Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afweging D60 kit - D80 kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afweging D60 kit - D80 kit

    Beste mensen,

    Alvast bedankt voor de deskundige uitleg bij voorgaande vraag, ik ben was dus tot besluit gekomen om een Nikon D60 te kopen, tot mij iemand mij naar de D80 verwees.

    Nu is mijn vraag, wat zijn de specifieke verschillen tussen deze twee toestellen. Ik heb al enkele reviews gelezen, maar kom er niet altijd veel wijzer van. Hetgeen ik nu denk te weten is dat de D60 instap is, en de D80 al iets meer gevorderd. Ik denk dat in de D80 een scherpstelmotor zit ingebouwd in toestel, terwijl je bij de D60 een objectief moet kopen met deze motor in. Is dit juist, en waar liggen verdere verschillen?

    Nogmaals ik ben een beginner die mijn eerste toestel wil kopen, maar zou graag vermijden dat ik binnen twee jaar uitgekeken ben op het toestel en er een nieuw moet kopen.

    Dit zijn voorlopige mogelijkheden;

    Optie 1 - D60 + AF-S DX 18-55 II
    Optie 2 - D60 + AF-S VR DX 18-55 II
    Optie 3 - D60 + AF-S VR DX 18-55 II + AF-S DX 55-200

    Optie 4 - D80 + AF-S DX 18-70
    Optie 5 - D80 + AF-S DX 18-135
    (Optie 4 & 5 zijn even duur, voor de rest zijn opties van goedkoop naar minder goedkoop/duur)

    Is de D80 zijn prijsverschil waard, en waarom. Bij mij zal het vooral dienen voor landschappen, en portretten.

    Vb. zie: http://mysyafinaz.photoblog.com/Lumi...ortrait-i.html

    Alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: Afweging D60 kit - D80 kit

    Oorspronkelijk geplaatst door Jens Govaert Bekijk bericht
    Nogmaals ik ben een beginner die mijn eerste toestel wil kopen, maar zou graag vermijden dat ik binnen twee jaar uitgekeken ben op het toestel en er een nieuw moet kopen.
    Algemeen verwacht wordt dat de opvolger van de D80 in de komende 4-6 weken geannonceerd wordt.

    Comment


    • #3
      Re: Afweging D60 kit - D80 kit