Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

    Hello, ik weet wel iets over camera's, maar blijkbaar nooit genoeg.

    Heb nu volgende vraag.

    Welke toestellen zijn er die ongeveer de eigenschappen van de Lumix LX100 II overnemen (op fotografie en niet videografie gebaseerd, zoomrange min of meer gelijk, lichtsterke vast lens, handelbaarheid / grootte ongeveer gelijk, minstens APS-C).

    En nee, de Sony RX100 (de III bvb.) is als antwoord niet toegestaan.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

  • #2
    Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

    De Leica D-lux 7.
    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

      Die had ik nog niet gezien.
      Maar da's natuurlijk een premium kloon van de Lumix.
      Ziet er wel knap uit.
      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

        Als je je tevreden kunt stellen met een niet verwisselbare prime-lens van omgerekend naar FF 35 mm, dan is de Fuji X100F of de nieuwste X100V een prachtige camera.
        Dit toestel wordt wel eens 'the poor man's Leica' genoemd.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

          Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
          Als je je tevreden kunt stellen met een niet verwisselbare prime-lens van omgerekend naar FF 35 mm, dan is de Fuji X100F of de nieuwste X100V een prachtige camera.
          Dit toestel wordt wel eens 'the poor man's Leica' genoemd.
          Er zijn twee voorzetlenzen te koop voor de X100F: een groothoek en een tele. De digitale zoom van de X100F zou theoretisch minder beeldkwaliteit opleveren, maar daar zie ik in de praktijk haast niets van.
          https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

            Waarom geen toestel uit de Sony A6000-reeks? Is niet zo heel groot, en een niet te onderschatten voordeel is dat je zelf ev. zelf de sensor kan reinigen.
            http://users.telenet.be/patric/

            Comment


            • #7
              Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

              Ricoh GRIII

              Comment


              • #8
                Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

                Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                Waarom geen toestel uit de Sony A6000-reeks? Is niet zo heel groot, en een niet te onderschatten voordeel is dat je zelf ev. zelf de sensor kan reinigen.
                ??? of dat een voordeel is ??? met elk toestel met verwisselbare lens kan men de sensor reinigen...bij bvb de fuji X100 reeks en bij uitbreiding de X70 hoeft dat niet want die hebben een vast objectief.
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

                  Het reinigen wordt denkelijk als voordeel aangehaald omdat de oorspronkelijke LX100 een slechte reputatie had qua stof op de sensor. Ik weet eigenlijk niet of dat in de tweede versie is opgelost.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    ??? of dat een voordeel is ??? met elk toestel met verwisselbare lens kan men de sensor reinigen...bij bvb de fuji X100 reeks en bij uitbreiding de X70 hoeft dat niet want die hebben een vast objectief.
                    Als er vuil komt op een vaste lens camera betaal je hopen geld om te laten reinigen.
                    http://users.telenet.be/patric/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

                      Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                      Als er vuil komt op een vaste lens camera betaal je hopen geld om te laten reinigen.
                      ik heb oa gefotografeerd met fuji x100, fuji x100S, fuji x100T en ben onlangs terug overgeschakeld naar fuji x70.... ik heb nog nooit vuil op de sensor gekregen, ik denk ten andere dat dit onmogelijk is met een "compact" toestel met VAST objectief (een zoom kan iets anders zijn). Ik heb tenminste nog nooit gehoord of gelezen van een vervuilde sensor op een dergelijk toestel.
                      nikon coolpix s9100

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

                        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        ik heb oa gefotografeerd met fuji x100, fuji x100S, fuji x100T en ben onlangs terug overgeschakeld naar fuji x70.... ik heb nog nooit vuil op de sensor gekregen, ik denk ten andere dat dit onmogelijk is met een "compact" toestel met VAST objectief (een zoom kan iets anders zijn). Ik heb tenminste nog nooit gehoord of gelezen van een vervuilde sensor op een dergelijk toestel.
                        Akkoord, alleen zoom-toestellen zijn er gevoelig aan...
                        http://users.telenet.be/patric/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies gevraagd: nog toestellen in genre Lumix LX100 II

                          Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                          Hello, ik weet wel iets over camera's, maar blijkbaar nooit genoeg.

                          Heb nu volgende vraag.

                          Welke toestellen zijn er die ongeveer de eigenschappen van de Lumix LX100 II overnemen (op fotografie en niet videografie gebaseerd, zoomrange min of meer gelijk, lichtsterke vast lens, handelbaarheid / grootte ongeveer gelijk, minstens APS-C).

                          En nee, de Sony RX100 (de III bvb.) is als antwoord niet toegestaan.
                          Het enige toestel dat in de buurt komt van de LXII is de voorlaatste Canon G1X ..namelijk de G1X mkII
                          De sensor is 1,5 inch en is ong 20 percent smaller dan de gebruikelijke sensoren op de Canon DSLR's

                          Komt er nog eens bij dat de sensor multi-ratio is .. dwz dat niet het volledige sensor oppervlak gebruikt wordt.
                          Voordeel hiervan is dat ratio 4/3 en 3/2 je hetzelfde gezichtsveld geeft (in plaats van bijvoorbeeld een 4/3 crop gemaakt van de 3/2 in het vorige GX1 model)
                          Het objectief is relatief vrij lichtsterk 2.0 in wide en 3.9 tele .. gezien het bereik van 24-120 (ff.eq.)zijn dit mooie waarden en zeker in vergelijk met de vorige G1X mkI (2.8-5.8 bij 28-112mm (ff.eq.)(mijn dochter heeft de oude G1X)

                          De cropfactor is als ik mij niet vergis rond 1.92
                          Onderwerp isolatie is maar zo goed als het kan zijn voor een compactcamera.
                          De bouwkwaliteit van het toestel is zeer goed..
                          De camera heeft een flip up screen
                          Evf is niet aanwezig maar een externe is wel mogelijk.
                          Beeldkwaliteit is zeer goed (die was al zeer goed op de mark I) met de typische Canon color output (jpeg) en is imho beter dan die van de LX100II

                          De G1X MKIII is de vervanger maar heeft een andere weg ingeslagen.
                          Evf ingebouwd, sensor van de 80D maar ondanks de grotere sensor minder interessant door het nieuwe objectief (24-72 2.8-5.6) waardoor subject isolatie minder goed is.
                          DR en resolutie is dan weer beter dan de voorganger.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment

                          Working...
                          X