Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsbediening Nikon D60

    Ik fotografeer de laatste tijd veel met mijn afstandsbediening. Bij het aanzetten van mijn toestel moet ik telkens opnieuw naar de instellingen gaan om dat in te stellen. Heel vervelend omdat je tussen 2 foto's soms een eindje moet wandelen en dan voor de veiligheid toch even dat toestel uit schakelt. Ook wanneer mijn toestel langere tijd aan staat moet ik regelmatig opnieuw instellen dat ik de afstandsbediening wil gebruiken.

    Heeft iemand enig idee hoe ik die instelling kan opslaan zonder dat telkens opnieuw met de hand te moeten doen ?

    Alvast bedankt !

    Filip
    Last edited by Strupie; 10 september 2017, 15:33. Reden: Verduidelijking

  • #2
    Re: Afstandsbediening Nikon D60

    Moderator Note: Verplaatst van ChitChat (da's voor niet-fotografische onderwerpen) naar Camera's, waar een dergelijke vraag thuishoort.


    Laat mij even raden, want ik ken Nikon niet. De D60 is al redelijk oud. Zijn die toestellen (zoals Canon) uitgerust met een knoopbatterij? In dat geval zou die wel eens ten einde kunnen zijn.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsbediening Nikon D60

      Ik heb een D50 gehad en daar was het ook zo en je kan daar niks aan veranderen. Voor welke veiligheid schakel je het toestel uit?

      De enige Nikon waar ik een knoopcel in heb is een D2h, maar alle nieuwere(vanaf D70) heb ik er nooit één aangetroffen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X