Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-in-one printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-in-one printer

    Misschien ga ik mijn oude HP Officejet Pro 1150C (multifunctionele printer) vervangen; is al vele jaren oud en de papierlade heeft kuren (papier wordt niet meer in de printer getrokken, dus wat meehelpen en dan trekt ie 't papier soms serieus krom)

    of is dat euvel makkelijk/goedkoop te herstellen ?

    ben dus een beetje aan 't zoeken

    enkele bemerkingen:
    1 de printer dient niet om foto's af te drukken, vooral voor tekst, copies en 't scannen van een foto (verlang niet de kwaliteit van een fotoscanner)
    2 heb geen toestel nodig met kaartgleufjes (is extra betalen voor iets dat ik al heb)
    3 maakt USB2.0 een verschil uit voor dergelijke printer ? (scannen misschien)
    4 als 't kan liever een papierlademechanisme van achter naar voor zoals bij Epson, ... ; bij HP wordt 't papier gedraaid en heb ook veel last van scheve tekst op naamkaartjes, bij mijn Epson gaat dat echt vree goe
    5 sheetfeeder is niet nodig, maar moet zeker flatbed A4 zijn (dan kan je ook een blad van een boek copiëren/scannen)
    6 kwaliteit is belangrijker dan snelheid, maar mag ook niet te traag zijn hé

    ben wel content van mijn HP wat 't printen van tekst betreft, mooi zwart en scherp
    't enigste dat me een beetje tegenhoudt is dus de manier van 't laden van 't papier (mijn oude printer faalt juist daar)
    had zelf gedacht aan de HP PSC2110; wel niet de recentste maar kreeg wel goeie kritiek (recentere 2175 en 2210 vind ik wa overkill gezien mijn verwachtingen)

    hebben jullie zelf ervaring met de 2110 ?
    andere voorstellen ?
    waar te verkrijgen aan redelijke prijs ? (HP PSC2110 181€ bij lokale winkel)
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Ga eens kijken naar de Canon MPC-730.
    Je zal versteld staan - er zit trouwens een i850 fotoprinter van Canon in.
    Doe eens de moeite om naar de specs te kijken - toestel kan volgens mij nog veel meer dan een andere multifunctional,

    Bij Canon loopt het papier steeds recht door de printer - bij HP maakt het een bocht van 180 graden...
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      ja die staat ook in de test van CM
      maar is wat overkill (zie mijn puntjes)
      ook rond 500€
      sneller dan de HP's maar HP is dan beter qua scankwaliteit
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Ik zat met hetzelfde probleem met een HP5L laserprinter. Na een telefoontje naar HP vermoeden zij twee problemen: of de rubbertjes van de feeder versleten: kostprijs 50€ of de tandwieltjes van de feeder versleten/afgebroken: kostprijs 130€. Ik ben dan eens naar nieuwe laserprinters van HP gaan kijken en tot de conclusie gekomen dat, als je printer al enkele jaren oud is, het op termijn nooit voordeliger is om hem te laten herstellen. Zeker gezien de prijzen van de printers tegenwoordig. Ik heb dan maar een splinternieuwe laserjet HP1000W gekocht aan 175€!! Begin voor dat bedrag maar eens een herstelling te laten uitvoeren.

        Oli.

        Comment


        • #5
          Ooit eens met een Deskjet gedaan: met een breekmes overlangs, lange fijne strepen op het rubberen rolletjs gesneden, je riskeert er niks mee als hij toch geen papier meer oppakt.
          Mijnen Deskjet werkt nu nog.
          Ook de rolletjes eens goed afkuisen met VIDEO 90 van Kontakt Chemie - goed spul, doet soms wonderen. ( Bij AITEC in Heverlee )
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Ik zat met hetzelfde probleem met een HP5L laserprinter. Na een telefoontje naar HP vermoeden zij twee problemen: of de rubbertjes van de feeder versleten: kostprijs 50€ of de tandwieltjes van de feeder versleten/afgebroken: kostprijs 130€.
            Die HP 5L/6L en ook de HP1100 hebben allemaal last van dat vervelende probleem. Plots willen ze geen papier meer "slikken" of ze nemen ineens 5 pagina's tegelijk. We hebben er hier zo tientallen staan.
            HP is zich bewust van dit probleem en de nieuwe feeders die ze bijvoorbeeld in die HP1100 steken zijn ook ietsjes anders nu. De technieker vertelde me dat ze steviger gebouwd zijn. Als thuisgebruiker ben je daar natuurlijk vet mee indien je garantieperiode verstreken is. Dan is een reparatie al snel een kostelijke zaak.

            Groetjes,

            Karl
            Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

            Bezoek mijn foto's online

            Comment

            Working...
            X