Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

af assist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • af assist

    hallo, ik ben in het bezit van een olympus e-510 dlsr en kan in het donker erg moeilijk opnames maken . de camera kan met behulp van de flitser ( die als hulplicht wordt gebruikt) heel slecht focussen. in het donker een zelfportert maken ( nachtvissen) is ook niet mogelijk , de camera focust een keer direct nadat ik de ontspanknop indruk.
    Nu begrijp ik dat de nikon D60 wel over af assist beschikt ( met een led?)hiervoor had ik een fuji S5600 compactcamera en dit werkte perfect. dan verwacht je van een spiegelreflex toch hetzelfde? Ik was hier van uitgegaan. is de D60 gelijkwaardig aan de E-510 ,dan kan ik evt ruilen. wie heeft voor mij de tip om dit op te lossen?
    Alvst hartelijk dank! mvgr Wilco

  • #2
    Re: af assist

    is scherpstellen met behulp van een zaklamp dan geen hulp???
    if gaat dit nie echt
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: af assist

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      is scherpstellen met behulp van een zaklamp dan geen hulp???
      if gaat dit nie echt
      david dank voor je reactie ,ik zou dan iets voor de camera moeten zetten op de plaats waar ik mezelf met de vis wil fotograferen de lamp erop schijnen, zelfontspanner aanzetten en snel voor de lens gaan zitten.een hoop gedoe als je in je eentje bent in het pikke donker.( ik schrijf artikelen voor div. hengelsport magazines)heb dit al eens gedaan maar echt snel en lekker werkt dit niet, verkeerde keus gemaakt met de camera misschien. zou dit opgelost zijn met b.v. de nikon D60?
      groet wilco

      Comment


      • #4
        Re: af assist

        externe flits met AF assist beam...

        of als je weet exact hoeveel m je van je toestel verwijderd bent, kan je gewoon vooraf MF instellen
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: af assist

          Kijk en lees dit eens Olympus toppic
          En inderdaad heb ook een E-510 en heb er een externe flits bij aangekocht dit om het vervelende voorflitsen te voorkomen
          Deze flitser gebruikt een rode beem om de camere op scherp te laten stellen
          En anders zoals david_ve vermeld een zaklamp gebruiken lukt ook aardig

          Comment


          • #6
            Re: af assist

            Ik gebruik ook gewoon een (klein, krachtig led) zaklampje hoor..

            Comment


            • #7
              Re: af assist

              ik heb ooit eens ergens gehoord dat je met een laserpen hele goeie resultaten kan bekomen bij slecht licht. Het rode puntje wordt vrij snel gevonden door de AF. Ikzelf gebruik zoals Lennert ook een "zaklampje": een Maglite 5D

              Comment


              • #8
                Re: af assist

                Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                ik heb ooit eens ergens gehoord dat je met een laserpen hele goeie resultaten kan bekomen bij slecht licht. Het rode puntje wordt vrij snel gevonden door de AF. Ikzelf gebruik zoals Lennert ook een "zaklampje": een Maglite 5D
                heren bedankt voor de reacties , ik schaf een externe flitser aan , of blijf klooien met lampjes , of een camera met een af assist dmv groene of rode lichtstraal...

                Comment


                • #9
                  Re: af assist

                  Kijk naar de Olympus FS- FL-36R Flitser
                  Uitermate geschikt daar voor en niet al te duur
                  Er is natuurlijk ook de Olympus FL-50 Flitser
                  Maar die kost 2x wat van wat de 36 kost
                  Andere keus zijn de Metz flitsers heb zelf een 44MZ-2 met adaptervoet 3202
                  Speciaal voor op mijn E-510 en evenals op de Panasonic 30 (Bridge)

                  Comment

                  Working...
                  X