Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

    Van af 20/10 in de Belgische vestingen, zie; http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/home.htm


    Oplaadbare NI-MH batterijen

    verschiilende types: 4 x AAA / 1, 2 V / 800 mAh, 4 x AA / 1, 2 V / 2000 mAh, 2 x C / 1,2 V / 3000 mAh, 2 x D / 1,2 V / 3000 mAh, 1 x 9V Blok / 9 V / 250 mAh milieuvriendelijke nikkel-metaalhydride batterijen

    3,49


    Dit is wel héél goedkoop voor NI-MH's...

    De specifieke batt. lader ervoor + alle andere batt. zijn ook daar extra te verkrijgen.

  • #2
    Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

    Ik heb dezelfde een tijdje geleden gekocht bij Aldi.

    De AA 2000mAh werken even goed (even veel foto's) als de GP's die ik heb .
    De AAA 800mAh zijn niet efficient genoeg om de timer van mijn wasmachine te voeden Nu weet ik niet of dat normaal is)
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

    Comment


    • #3
      Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

      De NiCad en NiMh batterijen, in het algemeen alle oplaadbare soorten, zijn nooit geschikt om timer van stroom te voorzien. Dit komt omdat deze batterijen een relatief hoge eigenontlading hebben, zelfs als je het niet gebruikt.

      Gebruikt hiervoor alkaline batterijen.
      Groetjes, Blord

      Canon 7D en wat lenzen.

      Comment


      • #4
        Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

        Oorspronkelijk geplaatst door Blord
        De NiCad en NiMh batterijen, in het algemeen alle oplaadbare soorten, zijn nooit geschikt om timer van stroom te voorzien. Dit komt omdat deze batterijen een relatief hoge eigenontlading hebben, zelfs als je het niet gebruikt.

        Gebruikt hiervoor alkaline batterijen.
        Ik kan dat alleen maar bevestigen. Gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn. nl. "zware gebruikers" zoals digicams, autotjes, gettoblasters,... enz. Lichte of druppelgebruikers zoals klokjes, afstandsbedieningen, draadloze muizen en/of toetsenborden,... werken beter en langer met alkalines of eventuele lithium versies.
        Zulke zaken gaan dikwijls 1 a 2 jaar mee met een stel batterijen, terwijl een NiCd of NiMH batterij, zonder ze te gebruiken reeds na 2 a 3 weken leeg zijn.

        Hubert
        Last edited by hub2805; 13 oktober 2004, 17:34.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

          HTML-code:
          De NiCad en NiMh batterijen, in het algemeen alle oplaadbare soorten, zijn nooit geschikt om timer van stroom te voorzien. Dit komt omdat deze batterijen een relatief hoge eigenontlading hebben, zelfs als je het niet gebruikt.
          Ik wist niet dat het zo erg was.
          Bedankt voor de info
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

          Comment


          • #6
            Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

            Deze batterijen zijn zeker een aanrader!!!

            Ze werken even goed als de GP's die ik heb (zie ook Satpet). En voor dat geld kan je niet sukkelen hè! Zeker niet als je zulk een grootverbruiker bent zoals wij digitale fotografen...

            Comment


            • #7
              Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

              Ik kan dat alleen maar beamen. Ik heb reeds bij de vorige actie aldi batterijen gekocht en deze zijn super goed en super goedkoop.
              Indien je batterijen nodig hebt : allen daarheen...
              (Ze zullen weer snel uitverkocht zijn..)

              Groeten,


              Sim.
              natwork.be

              Comment


              • #8
                Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

                Hahahahaha, en deze keer was er zelfs een lader bij. Heb maar metteen 5 setjes gekocht met een lader erbij. (er is zelfs 3 jaar garantie op!)

                20 Batterijen met lader voor 27€!!

                Gaan jullie maar GP's kopen of dergelijke....mij niet meer gezien!
                Last edited by Galdie; 20 oktober 2004, 15:48.

                Comment


                • #9
                  Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

                  Ik heb ook 2 setjes meegebracht, ik zal ze morgen waarschijnlijk wel kunnen testen in de flitser .
                  Ze zitten nu in de laders (Ik had al 2 laders).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

                    Hopelijk zijn ze beter dan de vorige serie van den aldi.
                    Want in een gewone lader opladen dat was geen probleem. Maar als ik ze oplade in mijn GP snellader dan begonnen ze te lekken.
                    Dus die waren niet bestand tegen de zeer hoge laadstroom.
                    Hopelijk zijn deze dan beter.
                    Doe maar eens een test in een snellader Van GP. Dan weet je het meteen.
                    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                    Hier op dit forum.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ACTIE >> ALDI >> Oplaadbare NI-MH batterijen vanaf 20/10

                      Ik heb ook een snellader van GP (2-3 uur), en een niet zo heel snelle lader van BASF (heeft 5-6 uur nodig om 2100mAh akku's te laden). Die snellader (GP) gebruik ik zo weinig mogelijk, want zelfs als de akku's tegen die stroom kunnen, dan worden ze nog altijd veel te heet, en dat is heel slecht voor de levensduur.
                      Als ik tijd genoeg heb, dan gebruik ik liever een nog tragere lader. Ik heb ook nog een oude "snellader" van philips, uit de tijd dat een nikkel-cadmium AA-batterij nog maar 500mAh "sterk" was. Die doet er 15 uur over om die nieuwe akku's te laden. Dan worden die niet heet, en als ze er lang genoeg inzitten, worden ze helemaal geladen.

                      Die nieuwe snelle laders hebben gewoonlijk een temperatuursensor die het laadproces stopzet als de akku's te heet worden. Maar door die erg grote laadstroom is het mogelijk dat de akku's al te heet zijn vooralleer ze volledig geladen zijn .

                      En een lader die op 1 uur een setje kan laden, die zorgt ervoor dat de levensduur van de akku's veel korter wordt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X