Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies bij aankoop digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies bij aankoop digitale camera

    Beste

    Ik had graag goede raad gekregen ivm de aankoop van een digitale camera. De vereisten zijn dat de camera zeker compact is en praktisch in gebruik, met een mooi fotoresultaat. Ik wil er ongeveer 350€ voor uitgeven (zonder accessoires).
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden...


  • #2
    hey stes, geen gemakkelijke keuze die je daar moet maken. Voor rond de 350€ heb je heel veel mogelijkheden.

    Bij je keuze moet je rekening houden met ieg 1 (nog meer hoor) ding: bij de camerakost mag je nog een 100a 200 € opslagmedium tellen. Wil je slechts af en toe eens een foto-tje trekken, kom je zeker met 100€ toe. Ga je vaak op vakantie, en schoot je daar vroeger al gauw enkele rolletjes vol, ga dan maar eerder richting +150/200. Maar da's dus een eenmalige kost he, niet meer zoals die filmpjes.

    Stel jezelf ook de vraag wat je van een camera verwacht, maak een lijstje, en ga daarmee alle mogelijke modellen af. Op de site www.dpreview.com vind je ook heel wat reviews.

    hier kan je misschien starten:


    en hier ook http://www.dpreview.com/reviews/

    Zoek ook eens het forum af, en als je nog vragen hebt, stel ze maar hé

    persoonlijk vind ik de powershot s45 van canon wel al heel wat... Maar zoals ik al zei, de keuze is zo overweldigend, en iedere camera heeft z'n voor- en nadelen. En die weeg je best zelf af.
    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

    Comment


    • #3
      Eneuh, welkom hier he!
      mvg,
      Bert
      D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

      Comment


      • #4
        Hey

        Bedankt voor de tips en de verwelkoming!
        de canon powershot s45 kost wel een pak meer dan 350€ dacht ik...
        ik heb een beetje speurwerk gedaan.. en vind momenteel de olympus c-450 en canon ixus ii vrij interessant... ik heb nog geen praktische ervaring met deze toestellen ...

        Comment


        • #5
          Misschien ook een Sony DSC-P72 ... ik geraak er niet uit.

          Iemand nog aanbevelingen?

          Comment


          • #6
            idd, de s45 koste meer. ik zie hem zelfs niet meer te koop staan.

            ik heb gehoord dat de ixus 2 idd niet slecht is. Ook nog het overwegen waard is de canaon a70. Veeeel tevreden gebruikers ieg hier. (kost bij www.topfoto.de 299€)
            De a80 380€.
            De fuji finepix s5000 is voor weinig geld ook zeeeeer veel camera. 370€.
            Daarnaast lijkt de minolta dimage z1 me ook een goede keuze.

            Bekijk bovenstaande eens allemaal, misschien vind je daar wel iets tussen (ook allemaal op dpreview)

            Tenzij compactheid een must is, zou ik kiezen voor een camera die iets groter is. Deze hebben meestal meer instelmogelijkheden en zijn in mijn ogen aangenamer om mee te werken.

            Wat verlang je juist van een toestel? Heb je al een analoog, heb je daar al veel mee gewerkt? Welke functies moeten zeker op je camera aanwezig zijn? Allemaal dingen die je keuze beïnvloeden...

            (moelijk he, zo kiezen )
            mvg,
            Bert
            D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

            Comment


            • #7
              Het zit eigenlijk zo...
              Ik heb met een Medion 5994 gewerkt, het welgekende 'Aldi'-aanbod van laatste zomer, ik vond het nogal een lomp toestel.. vandaar wil ik me een toestel aanschaffen dat zo in m'n jaszak past, budgetvriendelijk is, en toch kwalitatief goed mee kan...
              dus iets dat je zo vastneemt, knopje drukken en een mooie foto aflevert (vooral vrijetijdsgebruik of op reis..) maar indien gewenst toch een mooie amateurfoto mee kan maken...
              ik wil nu dus wat informatie opdoen, daarna een prijsvergelijking maken, en dan aankopen.
              al heel erg bedankt voor de tips en de reviews op de website..

              Comment


              • #8
                Voor wat jij wenst de Canon A70 klein en een hoge kwaliteit foto's en zeer betaalbaar.
                (kun je er ook nog geheugen bijkopen )


                Groeten Omega.

                www.digiwaart.nl

                Comment


                • #9
                  Daarin volg ik omega. De a70. Enige nadeel: hij werkt op gewone batterijen, en niet op meegeleverde accu. Hoewel, sommigen beschouwne dit als een voordeel
                  mvg,
                  Bert
                  D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

                  Comment


                  • #10
                    ok thank you !!!

                    nu kan ik onderhand op jacht gaan ...

                    Comment

                    Working...
                    X