Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allereerste camera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Allereerste camera ?

    Wat denken jullie hiervan ?
    -Panasonic Lumix DMC-TZ25
    -Canon Powershot sx240 hs
    -Nikon COOLPIX S9100 ( of 9200)

    Comment


    • #17
      Re: Allereerste camera ?

      een camera die goede foto's neemt

      Comment


      • #18
        Re: Allereerste camera ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Joel. Bekijk bericht
        Wat denken jullie hiervan ?
        -Panasonic Lumix DMC-TZ25
        -Canon Powershot sx240 hs
        -Nikon COOLPIX S9100 ( of 9200)
        De Panasonic heeft een maximum diafragma van 3,5 wat groter is dan de Canon en vooral de Nikon die je hier voorstelt. Van wat ik op het internet lees, stelt de Nikon vooral teleur bij weinig licht. De Panasonic zou toch mijn voorkeur krijgen omdat het ook redelijke resultaten geeft binnenshuis.

        Comment


        • #19
          Re: Allereerste camera ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Joel. Bekijk bericht
          Wat denken jullie hiervan ?
          -Panasonic Lumix DMC-TZ25
          -Canon Powershot sx240 hs
          -Nikon COOLPIX S9100 ( of 9200)
          De Panasonic heeft een maximum diafragma van 3,5 wat groter is dan de Canon en vooral de Nikon die je hier voorstelt. Van wat ik op het internet lees, stelt de Nikon vooral teleur bij weinig licht. De Panasonic zou toch mijn voorkeur krijgen omdat het ook redelijke resultaten geeft binnenshuis.

          Comment


          • #20
            Re: Allereerste camera ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Joel. Bekijk bericht
            Wat denken jullie hiervan ?
            -Panasonic Lumix DMC-TZ25
            -Canon Powershot sx240 hs
            -Nikon COOLPIX S9100 ( of 9200)
            Van de TZ25 ben ik niet zo'n fan dan van de 240 en de 9100/9200. Die Panasonic gaat niet zo goed in de hoge ISO's dan de Canon en de Nikon die je voorstelt. Die 9100 is nog moeilijk te krijgen denk ik want vervangen door de 9300 en de 240 heeft dacht ik in de 260 ook al een opvolger. Van de Nikon weet ik het zeeker, daar heb je een heel leuk cameraatje aan, de Canon schat ik evenwaardig. Gewoon altijd op zak steken.

            Djienbe

            Comment


            • #21
              Re: Allereerste camera ?

              Je fototoestel maakt geen foto's, maar jijzelf. Als je er enkel op rekent dat het toestel alles voor je doet, kan je wel bedrogen uitkomen. In stand Auto maakt je toestel soms wel goede foto's, maar je weet niet waarom, dus leer je niks bij.

              Fotografie vereist toch wel dat je je in bepaalde zaken gaat verdiepen : brandpunt, iso, sluitertijd, diafragma, scherptediepte etc ...

              Maar als het geen passie of hobby is/wordt, moet je er geen gigantische bedragen aan spenderen.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: Allereerste camera ?

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Je fototoestel maakt geen foto's, maar jijzelf. Als je er enkel op rekent dat het toestel alles voor je doet, kan je wel bedrogen uitkomen. In stand Auto maakt je toestel soms wel goede foto's, maar je weet niet waarom, dus leer je niks bij.

                Fotografie vereist toch wel dat je je in bepaalde zaken gaat verdiepen : brandpunt, iso, sluitertijd, diafragma, scherptediepte etc ...

                Maar als het geen passie of hobby is/wordt, moet je er geen gigantische bedragen aan spenderen.
                100% mee eens. De beste camera in de meest onkundige handen levert slechtere foto's op dan de simpelste camera in de handen van een expert.
                Laat je niet afschrikken door een beetje technische kennis, dat is op korte tijd uitgelegd.
                De camera die je zoekt hoeft geen vermogen te kosten. Hoe meer je uitgeeft, hoe beter de foto? Stierenuitwerpselen, zoals de Amerikanen het zeggen. Maar een budget van 300-500 euro zou (denk ik, want ik ben niet erg thuis in deze categorie) een goed werkpaardje moeten opleveren.
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                Comment


                • #23
                  Re: Allereerste camera ?

                  En zelfs de 'belichtingsdriehoek', brandpuntsafstand, spotmeting vs matrixmeting ... is geen kernfysica he. De meeste mensen kunnen dat wel aan !

                  En read the fucking manual :-).
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Allereerste camera ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joel. Bekijk bericht
                    Budget mag tot max 600 gaan , doch liever iets minder
                    Wat is ' een wat grotere bridge ' ?
                    Zoom zal dus wel tele zijn .
                    Ben al aant bijleren , Thanks
                    Dan is eigenlijk de Panasonic Lumix DMC-FZ200 meer iets voor jouw. Tenzij je echt heel veel zoom wilt: dan is de Canon PowerShot SX50 HS IS of de Nikon Coolpix P510 ook te overwegen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Allereerste camera ?

                      Kom er niet echt uit , vind door te googlen steeds meer intressante modellen.
                      Sony Alpha SLT-A35 18-55mm ?
                      Sony Cyber-shot DSC-HX200V ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Allereerste camera ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joel. Bekijk bericht
                        Kom er niet echt uit , vind door te googlen steeds meer intressante modellen.
                        Sony Alpha SLT-A35 18-55mm ?
                        Sony Cyber-shot DSC-HX200V ?
                        als ze hier maar aan voldoen:
                        ik ben eigenlijk op zoek naar een goed fototoestel dat
                        - goede foto's maakt
                        - eenvoudig te bedienen is , bijvoorbeeld een 'auto' stand heeft en alles ineens goed staat
                        - vrij compact is
                        - liefst met zo een schermpje waar je het beeld op ziet
                        - opslag op sd card ofzo
                        - een redelijke zoom heeft
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Allereerste camera ?

                          Fuji X10 of X20 (komt in maart uit). Stijlvol,goede lens en eenvoudig te bedienen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Allereerste camera ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            En zelfs de 'belichtingsdriehoek', brandpuntsafstand, spotmeting vs matrixmeting ... is geen kernfysica he. De meeste mensen kunnen dat wel aan !

                            En read the fucking manual :-).
                            Of volg een cursus en probeer dan je manual, dan begrijp je wat erin staat

                            Comment


                            • #29
                              Re: Allereerste camera ?

                              De eerste vraag blijft (voor mij dan toch) Heeft jouw vrouw zin om zich wat te verdiepen in de technische kant van de fotografie?

                              Zo neen, dan heeft het ook geen enkele zin geld te geven aan toestellen met al die aparte mogelijkheden. Dan voldoen quasi alle compacts en dan zou ik gaan voor één van de kleinste en lichtste toestellen, die zal ze dan het meeste bij zich dragen, zoals een telefoon. Als die dan te groot of zwaar is, zal die geen plaats krijgen in de handtas.

                              Zo ja, dan moet je even verder kijken.
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment


                              • #30
                                Re: Allereerste camera ?

                                Is een sony geworden Sony Cyber-shot DSC-HX200V
                                Ons eerst de basis kennis eigen maken en dan zien in hoeverre de interesse gaat.
                                Bedankt voor de respons en feedback.
                                Grtz.

                                Comment

                                Working...
                                X