Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

    Alle beelden zijn de laatste paar dagen en op dit eigenste moment gemaakt door Lieven.
    Dat met een Nikon D5 en een D500 met het betere glaswerk.

    Last edited by Guest42; 15 maart 2018, 11:56.

  • #2
    Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

    hoort dit niet thuis in fotohoek?

    Comment


    • #3
      Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

      Gezien
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

        Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
        hoort dit niet thuis in fotohoek?
        Nee, fotohoek is het tonen van je eigen beeldmateriaal.

        Comment


        • #5
          Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

          Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
          hoort dit niet thuis in fotohoek?
          Niet mijn foto’s hé, gewoon wat voorbeelden, zie het als Nikon samples, recht uit de bron.

          Als de mods denken dat deze link hier niet thuis hoort, kunnen ze deze verplaatsen of verwijderen.

          Comment


          • #6
            Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

            Niet allen supermooie foto's, maar ook de para-olympieers in waardigheid gezet ifv hun sport. Knap!
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

            Comment


            • #7
              Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

              Even de beelden kritisch bekeken en dan denk ik :
              Zijn dit top beelden die exclusief zijn voor Nikon?
              Volgens mijn bescheiden mening niet omdat de meeste van de beelden ook kunnen gemaakt zijn met
              bvb een Sony, Fuji, Canon, ....
              Sommige beelden vind ik ondermaats zoals uitgebrande sneeuw en storende elementen.

              Maar wel goed dat je dit wenst te delen met ons, zeker om de para-olympiërs in de
              aandacht te brengen, en ja een mooie verleidelijke reclame voor sommigen.

              Ken het materiaal dat je gebruikt en je komt al heel ver.

              Gewoon op de juiste plaats, het juiste moment en het goede materiaal bijhebben en
              dan lukt dit wel.

              Dit is mijn bescheiden mening.

              Groetjes,

              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

                Wie altijd in elke situatie perfecte foto's maakt die technisch perfect zijn mag de éérste steen gooien.
                Een beetje jammer dat elke foto die niet perfect is moet genoemd worden.
                Ik las deze week nog een artikel dat men soms te technisch én té perfecte foto's wenst na te streven.(wat op zich een goede zaak is)
                Kijk maar even naar de echte kaskrakers,bijna nooit technisch perfect maar wat inhoud en feel waaw zijn.
                Ze zijn wat ze zijn,zo goed mogelijk naar gelang de situatie.De wereld is géén fotostudio.
                Dus aub niet zo direct kritiek geven!
                Dit is mijn bescheiden mening!

                Comment


                • #9
                  Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

                  dat idd het probleem van de 'TE' beelden van vandaag
                  TE groot
                  TE scherp
                  TE kleurrijk (om over HDR nog te zwijgen)
                  TE clean
                  TE veel aan beelden
                  TE perfect

                  maw: Registratie +++ (en dan nog) Interpretatie ---: niks emotie, niks gevoel.

                  Steriele fotografie noem ik het...
                  https://efbeo.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

                    Ik wil efbeo bijtreden, er is gewoon tevéél te zien tegenwoordig en de eisen worden alsmaar hoger. Dat verklaart ook waarom amateurs professionele toestellen kopen waar ze nadien er geen weg mee kunnen of ze maar voor een tiende benutten....
                    Ik zie niets verkeerd aan deze foto's, enkel sterke actiefoto's weliswaar met het beste materiaal gemaakt. De wereld is inderdaad geen fotostudio waar je alles eerst kan uittesten en vergelijken, in de sportfotografie bestaat dat niet. Ik vind Lieven Coudenys zijn foto's machtig, wat een emotie en sprekende beelden.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

                      Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                      Wie altijd in elke situatie perfecte foto's maakt die technisch perfect zijn mag de éérste steen gooien.
                      Een beetje jammer dat elke foto die niet perfect is moet genoemd worden.
                      Ik las deze week nog een artikel dat men soms te technisch én té perfecte foto's wenst na te streven.(wat op zich een goede zaak is)
                      Kijk maar even naar de echte kaskrakers,bijna nooit technisch perfect maar wat inhoud en feel waaw zijn.
                      Ze zijn wat ze zijn,zo goed mogelijk naar gelang de situatie.De wereld is géén fotostudio.
                      Dus aub niet zo direct kritiek geven!
                      Dit is mijn bescheiden mening!
                      In de wereld van wildlife is het niet anders, een foto moet haast steriel zijn maar de natuur is dat niet, struiken en bomen groeien links, rechts en averechts, een grijze dag is een grijze dag, ... Het publiek wil een (te) perfecte foto terwijl er wel eens een foto met een hoek af tussen mag zitten.
                      Sommige wildlife fotografen doen alles voor de perfecte foto (visjes in een net verzonken kom zetten om die ijsvogel aan te trekken bv) en werp geen steen naar deze of gene maar is niet mijn idee van natuurfotografie.
                      Foto's dienen emotie te tonen, de kijker in een soort vervoering en beleving brengen en wordt soms vergeten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Alle beelden zijn de laatste paar dagen en op dit eigenste moment gemaakt door Lieven.
                        Dat met een Nikon D5 en een D500 met het betere glaswerk.

                        https://www.lievencoudenys.be/index/...MerJOy8/thumbs
                        Zeer knappe foto's!
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

                          Prachtige reeks!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

                            Knappe foto's.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Allemaal beelden met Nikon D5 en D500 gemaakt op de paralympics.

                              Door het onderwerp had ik de afwerking en kwaliteit nog geeneens goed bekeken.
                              Veel scherpte en veel kleur valt mij wel op. Ik vind het als niet-pro zijnde wel mooie beelden.

                              Het is natuurlijk hier een fotoforum, met focus op fotografie... En sommigen kunnen deze foto's steriel vinden, dat zal wss wel..
                              Ik geef zelf al bijna 20 jaar les in het bijzonder onderwijs type 2. De emoties op de foto's, het overwinnen van anderen maar vooral jezelf,...

                              Ik kan dat moeilijk met steriel associëren, op welke manier het ook op beeld is vastgelegd.

                              V

                              Comment

                              Working...
                              X