                  Kris, dank je voor de info, pracht foto's op jou site!

                  Ik heb besloten om het toch iets anders te doen. Ik heb een Canon 20D liggen met maar +/- 5500 klicks. Deze camera heeft waarschijnlijk een defecte sluiter. Ik heb geïnformeerd wat het moest gaan kosten en het viel mij mee. Er was mij eerder verteld dat het ruim 200 euro moest gaan kosten, maar waarschijnlijk blijft het bij 150. De kans is ook groot dat een deel coulance gaat worden gezien het aantal klicks. Ik neem aan dat ik met deze camera ook dat kan doen dan wat jij zegt?

                  Ik neem nu een goede compact erbij, zit te denken aan de G11 van canon. Het lijkt mij handig om naast de D20 een goede compact te hebben. Ik heb het idee dat de G11 wel 1 van de beste is op compact gebied.

                  Groet Hans

                  Comment

                  Working...
                  X