Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop camera 400/450 euro.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies aankoop camera 400/450 euro.

    Hallo,

    Enkele weken geleden hier gearriveerd tijdens mijn zoektocht naar een geschikt toestel en sindsdien elke dag teruggekomen.... ... Nu zou ik een dezer dagen toch wel een eerste digitaal toestel willen kopen, maar ik zoek iets in het budget van maximum € 400 à € 450. Om de één of andere reden heb ik en voorkeur voor een Fuji Finepix s5000 of een Minolta Dimage (Z1 of Z2 die ook aan die prijs te krijgen valt). Nu is mijn vaag: lijken deze toestellen jullie geschikt als eerste aankoop. Ik zoek een multifunctioneel toestel, niet al te veel Mp's, voldoende optische zoom,...en dat is wel aanwezig bij deze modellen? Andere voorstellen, of lijkt dit jullie een veilige aankoop?

  • #2
    olypus c765 iets voor jouw?

    kost 400 euro.+ xd kaartje.

    4mp
    metalen body
    380mm
    zeer compackt
    komt beter uit de bus als de genoemde toestellen
    net nieuw.

    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

    Comment


    • #3
      Nu, ik moet wel zeggen dat ik nog niet zo heel veel verstand heb van alle kenmerken (wat niet wil zeggen dat ik ze niet zal leren kennen ...), maar zou je mij eens kunnen zeggen op welke punten die zoal beter scoort... Op 't eerste zicht, lijkt die wel veel op de Z2...of verschilt hij juist in zaken waar ik als leek (nog) niet op let?

      Comment


      • #4
        Misschien geen slecht idee om eens te kijken in de koopjeshoek. Je vind er nu en dan leuke toestellen aan scherpe prijzen.
        En hier zitten freaks genoeg, dus je mag er haast zeker van zijn dat je zo'n camera enkel koopt omdat diegene die hem aanbied iets nieuws op het oog heeft...
        Zo zul je met je 400 - 450 euro een veel beter toestel met meer mogelijkheden, accessoires, en MP's hebben.
        Some stuff

        Comment


        • #5
          ze lijken ook vrijveel op elkaar kwa prestaties maar de c765 komt gewoon beter uit de tests.

          dus kwa kwaliteit fotos.

          en ook wat betreft de degelijkheid.

          de c765 is vrijwel helemaal metaal.
          de z2 is grotendeels plastic.

          ik heb ook al gelezen dat bij een z1 en een z2 het battery klepje was afgebroken.

          nu kan alles stuk. maar kijk b.v maar is naar dat battery klepje het ziet en voelt al niet degelijk.

          maar dat is mijn mening.
          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment


          • #6
            Ik meen mij te herinneren dat ik dat van dat klepje al eens had gelezen...toch bedankt,...is immers iets om zeker rekeing mee te houden...

            De koopjeshoek zalik ook eens afzoeken, maar kan iemand mij zeggen of het nog de moeite is om een Fuji 5000 te kopen. Het is immers al een ouder toestel...maar ik denk dat het voor mij nog wel voldoende zou kunnen zijn om de eerste stappen te zetten...en toch over voldoende mogelijkheden te beschikken

            Comment


            • #7
              Heb zelf de olympus 750, prachtig toestel, heeft ook wel wat nadelen, maar voordelen wegen er toch echt wel tegen op wat mij betreft. En vooral die 10 x optische zoom is schitterend.

              Nadelen:
              - varieert slechts tussen 50-400 ISO
              - snelste sluitertijd slechts 1/1000
              - zodra het gaat schemeren, kun je het niet echt lekker meer gebruiken. Flits vind ik persoonlijk de foto's geen recht aan doen.

              Maar goed, voor de meeste dingen heb je veel trucjes Ben nu aan het experimenteren met macro, je kunt op 3 cm komen van het object met alleen al je toestel!

              Comment


              • #8
                de c765 en de c770 hebben dan ook weer verbeteringen tegen de c750.

                van die iso.

                hoeveel had je dan willen hebben.
                bij veel meer krijg je ruis met dit soort cams
                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment

                Working...
                X