Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AC-foto vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AC-foto vraag

    Raar probleem bij www.ac-foto.de

    Kies ik een lens, staat die in het winkelkarretje.

    Meestal stelt de site dan een bijpassende UV-filter voor, maar daar bedank ik vriendelijk voor.

    Ga ik dan vervolgens naar de FILTERS en kies ik daar bv. een B+W UV SLIM LINE, zie ik die filter in mijn winkelkarretje, maar mijn lens blijkt verdwenen ???

    Ik heb het ook al eens andersom gedaan: EERST de filter en DAARNA de lens, maar met hetzelfde resultaat. ( dan was de filter verdwenen )

    Ik heb het probleem doorgemaild naar AC, maar op een zaterdag zit daar misschien geen volk aan de PC ?

    Weet er iemand van jullie hier raad mee ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Ik heb het juist eens overgedaan , maar alles blijft hier in het winkelkarretje.

    Groeten / Jan

    Comment


    • #3
      Originally posted by samver
      Ik heb het juist eens overgedaan , maar alles blijft hier in het winkelkarretje.

      Groeten / Jan
      ???

      Ik probeer dit al sinds gisterenavond ?
      Allez, even concreter:

      1. Een EF 180/3.5 L Macro USM
      2. Een B+W UV MRC SLIM LINE 72 mm


      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Ik probeerde vorige week ook een bestelling via de online shop.
        Af en toe leek er inderdaad iets niet te kloppen met de warenkorf (links onderaan als ik mij niet vergis. Wanneer de warenkorf-pagina zelf werd geopend, bleken de aangeduide producten er wel degelijk in te staan.

        Iets anders en toch ook belangijk was dat communiceren erg moeilijk bleek. Ze lezen niet zo vlug hun e-mails, merken een aantal dingen mogelijk niet op ...
        Ik annuleerde een bestelling, kreeg het pakje toch thuis, enz ... .
        De communicatie die fout liep, ging over compatibileit lenzen - convertor.

        Donderdagnamiddag ben ik dan maar zelf naar de winkel in Aken geweest. Dat ging heel goed (gemakkelijk te vinden), enkele dingen daar waren wat duurder dan op de onlineshop, maar nog steeds pakken goedkoper dan hier (bv sigma macro: 200 euro verschil).
        Ik was geïnteresseerd in een macro flits van Hama. Goed dat we dit eens konden testen in de winkel, want ongeschikt voor digitale body.

        Voor dergelijke aankopen heb ik toch nog liever een persoonlijk contact, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de service van AC versand niet goed zou zijn.

        MVG Hugo

        Comment


        • #5
          Exact het zelfde overgedaan en beiden blijven in het winkelkarretje.

          Groeten / Jan

          Comment


          • #6
            misschien zijn de cookies uitgeschakeld...Staat er rechtsbeneden op je statusbalk een oogje met verbodsteken over? Zoja enable cookie's:
            Tools > Internet Options > Privacy en klik dan op de advanced knop. Daar kan je ze inschakelen (internet explorer 6)

            Tom
            --Canon PS A40--
            --BD0180BE--

            Comment


            • #7
              Originally posted by dentomme
              misschien zijn de cookies uitgeschakeld...Staat er rechtsbeneden op je statusbalk een oogje met verbodsteken over? Zoja enable cookie's:
              Tools > Internet Options > Privacy en klik dan op de advanced knop. Daar kan je ze inschakelen (internet explorer 6)

              Tom
              Beveiliging staat op gemiddeld. Cookies zijn toegestaan....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                't Is om ZOT te worden, het gaat wekelijk NIET !

                Hier mijn werkwijze met nog eens een andere lens:

                1) Online shop
                2) AF-objective ( balk links )
                3) Canon
                4) 50/1.41 USM
                5) ik klik op 449 euro ( orig3)

                de lens liggt nu in het winkelkarretje

                6) ik sluit het venster van de voorgestelde filters
                7) Filters ( balk links)
                8) B und W
                9) MRC SLIM ( blauwe tekst )
                10) ik kies de 58 mm
                11) ik klik op bestellen in het pop-up venster ( UV 010)

                nu ligt de filter in het winkelkarretje,
                maar de lens is verdwenen !!!

                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Het is gelukt.
                  Indien je verandert van subcategorie, moet je bijkbaar steeds even "online shop" aanklikken en DAARNA naar een andere subcategorie gaan.
                  Sorry vor de overlast en bedankt aan iedereen die reageerde.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Marc
                    Het is gelukt.
                    Indien je verandert van subcategorie, moet je bijkbaar steeds even "online shop" aanklikken en DAARNA naar een andere subcategorie gaan.
                    Sorry vor de overlast en bedankt aan iedereen die reageerde.
                    Welke lens heb je besteld, Marc? De 100-400?
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Marc
                      Raar probleem bij www.ac-foto.de

                      Kies ik een lens, staat die in het winkelkarretje.

                      Ga ik dan vervolgens naar de FILTERS en kies ik daar bv. een B+W UV SLIM LINE, zie ik die filter in mijn winkelkarretje, maar mijn lens blijkt verdwenen ???
                      Ik stel voor dat je hen hierover zeker eens mailt. Ik had net hetzelfde probleem toen ik mijn Tamron 90 + filter bestelde. Ik kreeg vrij snel antwoord dat het een incompatibiliteit met mijn browser was maar daar geloof ik geen jota van want zit eenvoudigweg met laatste IE. Heb toen overigens ook op een andere PC geprobeerd en net hetzelfde.
                      Nu, dat was wel op mijn werk. Ik heb hier zonet echter eens geprobeerd vanop Telenet op nog een andere PC en ook hier krek hetzelfde probleem. Volgens mij is er wel degelijk iets mis met hun applicatie. Overigens, met Netscape werkt hun ding al helemaal niet.
                      Een probleem is het echter niet. Ik mocht mijn order gewoon per e-mail doorgeven, en enkele dagen later lag het bij mij thuis.

                      Henk

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by henkvw
                        Ik kreeg vrij snel antwoord dat het een incompatibiliteit met mijn browser was maar daar geloof ik geen jota van want zit eenvoudigweg met laatste IE. Heb toen overigens ook op een andere PC geprobeerd en net hetzelfde.
                        Ik geloof dat ook niet. Het zal wel iets te maken hebben met security instellingen van IE en/of firewall. Op kantoor lukt het mij helemaal niet om iets in de shopping basket te houden. Thuis wel, maar nadat ik heb zitten experimenteren met cookie-instellingen; ik zou zelfs niet meer weten wat allemaal. Ik had trouwens op een gegeven moment ook zoiets met PBase: ik bleef niet aangelogd en kon mijn galleries niet aanpassen.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by pgordebeke
                          Originally posted by Marc
                          Het is gelukt.
                          Indien je verandert van subcategorie, moet je bijkbaar steeds even "online shop" aanklikken en DAARNA naar een andere subcategorie gaan.
                          Sorry vor de overlast en bedankt aan iedereen die reageerde.
                          Welke lens heb je besteld, Marc? De 100-400?
                          Nog niet, Pieter, nog niet...'t was maar eens om te PROBEREN...

                          En om te zien hoeveel UPS-kosten er precies bijkomen enz...
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment

                          Working...
                          X