Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19

Standaard Advies Canon Mark II

Beste,

Een vraag met 1000 antwoorden. Maar toch ben ik eens benieuwd naar de eerste reacties.
    Is het nog zinvol om de aankoop van een Canon Mark II (tweedehands weliswaar) te overwegen?

Ik werk momenteel nog steeds met het APS-C formaat met L lenzen - Maar met de komst van de 6d en wie weet een 7D mark... vindT je nu al snel een Mark II waarvoor soms belachelijk weinig wordt gevraagd. Een toestel, mits in goede conditie (in dit geval gaat het zelfs over een back-up toestel die zeer weinig werd gebruikt) die nog minstens een paar jaar kan dienen.

Het gaat mij om het formaat van de sensor. Ik ben niet zozeer overtuigd van het feit dat je daarom betere foto's kunt maken. Het gaat mij hier over het nut van de investering/de marktwaarde van het toestel.

Bedankt alvast voor uw menig!
    Laatst gewijzigd door Provid; 1 juni 2013 om 15:39

Standaard Re: Advies Canon Mark II

ik ben in oktober overgestapt van een 60d op een 5dmkII en heb daar nog geen moment spijt van gehad. Als ik hem zou vervangen dan moet het minstens de 5dmkIII worden. De 6D heb ik momenteel geen interesse in.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Canon mkII er zijn zo veel mkII's dat er geen advies te geven is................
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Er is inderdaad een 1D MKII en een 5D MKII, het is handiger dat we weten over welke van die twee het hier gaat.
    Een 7D MKII komt er misschien ooit ook nog wel...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Provid Bekijk bericht
    ...

Een vraag met 1000 antwoorden. Maar toch ben ik eens benieuwd naar de eerste reacties.
    sorry ben ik te laat.?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    sorry ben ik te laat.?
    grt,bouk.
    Het spijt me, kom later nog eens terug gezien uw zinvolle bijdrage.

Lazy Charles had er nochtans geen moeite mee om te weten dat het om de 5D Mark II gaat, dat ligt ook in de logica van de vraag. - Maar ok, ik kan het begrijpen. Het gaat dus om een 5D Mark II, misschien ook vermelden dat het om een Canon toestel gaat. Even samengevat: Canon EOS 5D Mark II

Een zogenaamd back-up toestel waarvoor nog 500 Euro wordt gevraagd, zeer weinig clicks. En toch ga ik aan het twijfelen.

Een zogenaamd back-up toestel waarvoor nog 500 Euro wordt gevraagd, zeer weinig clicks. En toch ga ik aan het twijfelen.
    Aan 500 zou ik ook twijfelen ... men verkoopt ongewoon veel back-up toestellen tweedehands ... het aantal clicks van een II is uitleesbaar

Als je een goed werkende 5D MKII kan kopen voor 500euro, dan is dat wel een koopje (gewoonlijk betaal je daar ongeveer het dubbele voor).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    sorry ben ik te laat.?
    grt,bouk.
    Zoveel mogelijk posten is precies een hobby van meneer?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
    Zoveel mogelijk posten is precies een hobby van meneer?
    Dat ze zijn pensioen maar rap intrekken!

Laat het uit beste Jer0en en Potloodslijper - Een vriendelijk bericht is de deur uit.

Volgens jou Silver Roller - heb ik terecht twijfels - Al ziet het toestel er tip top uit. Kunnen die mechanische onderdelen ook slecht gaan functioneren als het toestel lang ongebruikt blijft? (Vreemde vraag misschien maar daar heb ik nu eens echt geen ervaring mee, en het is ook niet iets wat je meteen ziet als je het toestel eens vluchtig test)
    Maar ja, zoals je zegt Black B@ndit, dat zou dus een koopje zijn.

Bericht heb ik verwijderd.
    Laatst gewijzigd door timefreezer; 2 juni 2013 om 13:48

Als die camera in goede omstandigheden is bewaard (geen vocht, geen extreme temperaturen, ...) kan die lang meegaan ook als is die niet gebruikt. Misschien zal de batterij zijn beste tijd gehad hebben.

Laat het uit beste Jer0en en Potloodslijper - Een vriendelijk bericht is de deur uit.
    en ontvangen hoor..
    bedankt en sportief opgepakt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Volgens jou Silver Roller - heb ik terecht twijfels
    Maar ja, zoals je zegt Black B@ndit, dat zou dus een koopje zijn.
    Zonet gecheckt ... er wordt nog vlot tot 1000 geboden op MP ... de nieuwprijs zit nog altijd rond de 1600 http://tweakers.net/pricewatch/22312...-ii-zwart.html ... dus 500 is abnormaal
    Deze is ook opvallend goedkoop http://link.marktplaats.nl/678214896 maar dus een frauduleus zoekertje of gestolen spul. Zorg dus dat je de originele aankoopfactuur van het toestel er bij hebt (met vermelding van serienummer). Registratie via CPS geeft info over een vroegere registratie ... indien bvb gestolen gemeld zal Canon U daarover contacteren.
    Via astrojargon kan je de kliks opvragen ... dat zou ik dus zeker (laten) doen.
    Ik geef altijd garantie wanneer ik iets verkoop ... x maanden ... maar dat is niet standaard en daarmee loop ik uiteraard altijd een risico want morgen kan het ineens zomaar gedaan zijn of een error ... nogmaals dat is mijn persoonlijke keuze.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
    Zonet gecheckt ... er wordt nog vlot tot 1000 geboden op MP ... de nieuwprijs zit nog altijd rond de 1600 http://tweakers.net/pricewatch/22312...-ii-zwart.html ... dus 500 is abnormaal
    Deze is ook opvallend goedkoop http://link.marktplaats.nl/678214896 maar dus een frauduleus zoekertje of gestolen spul. Zorg dus dat je de originele aankoopfactuur van het toestel er bij hebt (met vermelding van serienummer). Registratie via CPS geeft info over een vroegere registratie ... indien bvb gestolen gemeld zal Canon U daarover contacteren.
    Via astrojargon kan je de kliks opvragen ... dat zou ik dus zeker (laten) doen.
    Ik geef altijd garantie wanneer ik iets verkoop ... x maanden ... maar dat is niet standaard en daarmee loop ik uiteraard altijd een risico want morgen kan het ineens zomaar gedaan zijn of een error ... nogmaals dat is mijn persoonlijke keuze.
    .. waar ik toch veel aan heb.

Interessant. Ik zal de verkoper nog eens contacteren en vragen naar die specifieke informatie. Bedankt

Nog dit ... vergeet niet te testen op beschadigingen van de sensor ... krasjes zouden de vraagprijs kunnen verklaren !

Ik heb het aanbod laten liggen, maar heb hier toch wat uit geleerd! Bedankt voor de tips.

Ik heb het aanbod laten liggen, maar heb hier toch wat uit geleerd! Bedankt voor de tips.
    Je kan toch gewoon maar eens gaan kijken? Je weet nooit?
    Het weinige tweedehandsmateriaal dat ik heb, heb ik ook kunnen kopen aan abnormaal lage prijzen voor gloednieuw materiaal.
    Registratie ook gecontroleerd.
    Die persoon kon er perfect mee werken en had kennis van zaken, dus geen enkele indicatie op gestolen materiaal.

Soortgelijke discussies

1. Advies zoomlens canon Mark 5DII
    Door bartsegers in forum Objectieven
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 29 april 2013, 18:09
  2. Reacties: 18
    Laatste bericht: 18 februari 2013, 15:42
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 24 augustus 2010, 11:21
  4. Canon EF 50mm f/1.8 Mark I vs. Mark II
    Door Gebruikersnaam in forum Objectieven
    Reacties: 5