Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nieuwe camera nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nieuwe camera nodig

    Ik ben van plan om mij een spiegelreflex aan te schaffen. Alleen ben ik er nog niet echt uit welke. Momenteel twijfel ik nog tussen een Canon 450D en een 500D. Ik ben al eens gaan horen in verschillende winkels en één van de verkopers zei mij dat de 450D end of life is en dat ik toch beter voor de (duurdere) 500D kies. Dit kan natuurlijk een verkoopspraatje zijn maar als het waar is, is het misschien interessanter om nog even te wachten tot de 450D uit de stock van Canon moet en er kortingen gaan aankomen?
    Is er trouwens veel verschil voor een beginner (zoals ik) tussen beide toestellen? Dus als iemand wat raad kan geven... Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Advies nieuwe camera nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door mrorange Bekijk bericht
    Ik ben van plan om mij een spiegelreflex aan te schaffen. Alleen ben ik er nog niet echt uit welke. Momenteel twijfel ik nog tussen een Canon 450D en een 500D. Ik ben al eens gaan horen in verschillende winkels en één van de verkopers zei mij dat de 450D end of life is en dat ik toch beter voor de (duurdere) 500D kies. Dit kan natuurlijk een verkoopspraatje zijn maar als het waar is, is het misschien interessanter om nog even te wachten tot de 450D uit de stock van Canon moet en er kortingen gaan aankomen?
    Is er trouwens veel verschil voor een beginner (zoals ik) tussen beide toestellen? Dus als iemand wat raad kan geven... Alvast bedankt.
    450d is inderdaad opgevolgd door de 500d. Maar als beginner volstaat de 450D natuurlijk volledig.... (kijk ook even naar de andere merken: Nikon(!), Sony etc.)

    Kijk eens op het forum rond. Deze vragen worden iedere week gesteld! Als je echt advies wilt in dit topic zet er dan ook bij wat je budget is, wat je wilt fotograferen etc. etc.. Nu kunnen we je nooit een goed advies geven...
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

    Comment


    • #3
      Re: Advies nieuwe camera nodig

      volgens sommige websites zou de 450D nog steeds blijven bestaan naast de 500D

      Ik heb vorige week zo'n 500D gekocht, ondertussen is ie al terug in de winkel want ie bleek defect. (nou, dit is het eerste probleem op 4 canons die ik gekocht heb en men maakt er helemaal geen problemen van om me een ander gloednieuw toestel te bezorgen dus ik trek het me niet te veel aan)

      Ik heb wel een 500tal foto's gemaakt ermee de laatste dagen, en vergeleken met mijn oude S5 IS is het prachtig, maar je moet wel leren het toestel te gebruiken. Er zijn redelijk veel instellingen mogelijk voor een beginner zoals ik en het is even wennen en de juiste optie kiezen voor elke omstandigeheid.

      De menu's zijn echter zeer overzichtelijk en makkelijk te gebruiken, de menu structuur past zich ook aan, aan het foto programma dat je kiest.

      wij hebben de 500d vanwege de video functie, echter die is toch niet zo schitterend handig. (vanwege de niet vol automatische focus zoals je die wel op een S5 IS of compact hebt) De kwaliteit is wel prima en ik denk dat het wel gebruikt zal worden.

      ik kan niet wachten tot ik een nieuwe 500d heb ....

      Patrick

      Comment


      • #4
        Re: Advies nieuwe camera nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door mrorange Bekijk bericht
        Ik ben van plan om mij een spiegelreflex aan te schaffen. Alleen ben ik er nog niet echt uit welke. Momenteel twijfel ik nog tussen een Canon 450D en een 500D. Ik ben al eens gaan horen in verschillende winkels en één van de verkopers zei mij dat de 450D end of life is en dat ik toch beter voor de (duurdere) 500D kies. Dit kan natuurlijk een verkoopspraatje zijn maar als het waar is, is het misschien interessanter om nog even te wachten tot de 450D uit de stock van Canon moet en er kortingen gaan aankomen?
        Is er trouwens veel verschil voor een beginner (zoals ik) tussen beide toestellen? Dus als iemand wat raad kan geven... Alvast bedankt.
        er zijn en paar verschillen die wel heel handig kunnen zijn.

        De twee grootste voordelen van de 500D tov de 450D zijn:
        -de 500D heeft een VGA scherm, en dat maakt foto's bekijken en scherpte beoordelen op het scherm zelf een absolute droom. Een wereld van verschil met het scherm van de 450D en oudere toestellen
        -de 500D kan filmen in zeer goede kwaliteit. (bruikbaar tot 720p). Als je niet veel filmt ok, maar als je wel graag filmt is dit een heel handige functie aangezien je met een gewone digitale videocamera zelden zulke kwaliteit kan halen, en dit vooral door het feit dat je lenzen kan verwisselen,en de goede prestaties op hoge iso (grote sensor)


        voor mij persoonlijk zijn die 2 dingen al absoluut de meerprijs waard. Als jij deze twee punten eigenlijk niet belangrijk vindt, dan kan je kijken naar de 450D.

        je kan ze hier nog eens vergelijken op specs : http://www.dpreview.com/reviews/comp...s500d&show=all
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Advies nieuwe camera nodig

          Tegenwoordig bedraagt het prijsverschil tussen de 450D en de 500D met 18-55 kitlens nog maar een 50 - 70 euro en voor die prijs krijg je bij de 500D toch wel heel veel meer!!!

          - 14 bit RAW ipv 12 BIT
          - 15,1MP ipv 12,3 MP
          - Videomogelijkheid
          - Een veel betere display

          Ik zou (en zal zelf ook) gaan voor de 500D, maar ik wacht nog op een prijsdaling

          Comment


          • #6
            Re: Advies nieuwe camera nodig

            Ik heb ook een Canon Eos 500d sedert 13/06/2009. Mijn toestel is voor de tweede maal in herstelling bij Canon (sluiter blijft hangen in de stand P tot en met stand M).
            Canon Eos 7d, Objectief Tamron 17-50mm f 2 8 sp di ii canon vc, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM en Canon Speedlite 430EX II.

            Comment


            • #7
              Re: Advies nieuwe camera nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bottu Bekijk bericht
              Ik heb ook een Canon Eos 500d sedert 13/06/2009. Mijn toestel is voor de tweede maal in herstelling bij Canon (sluiter blijft hangen in de stand P tot en met stand M).
              Ik ben geen marketingmens, maar ik verwacht niet direct nog spectaculaire kortingen op die end-of-life-dingen. Dat zouden ze een oude camera in de spotlights zetten die zonder een ruggesteuntje ook nog verkocht geraakt. Nuja, ik ben sowieso van het soort mensen die zegt: "niet blijven wachten op verdere kortingen, nieuwe dingen, want dan kan je blijven wachten. er blijven nieuwe toestellen komen, er blijven 'oude toestellen' van de markt gehaald worden.

              Binnen die prijsklasse heb je een vier/vijftal toestellen van verschillende merken. Aan geen van allen zal je je een buil vallen, eender welke richting je over zoveel jaar uit wil gaan. Zie liefst wel dat je naast een kitlens toch minstens één betere lens (of prime) hebt. En daarnaast is het veel meer een kwestie van goed leren kijken, een paar vuistregels onthouden, en zoveel verschil maakt het dan echt niet meer welk knopke waar staat, en of je nu 2 megapixels extra hebt of niet. Dat zijn details.

              Comment


              • #8
                Re: Advies nieuwe camera nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                450d is inderdaad opgevolgd door de 500d. Maar als beginner volstaat de 450D natuurlijk volledig.... (kijk ook even naar de andere merken: Nikon(!), Sony etc.)

                Kijk eens op het forum rond. Deze vragen worden iedere week gesteld! Als je echt advies wilt in dit topic zet er dan ook bij wat je budget is, wat je wilt fotograferen etc. etc.. Nu kunnen we je nooit een goed advies geven...
                De bedoeling is vooral om de kinderen, landschappen, natuur, reizen e.d te fotograferen. Budget tussen de 600 en 800€, lenzen inbegrepen
                Last edited by mrorange; 30 september 2009, 21:23.

                Comment


                • #9
                  Re: Advies nieuwe camera nodig

                  Kan er iemand ook iets zeggen over de kwaliteit van de kitlenzen. Er worden pakketten aangeboden met 18-55 en 55-250 lenzen. Lijkt me wel interessant om mee te beginnen, nee?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies nieuwe camera nodig

                    Wachten op de laagste prijs voor de 450D, oeps uitverkocht. Nu is de 500D vervangen door de 550D, dus even wachten op een lage prijs voor de 500D, oeps.....

                    Moraal: koop de camera, die in je gedachten had(of beter koop die 2de hands) en zie die als studieobject: wat mis je, wat werkt goed, wat moet er meer op en ga dan na een tijdje naar de 'perfecte' camera zoeken en bevalt de eerste perfect->gebruik die tot die uit elkaar valt, maar koop wel altijd goed glas.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies nieuwe camera nodig

                      Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS = € 871,96
                      Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS = € 737,24
                      Het verschil is € 134,72 en geen 50 à 70 euro Threesa!
                      Deze kit objectieven zijn ruim voldoende om te beginnen, ik gebruk ze nog altijd op mijn 40D.
                      Er zijn natuurlijk nog betere objectieven maar die vallen dan (zeer) ruim buiten uw budget.
                      Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM = € 822,60
                      Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM = € 1524,19
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X