Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apha 550 of canon 550

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • apha 550 of canon 550

    hallo beste mensen.
    ik ben nieuw op dit forum en heb weinig ervaring met spiegelreflex camera's.
    momenteel maak ik foto's met de DSC-h50(cybershot)van sony.heb dit toestel nu ongeveer 2 jaar.hij maakt prachtige foto's buiten,maar binnen zonder flitser....gaat moeilijk.
    ik overweeg dan ook om een sony alpha 550 aan te schaffen.maar met het zoeken naar informatie op internet,lees ik telkens maar dat sony achter de fijten aanloopt?ikzelf ben erg gehecht aan sony,maar wil hier toch geen miskoop meedoen.ik verwacht van het toestel mooie foto's te maken van mijn zoontje die voetbalt.en ook van mijn dochter die bij een dansgroepje is(optredens zijn dan binnen).weet iemand hier raad mee?welke lenzen koop ik het beste aan?en is sony minderwaardig dan canon?zou graag eens een deftige foto maken van mijn dochter tijdens haar optreden.
    alvast bedankt voor jullie reactie.

  • #2
    Re: apha 550 of canon 550

    Als je kan kiezen tussen Sony/Nikon of Canon koop dan ofwel een Nikon of een Canon.

    Comment


    • #3
      Re: apha 550 of canon 550

      Ik heb zoom magazine 02 - 2010 hier voor me liggen en op pagina 70 tem 75 staat een uitgebreide review van de Sony Alpha 550. Snel naar de winkel voor dit leesvoer!
      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: apha 550 of canon 550

        Oorspronkelijk geplaatst door carlo v Bekijk bericht
        ik verwacht van het toestel mooie foto's te maken van mijn zoontje die voetbalt.en ook van mijn dochter die bij een dansgroepje is(optredens zijn dan binnen).weet iemand hier raad mee?welke lenzen koop ik het beste aan?
        Ik heb zelf een Sony Alpha 550 en fotografeer er regelmatig concerten mee, dus binnen foto's maken zonder flits moet zeker lukken . Hou er wel rekening mee dat als er weinig licht is je een lichtsterke lens zal nodig hebben.

        De Sony DT 50mm f/1.8 bijvoorbeeld kost zo'n €135. Je zal dan wel vrij dichtbij moeten kunnen komen. Zelf gebruik ik een Sigma 50-150mm f/2.8 (€560).

        Met het oog op sport heb ik onlangs een Sony 70-300mm (€735) gekocht. Wil je er niet zo veel geld aan uitgeven dan zal je met de 55-200mm kitlens ook wel wat sportfoto's kunnen maken, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

        Over de Canon 550D kan ik weinig zeggen, wel is het zo dat het lenzenaanbod voor Canon groter is (al maken Sigma, Tamron en Tokina natuurlijk ook lenzen voor Sony, en hebben die dan automatisch beeldstabilisatie).
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: apha 550 of canon 550

          Dan zou ik de Canon kiezen, de lenzen van sony zijn ook niet goedkoop hoor vergelijk de prijzen maar eens.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: apha 550 of canon 550

            Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
            Als je kan kiezen tussen Sony/Nikon of Canon koop dan ofwel een Nikon of een Canon.
            Wanneer gaan we nu eindelijk eens van dit soort nietszeggende vooroordelen afstappen?

            Comment


            • #7
              Re: apha 550 of canon 550

              Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
              Als je kan kiezen tussen Sony/Nikon of Canon koop dan ofwel een Nikon of een Canon.
              Dit soort onzin maakt het voor mij nu net heel aantrekkelijk om geen Nikon of Canon te kopen .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: apha 550 of canon 550

                Vreemd dat al de Sony guys dit zeggen, toch is er de heel voorname reden dat ze nooit de hoge scores krijgen in reviews een heel logische benadering.
                Sony is niet voor niets 1 van de grootste elektronica fabrikanten, omdat ze zoveel hebben is alles juist net niet even goed als de andere fabrikanten.
                Er is niks vooroordeel in kijken naar reviews en logisch nadenken.
                De markt voor 2de hands en nieuwe lenzen is ook veel kleiner bij sony dan bij canon of nikon.
                Als ze ooit eens voor 100% aan 1 camera gaan werken ipv aan 5 camera's tegelijk dan pas zullen ze beter worden tot dan toe zal het kwa kwalitiet "net niet" zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: apha 550 of canon 550

                  Oorspronkelijk geplaatst door carlo v Bekijk bericht
                  ik overweeg dan ook om een sony alpha 550 aan te schaffen.
                  ik verwacht van het toestel mooie foto's te maken van mijn zoontje die voetbalt.en ook van mijn dochter die bij een dansgroepje is(optredens zijn dan binnen).
                  Stijn.V heeft je al een paar goeie tips gegeven.

                  Met volgende startkit kom je echt wel een heel eind hoor :
                  a550
                  18-55
                  55-200
                  50/1.8
                  (€779 (of €624 zonder de 55-200) + €139 of zo voor de 50mm)

                  Veel meer info kan je nog vinden op www.dyxum.com.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: apha 550 of canon 550

                    Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                    Vreemd dat al de Sony guys dit zeggen, toch is er de heel voorname reden dat ze nooit de hoge scores krijgen in reviews een heel logische benadering.
                    Sony is niet voor niets 1 van de grootste elektronica fabrikanten, omdat ze zoveel hebben is alles juist net niet even goed als de andere fabrikanten.
                    Er is niks vooroordeel in kijken naar reviews en logisch nadenken.
                    De markt voor 2de hands en nieuwe lenzen is ook veel kleiner bij sony dan bij canon of nikon.
                    Als ze ooit eens voor 100% aan 1 camera gaan werken ipv aan 5 camera's tegelijk dan pas zullen ze beter worden tot dan toe zal het kwa kwalitiet "net niet" zijn.
                    Alweer een pak onzin op een hoopje... Je hebt echt geen idee waarover je het hebt hé.
                    Kijk eens naar wat Canon allemaal produceert .
                    Trouwens ook geen idee wat er mis is met een breder aanbod aan camera's hoor. Kijk maar eens in de compact of gsm-markt: de spelers met een breder aanbod hebben absoluut geen minderwaardige kwaliteit hoor, integendeel.

                    En het is niet omdat er een kleinere tweedehandsmarkt is dat ze niet minstens even kwalitatief (of beter) materiaal aanbiedt. Er is misschien in volume minder aanbod, maar helemaal niet in kwaliteit.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: apha 550 of canon 550

                      En dan de andere prijzen:

                      Nikon D3000
                      18-55mm vr
                      55-200mm vr
                      € 589 hier: http://www.fotorubens.be/5683/fotoru..._+_55-200mm_VR
                      Dan heb je nog genoeg geld om een 35mm f1.8 aan dezelfde prijs.
                      (je krijgt zelfs 8gb erbij)


                      En ik weet genoeg waar ik over bezig ben ik volg digitale fotografie al sinds 2000 en je zegt zelf al onzin, zoals samsung in compactjes ze hebben er massa's waar er maar 1 van goed is.
                      En Canon heeft veel minder Camera's dan Sony he!
                      Probeer niet met al die onzin op te draven ik weet goed genoeg over wat ik spreek (toevallig dat jij een Sony tekentje als avartar hebt he).
                      Last edited by aradilon; 1 maart 2010, 13:09.

                      Comment


                      • #12
                        Re: apha 550 of canon 550

                        Ga je nu een D3000 met een a550 vergelijken
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: apha 550 of canon 550

                          De Nikon D3000 is wel een klasse lager dan de Sony Alpha 550. Ik zou'm eerder vergelijken met de Nikon D5000.
                          about.me/stijnv

                          Comment


                          • #14
                            Re: apha 550 of canon 550

                            Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                            En ik weet genoeg waar ik over bezig ben ik volg digitale fotografie al sinds 2000.
                            Gefeliciteerd met je jaren interesse in de digitale fotografie hoor.
                            Nu nog alles in perspectief leren zien zeker ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                            je zegt zelf al onzin, zoals samsung in compactjes ze hebben er massa's waar er maar 1 van goed is.
                            Waar heb ik het over Samsung gehad ? Kan natuurlijk zijn dat jij enkel Nikon compactjes en Samsum gsm's kent, maar er is nog wel meer op de markt hoor.

                            En wat dat avatartje betreft: zoals ik al zei, bijzonder genuanceerde uitspraken zoals die van jou zorgen er net voor dat Canon en Nikon hoe langer hoe minder aantrekkelijk zijn . Doe zo verder .

                            En probeer hoe dan ook nog af en toe eens te genieten van goeie foto's hé. Misschien ga je over een paar jaar zelfs merken dat die niet zozeer van het toestel afhangen.
                            Last edited by K-2; 1 maart 2010, 13:25.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: apha 550 of canon 550

                              Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                              En ik weet genoeg waar ik over bezig ben ik volg digitale fotografie al sinds 2000 en je zegt zelf al onzin, zoals samsung in compactjes ze hebben er massa's waar er maar 1 van goed is.
                              En Canon heeft veel minder Camera's dan Sony he!
                              Probeer niet met al die onzin op te draven ik weet goed genoeg over wat ik spreek (toevallig dat jij een Sony tekentje als avartar hebt he).
                              Ik heb geen Sony. Integendeel, ik ben een echte Canon man. Maar via school en zo ken
                              ik wel een aantal mensen met een Sony toestel. Die mensen zijn daar met recht
                              en reden heel gelukkig mee, want trekken mooie foto's. Ik zou bij God niet weten waar
                              in die camera's moeten onderdoen voor een Canon of Nikon. Naast die mensen bekijk ik
                              ook hier op het forum regelmatig foto's. Om maar iemand te noemen, een Limburgse,
                              een zekere Ann, die in Canada woont, laat ons heel vaak meegenieten van werkelijk
                              prachtige opnames. Gewoon getrokken met een Sony. En zo zijn er nog wel meer. Dat
                              is geen onzin, maar de realiteit. Aangezien je al zolang met digitale fotografie bezig
                              bent, zou je dit toch al een beetje onder ogen moeten kunnen zien. Anders praat je te
                              veel na wat zoals links en rechts op diverse fora neergepend wordt en loop je rond met
                              een bult van vooroordelen.

                              Comment

                              Working...
                              X