Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accu probleem canon 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • accu probleem canon 7d

    Van de een dag op de andere dag herkent mijn canon7d de originele batterij niet meer.
    Telkens ik nu mijn batterij uit de camera verwijder krijg ik bij het terug plaatsen de onderstaande tekst
    kan niet communiceren met accu
    gebruik deze accu?
    na ok aan te klikken werkt de camera terug,
    maar accu gegevens werken niet?
    wat is er fout??
    Last edited by Koen; 12 mei 2011, 16:52. Reden: fontgrootte aangepast - 3e en laatste keer!!!

  • #2
    Re: accu probleem canon 7d

    Gebruik je de originele accu?
    In dat geval zou alles zonder problemen moeten werken, is dat niet het geval, dan heb je nog garantie.

    Je kan ook eens proberen om de contactjes van de accu zuiver te maken met een wattenstaafje (je mag er een paar druppeltjes ontsmettingsalcohol op doen als je er hebt, dat ontvet een beetje).
    Met een slechte verbinding is het mogelijk dat de camera en de chip in de accu geen gegevens kunnen uitwisselen. Bij niet-originele accu's zou je dezelfde foutmelding kunnen krijgen.
    Last edited by Black B@ndit; 12 mei 2011, 05:34.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: accu probleem canon 7d

      Ik heb voor de winter hetzelfde voorgehad.
      Enkel originele Canon accu's gebruikt.

      Contacten reinigen geen succes, ook verwijderen van de accu-registraties niet.

      Opgestuurd naar Techrepair - volgens de log waren er enkele dagen wachttijd voor wisselstukken - na een goeie week in garantie hersteld terug (ook afhalen en terugzenden gratis).

      Geen idee wat er echt vervangen is, in elk geval stond alles terug in de originele fabrieksinstellingen (bye-bye AF microadjust enz, noteer alles tevoren in het boekje).

      Toen het defect - eerder ongemak - zich voordeed had ik gemerkt dat de batterij leegliep terwijl de camera niet gebruikt werd, maar ik kan mij niet herinneren dat ik de timing van automatisch uitschakelen zou gewijzigd hebben.

      Je kan dit alvast eens nakijken en met de fabrieksinstellingen riskeer je ook niet veel.

      Anders http://www.techrepair.nl/

      Comment


      • #4
        Re: accu probleem canon 7d

        Het is wel degelijk de originele accu van bij aankoop camera….
        ik vraag me af of ik niet zou helpen met de camera terug in de fabriek instellingen te zetten.[
        de vraag is hoe kan ik dit doen?
        Last edited by Koen; 12 mei 2011, 16:53. Reden: schreeuwerige font nogmaals verwijderd! 3e en laatste keer

        Comment


        • #5
          Re: accu probleem canon 7d

          [Mod-LesC]Rustig aan. Het is niet nodig zo'n groot (schreeuwerig) lettertype te gebruiken.[/Mod]

          Ik heb hier de engelstalige manual bij de hand, maar ik meen te weten dat de paginanummering ongeveer overeenstemt.
          • In ieder geval: p.45: Reverting the camera to the default settings
          • Maar heb je je accu's al eens geregistreerd in de 7D? Dat wordt uitgelegd op p.231.
          Succes!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: accu probleem canon 7d

            Bern@rd, kan je de standaard lettertypes gebruiken, dat leest veel gemakkelijker.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: accu probleem canon 7d

              Maar heb je je accu's al eens geregistreerd in de 7D? Dat wordt uitgelegd op p.231
              Mijn accus waren geregistreerd toen het gebeurde.
              (volgens Canon dient dit om de performance van de accu te monitoren)

              Heb ze uit de registratie verwijderd maar dan kon ik ze niet meer opnieuw registreren.

              Wijst toch eerder op een hardware fout.

              Comment


              • #8
                Re: accu probleem canon 7d

                Bedank voor de moeite om mij te helpen.

                Mijn accu was ook geregistreerd toen het defect zich voor deed.
                ik heb dan waarschijnlijk zonder het te beseffen de registratie verwijderd
                en inderdaad terug registreren lukt mij ook niet meer.

                Ondertussen heb ik contact opgenomen met de zaak waar ik de 7d kocht
                Men stelt voor naar de zaak te komen , om een nieuwe accu in mijn camera uit te proberen .
                Lukt dit niet dan word de camera voor herstelling doorgestuurd.
                in ieder geval hou ik jullie op de hoogte hoe het afloopt.
                Nogmaals dank
                Last edited by Koen; 13 mei 2011, 22:29.

                Comment


                • #9
                  Re: accu probleem canon 7d

                  Beste collega’s fotografen

                  Mijn accu probleem is opgelost, en het blijft een raadsel …..

                  Op onverklaarbare wijze is de accu na enkele oplaadbeurten terug herkend door de camera.
                  En tot nu toe blijft alles goed werken.

                  Ik moet wel zeggen toen het probleem zich voordeed was de accu volledig volledig plat geweest.
                  Dat was mij nog nooit overkomen.

                  nogmaals dank voor de hulp die geboden is geweest
                  Bernard
                  Last edited by Koen; 20 mei 2011, 09:00.

                  Comment


                  • #10
                    Re: accu probleem canon 7d

                    Een lithium-ion accu leeg maken is geen goed idee, want die kan daar niet goed tegen.
                    Maar er zal wel ergens een beveiliging inzitten om dat te voorkomen, want als je een lithium-ion accu compleet leeg maakt dan heb je kans dat ze defect is.

                    Je moet ze gewoon bijladen, een lithium-ion accu heeft totaal geen last van het geheugen-effect waarmee de nikkel-cadmium en nikkel-metaalhydride accu's problemen hebben.

                    Ik heb de indruk dat sommige lithium-ion accu's met zo'n vervelende chip wel wat last hebben van zelfontlading, dat ligt waarschijnlijk aan de chip en niet aan de accu zelf.
                    Volgens mij zit die chip er alleen maar in om te voorkomen dat je "compatibele" accu's gebruikt waar ze zelf niets aan verdienen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: accu probleem canon 7d

                      Bedankt voor de info, nuttig draadje.

                      Zoals gezegd was bij mij het probleem ook ontstaan na volledige ontlading van één accu.
                      Maar ook de tweede werd niet meer herkend.
                      De lader knipperde vrolijk zijn codes dus herkende de accus wel.

                      We weten het fijne er nog niet van, maar gelukkig is alles terug in orde.

                      Comment


                      • #12
                        Re: accu probleem canon 7d

                        Gisteren, bij het tonen van de functie Accu Info aan een vriend, merkte ik dat de Laadprestatie één groen streepje verloren heeft, dus nu nog maar twee streepjes ipv drie. En dat na ongeveer één jaar. Is dat normaal, en moet ik mij geen zorgen maken?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X