Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accu 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • accu 10D

    Hallo

    hoelang gaat een Bp 511 mee, en wat kun je het beste doen.

    ik laat na een dag fotograferen de camera aan staan om de accu helemaal leeg te laten lopen en dan weer op te laden.

    of kan het geen kwaad om een half lege accu weer op te laden.

    hoe doen jullie dat
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

  • #2
    Ik dacht dat de BP-511 geen "geheugeneffect" heeft zodoende dat het niet uitmaakt of je deze eerst helemaal leeg laat lopen dan wel halfvol bijlaadt.
    Hoelang deze meegaat : geen idee (ik veronderstel dat je de levensduur bedoelt?).

    Ludovic
    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
    BD0118BE

    Comment


    • #3
      Klopt volledig...

      Aantal foto's per volle batterij : ik schat 300-400, afhankelijk van gebruik interne flash, lens met IS en bekijken foto's op scherm / uploaden via cam.

      Heel handig is de batterygrip waar 2 batterijen in passen, waardoor je 2x zoveel foto's kan nemen.
      Tevens een veel beter greep op het toestel, en handig voor "portrait"opnames door de 2e ontspanknop.
      Originally posted by igor
      Ik dacht dat de BP-511 geen "geheugeneffect" heeft zodoende dat het niet uitmaakt of je deze eerst helemaal leeg laat lopen dan wel halfvol bijlaadt.
      Hoelang deze meegaat : geen idee (ik veronderstel dat je de levensduur bedoelt?).

      Ludovic
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Ik dacht dat de BP-511 geen "geheugeneffect" heeft zodoende dat het niet uitmaakt of je deze eerst helemaal leeg laat lopen dan wel halfvol bijlaadt.
        Hoelang deze meegaat : geen idee (ik veronderstel dat je de levensduur bedoelt?).
        Aantal foto's per volle batterij : ik schat 300-400, afhankelijk van gebruik interne flash, lens met IS en bekijken foto's op scherm / uploaden via cam.
        Dama dit wist ik al, wat Ludovic verteld wist ik niet.
        en inderdaad wat is de levensduur van de accu
        Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          de levensduur van die batterij weet ik nu niet precies,

          maar voor batterijen van dit type (li-ion) mag je rekenen op zo'n 100 herlaadbeurten zonder problemen, daarna begint de batterij bergaf te gaan (maar ok niet drastisch hoor)
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment

          Working...
          X