Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies vervanger canon 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies vervanger canon 50D

    Hallo allemaal,

    Zal me even kort voorstellen want dit is mijn eerste post hier
    Ik volg al enkele jaren het forum op een afstand en heb er vele uren leesplezier opzitten maar eigenlijk nooit geregistreerd, tot nu. Omdat ik al een tijdje met een vraag zit en kom er niet direct uit.

    Ik gebruik ondertussen al een 5tal jaar mijn trouwe Canon 50D (+ canon 24-70L f2.8 + canon 70-200L f2.8, tokina 11-16 f2.8) maar zijn clicks lopen stilaan op en vindt het tijd voor een ander toestel. Daarnaast zou ik graag een toestel hebben dat betere ruisprestaties heeft dan mijn huidige.
    Hoofdzakelijk gebruik: reisfotografie (landschappen), sporadisch eens een reportage,...

    Volgende toestellen heb ik in mijn gedachten:
    - Canon 70D: (nieuw)
    - Canon 6D: (nieuw)
    - Canon 5d mk2: (jonge occasie)
    Ik besef ook wanneer ik overstap naar fullframe dat ik mijn tokina niet meer kan gebruiken. Heb al vele reviews gelezen over de verschillende toestellen maar het blijft een moeilijke keuze...

    Wat lijkt volgens jullie een goede keuze?

    Alvast bedankt voor jullie hulp/advies!
    Canon 50D - Batterijgrip - Canon 24-70L f2.8 - Canon 70-200L f2.8 - Tokina 11-16 f2.8 - Speedlite 580EX

  • #2
    Re: Advies vervanger canon 50D

    Aangezien u reeds enkele ef objectieven hebt zou ik kiezen voor de 5D. Zelf stond ik voor dezelfde keuze, ik had een 70D, en ben overgeschakeld naar de 5D III, naar volle tevredenheid. Mijn mening is dat de ef lenzen toch beter presteren en tot hun recht komen op een fullframe tov crop. De 70D is een heel goede camera en levert goede beelden op met de 18-135mm vb. Maar met de 24-70 was dit toch minder. Mijn eos M leverde beter resultaat.
    Indien ik u was zou ik dan toch opteren voor de "oude" 5D II tov de 2 andere. Maar ik wil hiermee zeker niet zeggen dat de 70D slecht is, enkel met de ef lenzen presteerde hij niet voor de volle 100%.

    Comment


    • #3
      Re: Advies vervanger canon 50D

      Ja want ik merk dat ik eigenlijk heel dikwijls mijn 24-70 links laat liggen omdat deze niet breed genoeg is. Waardoor ik de Tokina gebruik, al is deze niet altijd even scherp zeker wanneer ik onder f4 moet gaan.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Canon 50D - Batterijgrip - Canon 24-70L f2.8 - Canon 70-200L f2.8 - Tokina 11-16 f2.8 - Speedlite 580EX

      Comment


      • #4
        Re: Advies vervanger canon 50D

        Oorspronkelijk geplaatst door OpdebeB1 Bekijk bericht
        Ja want ik merk dat ik eigenlijk heel dikwijls mijn 24-70 links laat liggen omdat deze niet breed genoeg is. Waardoor ik de Tokina gebruik, al is deze niet altijd even scherp zeker wanneer ik onder f4 moet gaan.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Met een full frame zal de 24/70 misschien wel breed genoeg zijn , misschien kan je eens met iemand vergelijken die een FF heeft.

        Comment


        • #5
          Re: Advies vervanger canon 50D

          Die Tokina 11-16 is op een FF Canon ook nog deels bruikbaar, zie bvb https://youtu.be/ISFzKI_uDz8?t=4m39s
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: Advies vervanger canon 50D

            Ik heb mijn 50D vervangen door een 6D, geen seconde spijt van gehad.
            Ik heb wel het gevoel dat de AF trager is dan de 50D, hij lijkt me ZEKER niet sneller. Beeldkwaliteit is wel massaal beter, VOORAL qua ruis !
            Vorige week nog een avond feest gefotografeerd op ISO10.000 met zeer bruikbare beelden.

            De enige 2 opties die ik mis op het toestel zijn:
            1: een dubbel geheugenkaart-slot (kwestie van backup on the spot te hebben)
            2: een knop om onmiddelijk de witbalans te wijzigen (opgelost door steeds in RAW te werken)

            Succes met je keuze !

            Comment

            Working...
            X