Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ADVIES DIGITALE CAMERA?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ADVIES DIGITALE CAMERA?

    Hallo,

    Ik wil binnenkort een fotografiecursus gaan doen, maar wel met een digitale camera.
    De bedoeling is uiteindelijk redelijk professioneel te kunnen fotograferen.

    Tevens ben ik aan het kijken naar een nieuwe digitale camera.
    Met gewone camera's heb je de sluitertijd, aparte lenzen e.d., maar ik denk dat dit soort camera's digitaal nog erg duur zijn.

    Ik wil een camera waarmee ik ruime tijd vooruit kan en waarmee ik ook tijdens zo'n cursus goed kan werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Alle advies is welkom.

  • #2
    volgens hetgeen ik hier uit versta kan je een Canon 10D overwegen.

    Reeds te vinden voor +/- 1900 euro.

    Professioneel toestel met aparte lenzen.

    Verder is er nog de Nikon D100 en de Fuji S2.

    Allemaal beetje in dezelfde prijsklasse. (+/- 2000 euro voor de body)

    lenzen zijn apart aan te schaffen.

    mvg
    Orc@
    http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

    Canon EOS 10D
    Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

    Comment


    • #3
      Dat is misschien iets te duur..
      Ik wil geen professioneel fotograaf worden,
      maar wel professioneel uitziende foto's kunnen maken.

      Als ik een camera zoek onder de duizend euro,
      waar kan ik dan het beste aan denken?
      En wat is belangrijk daarbij?

      Comment


      • #4
        Originally posted by nwbee
        Dat is misschien iets te duur..
        Ik wil geen professioneel fotograaf worden,
        maar wel professioneel uitziende foto's kunnen maken.

        Als ik een camera zoek onder de duizend euro,
        waar kan ik dan het beste aan denken?
        En wat is belangrijk daarbij?

        Misschien is de Minolta Dimage 7i wel iets voor jouw? Staat momenteel 829 Euro bij www.Topfoto-online.de. Een winkel met goede service en een Nederlandse bediening...
        groetjes,
        Kristien
        Olympus E500
        take the time it takes so it takes less time...
        www.pnh.be

        Comment


        • #5
          Hey Nwbee,

          Zo'n professioneel fototoestel kan je nu nog niet gebruiken. Ik zou voor een semiprof gaan. Iets in de trent van een nikon Coolpix 5700, Sony DSC-F717, of de Minolta Dimage 7hi. Ik weet zeker dat je hier heel lang mee vooruit kan. En het is mooi omdat er veel automatische mogelijkheden opzitten en tevens kan je alles ook zelf instellen als je een wat meer gevorderde fotograaf bent.

          Mijn keuze uit het rijtje zou de minolta zijn vanwege zijn manuele zoom mogelijkheden dit is precieser dan bij die andere twee. Maar dat zou mijn keuze zijn. Ik denk dat je goed moet kijken wat je in de toekomst wilt gaan fotograferen want alleen dan kan je een juiste keuze maken.


          Veel succes en plezier op je cursus,

          Greetz Neo.

          P.S. ik ben zelf ook van plan om een cursus te gaan doen. Kan je mij vertellen hoe dat tie is geweest? Alvast bedankt.
          IF you do something, DO IT GOOD!!!

          Comment


          • #6
            Die ziet er inderdaad goed uit, zeker voor die prijs.
            Ik zie wel dat die al 3 jaar oud is. Is hij inmiddels niet verouderd?

            Comment


            • #7
              Originally posted by nwbee
              Die ziet er inderdaad goed uit, zeker voor die prijs.
              Ik zie wel dat die al 3 jaar oud is. Is hij inmiddels niet verouderd?

              Toen deze uitkwam was hij ook immens duur, maar zo goed dat hij nu nog altijd meedraait.

              Comment


              • #8
                sorry nwbee

                wist natuurlijk niet 100% wat jouw bedoelingen waren.

                Verkeerd ingeschat.

                Onder de 1000 euro heb je zeer goede camera's.

                FUJI FinePix S 602 + IBM 1GB 970,00 €
                FUJI FinePix S 602 739,00 €

                CANON PowerShot G 3 + 1 GB Microdrive 915,00 €
                CANON PowerShot G 3 675,00 €

                MINOLTA Dimage 7i 885,00 €
                MINOLTA Dimage 7i + IBM Microdrive 1 GB 1125,00 €

                bron: (http://www.kamera-express.nl)


                mvg
                Orc@
                http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

                Canon EOS 10D
                Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

                Comment


                • #9
                  Dank je Orc@

                  Wat is die IBM 1GB?

                  Comment


                  • #10
                    fuji 602 http://www.fuji.be/nl/Produits/Appareils/detailprod.asp?219

                    CANON Powershot G3 http://web.canon.jp/Imaging/PSG3/index-e.html

                    MINOLTA Dimage 7i http://www.minoltaeurope.com/phptemplates/digital/fs.php?Language=english&Product=DiMAGE_7i&Part=pro duct

                    mvg
                    Orc@
                    http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

                    Canon EOS 10D
                    Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by nwbee
                      Dank je Orc@

                      Wat is die IBM 1GB?
                      Das het opslag geheugen.
                      Bij de meeste is dit Compactflash.
                      Daarop slaat je digitale camera je foto's op.

                      1GB is heel veel, hangt dus af van wat je er wil mee gaan doen.
                      Ga je veel op uitstapjes en trek je heel veel foto's dan is zo een compact flash kaart (of microdrive) wel van doen.

                      Hangt dus af hoeveel foto's je van plan bent te trekken.

                      mvg
                      Orc@

                      http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

                      Canon EOS 10D
                      Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

                      Comment


                      • #12
                        Maar dat kun je later ook nog los bijkopen?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by nwbee
                          Maar dat kun je later ook nog los bijkopen?
                          Ja.

                          De Minolta Dimage 7hi is touwens niet 3 jaar oud hoor.

                          Dat is de Dimage 7, deze is later opgevolgd door de 7i waarbij er een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd, de 7hi is daarna gekomen die nog meer opties en verbeteringen heeft.

                          Aan het soort vragen dat je hier stelt is wel te zien dat je weinig weet van fotografie en computers, twee dingen waarover je toch wel wat kennis moet hebben wil je je verdiepen in digitale fotografie. Ik zou je aanraden eerst eens wat teksten op internet te zoeken waar de basisbegrippen worden uitgelegd.
                          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                          Comment


                          • #14
                            Hey nwbee...

                            als ik je een totaal andere tip mag geven...

                            Waarom niet een analoogje kopen op een 2e handsbeurs (nu zondag in gent) en daarmee naar de cursus trekken? Dat vind je daar makkelijk voor een 150 € Je moet tenslotte er rekening mee houden dat alle basisprincipes van digitale fotografie gebaseerd zijn op analoge fotografie...sluitertijden, diafragma, belichting, ISO's, DOF....de hele reutemeteut

                            En als je daarmee echt weg bent...dan heb je een prima basis en kan je nog altijd kiezen welke digicam nu wel geschikt is en weet je gelijk ook waar je op moet letten bij aankoop...

                            Ik weet het 't is tegen de naam van dit forum misschien, maar een goeie analoge basis is nog altijd top

                            't is maar een tip
                            some toys 4 big boys
                            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by nwbee
                              Ik wil binnenkort een fotografiecursus gaan doen, maar wel met een digitale camera.
                              De bedoeling is uiteindelijk redelijk professioneel te kunnen fotograferen.
                              en :

                              Originally posted by nwbee
                              Dat is misschien iets te duur..
                              Ik wil geen professioneel fotograaf worden,
                              maar wel professioneel uitziende foto's kunnen maken.
                              en :

                              Jamaar, wat is het nu , wil je nu professioneel te werk gaan of niet ? Indien wel, ga je je er moeten bij neerleggen dat je een stevig budget (>€3000) zult nodig hebben voor alles samen. Je kan niet verwachten van professionele resultaten te krijgen (i.e. vergelijkbaar met wat beroeps presteren) zonder a) een goede opleiding, b) te investeren in degelijk materiaal.

                              Of misschien heb je op enkele posts tijd je ambities wat teruggeschroefd nadat je zag hoeveel een digitale reflex je gaat kosten ?

                              BTW, het is hier ook al gezegd dat veel lesgevers/cursussen niet happy zijn met consumer digitale fototoestellen en typisch ook niet in staat zijn aan een eigenaar van zulk toestel uit te leggen hoe de gegeven technieken toe te passen zijn op hun toestel. Dus best wel eens informeren...

                              Henk

                              Comment

                              Working...
                              X