Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies compact digitaal fototoestel gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies compact digitaal fototoestel gevraagd

    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een compact digitaal fototoestel. Mijn budget is rond de 300-450 euro. Momenteel heb ik nog een oude Nikon Coolpix, maar deze is rijp voor de antiekbeurs -hoewel ik er enorm veel plezier aan heb beleefd-.

    Ik ben nogal kieskeurig en heb al verschillende reviews gelezen, maar zou toch extra advies willen vragen aangezien de producten zeer snel evolueren. Ik wil geen rommel, maw niet te veel compromises. Heb nog getwijfeld om een spiegelreflex aan te schaffen (D60 van Nikon) omdat ik toch al een goede basiskennis heb van fotografie. Ik vrees er echter voor dat een groter toestel makkelijker thuis gaat blijven liggen omdat ik het niet wil meesleuren. Ik zoek dus eigenlijk een ‘pareltje’ in zakformaat.

    Volgende zaken zijn belangrijk:

    - bij weinig licht zonder flash nog deftige en scherpe foto’s kunnen pakken
    - gebruiksvriendelijk
    - minimum 10 megapixels
    - degelijk scherm dat groot genoeg is + eventueel viewfinder
    - ik doe aan sport (kitesurfen), liefst groot zoom-vermogen zodat foto’s van wat verder ook mogelijk zijn
    - mogelijkheid om wat kwalitatievere filmpjes op te nemen (liefst HD)

    Toestellen die mij reeds zijn opgevallen: Canon SD880 IS (Ixus 870 IS), Sony Cybershot T500 + andere series van Cybershot, Panasonic Lumix DMC-TZ5, Panasonic Lumix DMC-LX3 (staat hoog aangeschreven op dpreview), Fujifilm F100fd

    Ik heb eveneens de nieuwe Nikon Coolpix vastgenomen, maar heb niet de indruk dat dit toestel er momenteel bovenuit steekt.

    Iemand die mij eventueel advies kan geven? Kan ik beter nog even wachten op de zogezegde compacte toestellen-revolutie van 2009 of op eventuele solden -wanneer die er ook mogen zijn?
    Graag jullie mening!
    Alvast bedankt, groeten frederic

  • #2
    Re: advies compact digitaal fototoestel gevraagd

    De mijn inziens beste in dit rijtje, de Panasonic LX3, kun je meteen een streep door halen indien je wat meer zoom wenst. (Slechts 2.5 X zoom & dit nog beginnend op 24 mm. Reikt
    dus amper tot 60 mm.)

    Comment


    • #3
      Re: advies compact digitaal fototoestel gevraagd

      de LX3 is inderdaad beperkt qua zoomvermogen - spijtig want is een zeer knap toestel alvast bedankt voor je reactie!

      Comment


      • #4
        Re: advies compact digitaal fototoestel gevraagd

        Ik ga uiteindelijk toch voor de Panasonic LX3 gaan. Heeft iemand info over eventuele nieuwe modellen die in 2009 uitkomen? Komt er in de nabije toekomst een opvolger van dit model uit? Ik vind hier niet veel over terug op internet..
        De prijs in Turnhout lijkt me de beste; weet er iemand of ze binnenkort solden hebben of promoties doen voor dit artikel?
        alvast bedankt, frederic

        Comment


        • #5
          Re: advies compact digitaal fototoestel gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door azertyfred Bekijk bericht
          Ik ga uiteindelijk toch voor de Panasonic LX3 gaan. Heeft iemand info over eventuele nieuwe modellen die in 2009 uitkomen? Komt er in de nabije toekomst een opvolger van dit model uit? Ik vind hier niet veel over terug op internet..
          De prijs in Turnhout lijkt me de beste; weet er iemand of ze binnenkort solden hebben of promoties doen voor dit artikel?
          alvast bedankt, frederic
          ik vind heel veel mensen op het net die van de LX4 dromen, maar iets echt concreets...?
          Enkel wat geruchten (die ik nergens kan staven) dat de LX4 in januari zou uitkomen.

          Anders eens opzoeken wanneer de LX3, 2 en 1 zijn uitgekomen en misschien vind je wel een patroon...

          Comment


          • #6
            Re: advies compact digitaal fototoestel gevraagd

            Zit een beetje in dezelfde situatie.

            Mij werd de Canon G10 aangeraden, dit is geen spiegelreflex maar echt klein is hij niet als je hem altijd wil bij je hebben.
            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

            Comment


            • #7
              Re: advies compact digitaal fototoestel gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
              Zit een beetje in dezelfde situatie.

              Mij werd de Canon G10 aangeraden, dit is geen spiegelreflex maar echt klein is hij niet als je hem altijd wil bij je hebben.
              Ja, heb daarstraks nog een paar reviews gelezen over de G10, spreekt mij veel minder aan en de prijs ligt ook hoger. Ik heb mij de laatste dagen echt grondig verdiept in de materie -bijna freaky- en de LX3 komt het beste overeen met mijn wensen. 2 zaken echter zijn spijtig, nl. klein zoombereik en geen kijkertje. Maar ja, ik denk dat je altijd wel een paar compromissen moet stellen. De G10 is voor mij ook te groot.

              Zo, ik ga eens sherlock holmes of nostradamus spelen en de releasedatum van de LX4 proberen te voorspellen hier op het net
              zzzapp ------

              Comment


              • #8
                Re: advies compact digitaal fototoestel gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door azertyfred Bekijk bericht
                Zo, ik ga eens sherlock holmes of nostradamus spelen en de releasedatum van de LX4 proberen te voorspellen hier op het net
                zzzapp ------
                Zowel de LX1, LX2 en LX3 zijn rond juli aangekondigd en een paar maand later uitgebracht:
                - De LX1 in 2005
                - De LX2 in 2006
                - De LX3 in 2008

                Mogelijk patroon: de LX4 zou misschien wel eens in juli 2010 kunnen uitkomen..
                Of misschien dit jaar, of niet, wie zal het zeggen?

                Ik ga me wagen aan een eindejaarsgokje: met de natte vinger gok ik op april 2009

                Comment

                Working...
                X